Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@23:49:12 GMT

آثار یک هنرمند قدیمی بر روی دیوار «هور»

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۵۴۳۸۴

گالری «هور» از این هفته میزبان نمایشگاهی از یک هنرمند قدیمی به نام ابراهیم فرجی است که بعد از سال‌ها بار دیگر، آثارش به نمایش درمی‌آید.

به گزارش ایسنا، در بخشی از توضیحات این نمایشگاه آمده است: «آنچه برای حاضران امروز هنر ایران می‌تواند اهمیت یابد تاریخ است، تاریخی که تجربه اکنون را معطوف به خود کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نزدیک به ۷۰ سال هنر نوگرا تاریخی است که اجتماع تجربه‌های هنرمندان بسیاری را با خود دارد، این هنرمندان در تجربه‌ایی مشارکت کرده‌اند که هنوز برای جامعه ایران تازه است و برای محافل هنری در جریان. بیرون کشیدن قطعاتی از گوشه وکنار این تاریخ فشرده، هفتاد سالی که چندان دور نیست: امکان مشارکت در تجربه هنرمندان را فراهم می‌کند و راه آگاهی یافتن از نسل‌های مختلف هنر ایران را هموار می‌سازد.

نقاشی‌های ابراهیم فرجی در این تاریخ قرار گرفته‌اند و مشارکت در تجربه هنری همین تاریخ می‌کنند، هر چند میان نام‌هایی که این تاریخ امروز به یاد می‌آورد، اولویت‌های نخستین را اشغال نکرده باشد. نسبت نقاشی‌های این هنرمند با تاریخ هنر ایران را زمان تولد و مرگش معلوم نمی‌کند، این تاریخ معطوف به رویکردی است که از طریق مطالعه نقاشی به عنوان یک سبک قابل پیگیری است. درست همین سبک است که زمان و نحوه اتصال آن به نقاشی را در دسترس قرار می‌دهد.»

این نمایشگاه از 14 مهرماه تا 28 مهرماه برپا خواهد شد و علاقه‌مندان برای دیدن آن می‌توانند از ساعت 15 تا 20 به گالری هور واقع در خیابان مطهری خیابان میرزای شیرازی شمالی، کوچه نعیمی، پلاک ۱۲ مراجعه کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۵۴۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجدید چاپ مجموعه کتاب «کودکی نامداران»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، این کتاب به نویسندگی پرویز امینی درباره دوران کودکی نقاش برجسته ایرانی سید علی‌اکبر صنعتی و فراز و نشیب‌هایی است که در دوران دوری از خانواده با او همراه بوده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «در بچگی ذوق نقاشی در من سرشار بود، به نحوی که تمام دیوار‌ها را با نقاشی‌های خودم سیاه می‌کردم و این جوشش غریب باعث می‌شد که حتی در سر کلاس‌های درس به جای گوش کردن به درس‌ها، به نقاشی از صورت معلمان بپردازم و برای همین هم همیشه تنبیه می‌شدم.»

مجموعه کودکی نامداران در قالب ۱۰ عنوان کتاب به شیوه اول شخص و از زبان شخصیت اصلی به کودکی چهره‌های نامدار ایرانی در حوزه‌های مختلف می‌پردازد و شامل داستان‌هایی است که با شخصیت‌پردازی مناسب و تصویرسازی جذاب، نوجوانان را به فضای زندگی این چهره‌ها در قرن گذشته نزدیک می‌کند.

در پشت جلد مجموعه «کودکی نامداران» آمده است: «هر کودک ایرانی، از نامداران آینده ایران است. هر کودک ایرانی پرچم‌دار هویت ملی ایران است. هر کودک ایرانی اعتماد به نفس ملی ایران است و کودکی نامداران، آینده درخشان کودکان ایران است.»

دیگر خبرها

  • تجدید چاپ مجموعه کتاب «کودکی نامداران»
  • گریمور سینمای ایران در اردبیل تشییع شد
  • آثار تاریخی مکشوفه در گذر کمرزرین، گویاترین زبان تاریخ اصفهان است
  • منیژه، زنی که آفتاب تن برهنه اش را ندیده است / از محو شبانه نقاشی شاهنامه تا توسل به فردوسی برای حجاب!
  • ۷ موردی که همین الان باید از شرشان خلاص شوید! پشیمان نمی‌شوید!
  • منیژه ، زنی که آفتاب تن برهنه اش را ندیده است / از محو شبانه نقاشی شاهنامه تا توسل به فردوسی برای حجاب!
  • برپایی نمایشگاه طراحی و نقاشی درخوی
  • ادامه ساخت و ساز شهرداری زاکانی در پارک‌ها (+ عکس) / دیوار کشی در بخش‌هایی از این بوستان قدیمی تهران
  • ادامه ساخت و ساز شهرداری زاکانی در پارک‌ها؛ دیوار کشی در بخش‌هایی از این بوستان قدیمی تهران/ عکس
  • برگزاری نمایشگاه نقاشی در حمام تاریخی شیخ سلماس