Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- سازمان بورس و اوراق بهادار پس از تصويب دستورالعمل اصلاحي نحوه توقف و بازگشايي نمادها در هيات مديره خود و با تاييد وزير اقتصاد، دستورالعمل مذکور را ابلاغ کرد.
به گزارش خبرگزاري آريا، وزير امور اقتصادي و دارايي پيش از آغاز جلسه هيات دولت امروز در گفتگو با شادا در خصوص اهميت اين دستورالعمل، با مهم خواندن آن به سبب تاثيري که بر تعميق شفافيت در بازار سرمايه دارد، ابراز داشت: از اين پس اصل بر اين است که نماد ها طي 60 الي 90 دقيقه بازگشايي شوند و در شرايط عادي نمادي بيش از 90 دقيقه متوقف نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در عين حال، بر اساس اصلاح برخي مفاد 6 دستور العمل مرتبط با نحوه توقف و بازگشايي نماد هاي حاضر در بازار سرمايه حداکثر زمان پيش بيني شده براي توقف نماد ها 20 روز است.
دکتر مسعود کرباسيان ابراز داشت: بعد از 20 روز توقف نماد، ناشران مي توانند تنها 10 روز ديگر درخواست مهلت کنند و پس از گذشت 30 روز توقف نماد امکان پذير نخواهد بود.
وي خاطرنشان کرد: در صورتي که ناشران طي 10 روز ابتدايي اطلاعات را افشا نکنند موضوع اعلام عمومي مي شود و درخواست مجدد ارسال اطلاعات مالي از سوي سازمان بورس نيز به عموم اعلام خواهد شد. بعد از مدت تعيين شده نماد بازگشايي خواهد شد و اگر ناشري اطلاعات را افشا نکرده باشد از سوي سازمان بورس به فعالين بازار سرمايه اعلام مي شود تا در معاملات خود اين موضوع را در نظر بگيرند.
وزير امور اقتصادي و دارايي تاکيد کرد: در دستور العمل جديد مگر در مواردي که مشکلات قضايي وجود داشته باشد، نماد بيش از 30 روز بسته نخواهد بود و اختيار داد و ستد در زمان ابهام صورت هاي مالي به فعالين بازار سرمايه داده شده است.
دکتر کرباسيان در پايان تاکيد کرد: توسعه شفافيت و ايجاد شرايط مناسب براي نظارت هر چه بيشتر مردمي بر بخش هاي مختلف اقتصاد سياستي است که با جديت در وزارت اقتصاد به دنبال نهادينه سازي آن هستيم .

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۵۴۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار سرمایه یکی از مصادیق دقیق مشارکت مردم در اقتصاد است

ایسنا/کرمان رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: یکی از مصادیق دقیق مشارکت مردم در اقتصاد را بازار سرمایه می‌دانیم که سرمایه اندک مردم جمع و در قالب ابزار مالی در اختیار تولید قرار می‌گیرد و در این صورت زمینه مشارکت جدی و فراگیر مردم را در اقتصاد فراهم کرده‌ایم.

سیدمهدی طبیب زاده در یکصدمین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان با اشاره به اینکه تلاش بر این است چگونه شرایط تحقق مشارکت مردم را فراهم کنیم، افزود: یکی از مسائل مهم، بررسی عوامل و موانع عدم مشارکت بخش خصوصی است و در این زمینه کار ریشه‌ای انجام شده تا پایان سال کارنامه قابل قبولی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه تامین مالی یکی از راه‌های مشارکت مردم است، گفت: در پی بخشنامه بانک مرکزی برای کنترل نقدینگی در سال گذشته، بنگاه‌های اقتصادی به شدت با کمبود نقدینگی مواجه شده‌اند و باید فکر جدی برای آن داشت.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان اظهار کرد: تسهیل و تسریع در تامین مالی از بازار سرمایه را از امروز آغاز می‌کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: ۲۴ تا ۲۷ اردیبهشت ماه جاری همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان کرمان را برگزار خواهیم کرد و فرصت‌ها در ابعاد اقتصادی و اجتماعی مطرح می‌شود و امیدواریم پیام نوآوری، فناوری و تغییر نگرش را داشته باشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وزارت حج عربستان دستورالعمل‌های بهداشتی حج ۱۴۰۳ را ابلاغ کرد
  • وزارت حج عربستان دستورالعمل‌ های بهداشتی حج 1403 را ابلاغ کرد
  • جزئیات «عرضه اولیه» سهام شرکت حسین و فرزندانش!
  • بازار سرمایه یکی از مصادیق دقیق مشارکت مردم در اقتصاد است
  • خبر جدید وزیر صنعت برای بازار خودرو؛ تکلیف واردات خودرو‌های دست دوم روشن شد
  • CPU چیست؟ به زبان ساده و نحوه کار
  • خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز منفی شاخص‌های بازار سرمایه
  • قانون اصلاحی بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی ابلاغ شد
  • وزیر امور اقتصادی و دارایی: پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای نحوه تامین مالی تایید شد
  • مشکلات اقتصاد ایران راه‌حل سیاسی دارد؟