Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-28@20:37:31 GMT

هدست جدید سامسونگ+تصاویر

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۵۶۴۹۱

هدست جدید سامسونگ+تصاویر

سامسونگ امروز خبر از ساخت هدست واقعیت مجازی جدید مبتنی بر ویندوز خود که نیازی به همراهی گوشی هوشمند ندارد، داد. آفتاب‌‌نیوز : سامسونگ افشا کرد که مشغول ساخت یک هدست واقعیت مجازی جدید موسوم به "HMD Odyssey" است که بر روی پلتفرم ویندوز اجرا می‌شود.
به گزارش آفتاب‌نیوز و به نقل از گیزمگ، سامسونگ در حال حاضر بخش بزرگی از بازار واقعیت مجازی را با هدست "Gear VR" به تسخیر خود درآورده است اما حالا این شرکت قصد دارد یک هدست مستقل (بدون نیاز به گوشی) جدید روانه بازار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این هدست یک سیستم خودکار قابل اجرا روی پلتفرم واقعیت درهم‌آمیخته ویندوز و قابل انطباق با دستگاههای دارای سیستم عامل ویندوز است.
مایکروسافت پلتفرم واقعیت درهم‌آمیخته را در مرکز زمینه نمایش واقعیت مجازی قرار می‌دهد.
تجربیات و سخت‌افزارها پیشرفته‌تر از دستگاههای واقعیت مجازی نظیر "Gear VR" یا "Google Daydream View" که نیاز به همراهی گوشی‌های هوشمند دارند، هستند. اما حداقل تا الان هنوز عمق تصویر دستگاههای "Oculus Rift" و "HTC Vive" را ندارند.
یکی دیگر از ویژگی‌های کلیدی واقعیت درهم‌آمیخته ویندوز این است که یک سیستم سخت افزاری آگنوستیک است، به این معنی که شرکت‌های مختلف می‌توانند هدست‌ها و لوازم جانبی مختلفی را عرضه کنند که همگی با یک نرم‌افزار قابل اجرا باشند.
تمام هدست‌های اعلام شده تاکنون دستگاه‌های واقعیت افزوده خالص بوده‌اند، اما «واقعیت درهم‌آمیخته» نشان می‌دهد که مایکروسافت زمینه را برای یکپارچه شدن سیستم‌های واقعیت افزوده مانند " HoloLens " فراهم کرده است.
هدست "HMD Odyssey" سامسونگ به نظر می‌رسد که در بالاترین جایگاه فضای واقعیت درهم‌آمیخته نشسته است. در حالی که سایر هدست‌های HP، Dell، Lenovo و Acer از صفحه نمایش ال سی دی استفاده می‌کنند، سامسونگ به سمت استفاده از نمایش دوگانه AMOLED، که رنگ‌ها را روشن‌تر و رنگ سیاه را عمیق‌تر می‌کند، رفته است.
هر صفحه 3.5 اینچ اندازه و رزولوشن ترکیبی 1600 * 1440 را دارد. این مشخصه‌ها نسبت به سایر هدست‌های ویندوز کمی بالاتر است، همانطور که میدان دید "HMD Odyssey" 110 درجه است.
این هدست دارای یک میکروفون داخلی و هدفون‌های صدای محیطی و یک سنسور آزادی حرکت شش درجه‌ای (6DOF) است که حرکات کاربر را رصد می‌کند. این بدان معنی است که کاربران می‌توانند در جهت جلو و عقب، بالا و پایین و چپ و راست و همچنین چرخش سر خود در هر سه بُعد و بدون نیاز به تنظیم سنسورهای خارجی در اطراف اتاق پرداخته و حرکت کنند.
کنترل کننده‌های "HMD Odyssey" بسیار شبیه به دستگاههای سایر شرکت‌ها است که به نظر می‌رسد از کلاس طراحی "Oculus Touch" است. آنها دستگاه‌های کوچکی هستند که با دکمه‌ها و گیره‌ها به حلقه‌های بزرگتر اطراف بالای هدست متصل می‌شوند که اجازه می‌دهد هدست حرکت کاربران را نظارت کند. آنها همان حسگر "6DOF" را دارند و با دو باتری AAA کار می‌کنند.
هدست جدید سامسونگ شامل یک هدست و دو کنترلر از 10 نوامبر با قیمت 499 دلار در دسترس خواهد بود.
منبع: ایسنا

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۵۶۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سری جدید گلکسی واچ قندخون را اندازه می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گیزموچاینا، اخبار و گزارش های تازه ای درباره سری هفتم گلکسی واچ منتشر شده است. پیش بینی می شود این سری ساعت هوشمند سامسونگ شامل ۳ مدل باشد، حال آنکه سری های پیشین شامل دو دستگاه بوده اند. اکنون گزارشی جدید از کره جنوبی حاکی از آن است که یک ویژگی رصد سلامتی مهم احتمالا در این گجت پوشیدنی به کار می رود.

طبق گزارش ها مذاکراتی درباره ویژگی های کلید رصد قند خون و یکپارچه سازی هوش مصنوعی در ساعت نیز انجام شده است.

پیش بینی می شود سامسونگ ویژگی رصد قند خون را در سری گلکسی واچ ۷ بگنجاند. بسیاری از تولیدکنندگان گجت های پوشیدنی از جمله اپل نیز مشغول کار روی این ویژگی رصد سلامتی و گنجاندن آن در دستگاه هایشان هستند این ویژگی برای بسیاری از افراد مبتلا به دیابت کمک حال است.

البته در بیانیه رسمی سامسونگ به گلکسی واچ ۷ اشاره ای نشده است. اما احتمال زیاد دارد قابلیت رصد قند خون در این محصول ارائه شود. همچنین باید منتظر ماند و دید آیا این برند کره جنوبی ویژگی مذکور را در تمام مدل ها ارائه می کند یا خیر.

کد خبر 6090119 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و ارز ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
  • قیمت دلار امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سنجش قند خون با گلکسی واچ 7
  • سری جدید گلکسی واچ قندخون را اندازه می‌گیرد
  • نرخ دلار و یورو در مرکز مبادله ارز
  • قیمت دلار امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • وقف به عنوان یک سنت حسنه با دانش‌های جدید آمیخته شده است
  • جدیدترین قیمت دلار، یورو و درهم در مرکز مبادله ارز | افزایش قیمت ارزهای مبادله‌ای
  • قیمت درهم امارات امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • افزایش قیمت ارزهای مبادله‌ای/ دلار چند شد؟