Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز، دکتر محمدجواد دهقانی، سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) با بیان این‌که نظام رتبه‌بندی شانگهای درسال ۲۰۱۷ میلادی برای اولین بار رتبه‌بندی دانشکده‌ها و بخش‌های علوم ورزشی دانشگاه‌های برتر دنیا را منتشر کرده است، گفت: رتبه‌بندی شانگهای یکی از معتبرترین رتبه‌بندی‌های جهانی است که نتایج آن توسط دانشگاه شانگهای ژیائوتنگ چین منتشر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رتبه‌بندی‌ در قالب یک پروژه بزرگ در کشـور چیـن برای اولین بار در ژوئـن سال ۲۰۰۳ میلادی توسط دانشگاه شانگهای منتشر شد و به صورت سالانه روزآمد می‌شود.

دکتر دهقانی اظهار کرد: دانشگاه دیکین استرالیا (دانشکده ورزش و علوم تغذیه)، دانشگاه لافبورو انگلستان (دانشکده ورزش، بهداشت و علوم تغذیه) و دانشکده علوم ورزشی نروژ به ترتیب در جایگاه اول تا سوم برترین دانشکده‌های تربیت بدنی و علوم ورزشی دنیا در رتبه‌بندی سال 2017 شانگهای قرار گرفتند.

وی ادامه داد: از کشور ایران 3 دانشگاه در جمع برترین دانشکده‌های ورزشی دنیا حضور دارند. دانشکده‌های تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه گیلان، دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه تهران به ترتیب در بازه 300-201 دانشگاه‌های برتر دنیا قرار گرفتند.

سرپرست ISC خاطرنشان کرد: انتخاب دانشگاه‌ها بر اساس دو معیار بوده است. اول این‌که دانشگاه‌ها، دانشکده ورزشی (تربیت بدنی) داشته باشند. معیار دوم این که دانشکده یا دپارتمان در پنج سال گذشته بطور فعال به پژوهش پرداخته باشد. در مجموع، 367 دانشگاه انتخاب و رتبه‌بندی شده‌اند.

وی تصریح کرد: دانشگاه‌ها توسط چندین شاخص علمی یا پژوهشی رتبه‌بندی می‌شوند که شامل مقالات نمایه شده در وب آف ساینس، استنادهای کل، استنادهای هر مقاله، مقالات منتشر شده در 25 درصد مجلات برتر و درصد مقالات یک موسسه که با همکاری‌های بین‌المللی منتشر شده است، می‌باشد. برای هر شاخص، موسسه با بالاترین امتیاز، نمره 100 را به خود اختصاص می‌دهد و سایر موسسات به عنوان درصدی از بالاترین نمره لحاظ می‌شوند.

منبع: ایسنا

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۵۷۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه بیرجند بیش از هزار پله صعود کرد

مطابق شاخص‌های نظام رتبه‌بندی وبومتریکس، دانشگاه بیرجند از میان ۳۲ هزار موسسه جهانی در رتبه ۲ هزار و ۷۳۸ قرار گرفته است که در این خصوص هزار و ۱۳۱ پله در سطح جهان ارتقا داشته است.

این رتبه‌بندی بر اساس شاخص‌هایی همچون تعداد مقالات پراستناد، تعداد ارجاعات به مقالات پژوهشگران در پایگاه Google Schoolar و تعداد لینک‌های دریافتی منتشر می‌شود.

بیشتر بخوانید

 رقابت ۱۴ هزار و ۹۰۰ داوطلب خراسان جنوبی در نوبت اول کنکور

رتبه‌بندی وبومتریکس شاخصی برای رتبه‌بندی وب سایت‌های دانشگاه‌ها و مراکز علمی، آموزشی و تحقیقاتی دنیا است که از سوی مؤسسه تحقیقاتی (CSIC) Consejo Superior de Investigaciones Cientificas در کشور اسپانیا از سال ۲۰۰۴ مشغول به فعالیت است.

این مؤسسه هر شش ماه یکبار وب سایت‌های بیش از ۳۲ هزار دانشگاه و مراکز علمی، آموزشی و تحقیقاتی را از بین ۲۰۰ کشور جهان مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • ۳۰۰ رشته در دانشگاه آزاد اسلامی کردستان تدریس می شود
  • شیب داوطلبان ورود به دانشگاه در رشته‌های علوم انسانی بالاست/ کشور با خطر کمبود تکنسین مواجه است
  • در دولت سیزدهم بیشترین مجوز برای جذب معلم صادر شده است
  • در دولت سیزدهم بیشترین مجور برای جذب معلم صادر شده است
  • رتبه‌بندی برترین دانشگاه‌های آسیا منتشر شد/ جایگاه ایران کجاست؟
  • همسر رئیسی پُست جدید گرفت
  • واکنش رئیس دانشگاه تهران به انحرافات پژوهشی در حوزه زنان در دنیا
  • اولین دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران راه‌اندازی شد
  • دانشگاه بیرجند بیش از هزار پله صعود کرد
  • حضور ۷۵ دانشگاه ایرانی در میان برترین های آسیا در رتبه‌بندی تایمز