Web Analytics Made Easy - Statcounter


نظام رتبه بندی شانگهای در سال ۲۰۱۷ میلادی برای اولین بار رتبه بندی دانشکده ها و بخش علوم ورزشی دانشگاه های برتر دنیا را منتشر کرد که ۳ دانشگاه ایرانی در جمع برترین ها حضور دارند.

به گزارش بی‌باک به نقل از پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، دکتر محمد جواد دهقانی سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام گفت: نظام رتبه بندی شانگهای در سال ۲۰۱۷ میلادی برای اولین بار رتبه بندی دانشکده ها و بخش های علوم ورزشی دانشگاه های برتر دنیا را منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: رتبه بندی شانگهای یکی از معتبرترین رتبه بندی های جهانی است که نتایج آن توسط دانشگاه شانگهای ژیائوتنگ چین منتشر می شود. این رتبه‌بندی در قالب یک پروژه بزرگ در کشـور چیـن برای اولین بار در ژوئـن سال ۲۰۰۳ میلادی توسط دانشگاه شانگهای منتشر شد و به صورت سالانه روزآمد می شود.

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام افزود: نظام رتبه بندی شانگهای در سال ۲۰۱۷ میلادی برای اولین بار رتبه بندی دانشکده ها و بخش های علوم ورزشی دانشگاه های برتر دنیا را آغاز کرد.

دهقانی اظهار داشت: دانشگاه دیکین استرالیا (دانشکده ورزش و علوم تغذیه)، دانشگاه لافبورو انگلستان (دانشکده ورزش، بهداشت و علوم تغذیه) و دانشکده علوم ورزشی نروژ به ترتیب در جایگاه اول تا سوم برترین دانشکده های تربیت بدنی و علوم ورزشی دنیا در رتبه بندی سال ۲۰۱۷ شانگهای قرار گرفتند.

وی گفت: از کشور ایران ۳ دانشگاه در جمع برترین دانشکده های ورزشی دنیا حضور دارند. دانشکده های تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه گیلان، دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه تهران به ترتیب در بازه ۲۰۱-۳۰۰ دانشگاه های برتر دنیا قرار گرفتند.

سرپرست ISC ادامه داد: انتخاب دانشگاه ها بر اساس دو معیار بوده است. اول اینکه دانشگاه ها، دانشکده ورزشی (تربیت بدنی) داشته باشند. معیار دوم این که دانشکده یا دپارتمان در پنج سال گذشته بطور فعال به پژوهش پرداخته باشد. در مجموع، ۳۶۷ دانشگاه انتخاب و رتبه بندی شده اند.

وی افزود: دانشگاهها توسط چندین شاخص علمی یا پژوهشی رتبه بندی می شوند که شامل مقالات نمایه شده در وب آف ساینس، استنادهای کل، استنادهای هر مقاله، مقالات منتشر شده در ۲۵ درصد مجلات برتر و درصد مقالات یک موسسه که با همکاری های بین المللی منتشر شده، است.

دهقانی گفت: برای هر شاخص، موسسه با بالاترین امتیاز، نمره ۱۰۰ را به خود اختصاص می دهد و سایر موسسات به عنوان درصدی از بالاترین نمره لحاظ می شوند.

شاخص ها و وزن ها: رتبه بندی دانشکده ها و بخشهای تربیت بدنی و علوم ورزشی

معیار

شاخص

وزن

خروجی پژوهشی

مقالات نمایه شده در web of science

تعداد کل استنادات به مقالات منتشر شده توسط یک موسسه

۲۰ درصد

۲۰ درصد

کیفیت پژوهش

تعداد استنادات به هر مقاله

مقالات منتشر شده در ۲۵ درصد مجلات برتر

۲۵ درصد

۲۵ درصد

همکاری های بین المللی

درصد انتشارات یک موسسه با همکاری نویسندگان بین المللی

۱۰ درصد

نمره کل

۱۰۰ درصد


منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۵۳۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفترچه سوالات گروه علوم تجربی نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد

به گزارش خبرنگار مهر، آزمون اختصاصی هر یک از گروه‌های آزمایشی نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در ۴۱۲ شهرستان و بخش مختلف کشور در روزهای پنجشنبه ۶ اردیبهشت و جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار شد.

آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی و آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی صبح امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت و آزمون گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳ عصر امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه و آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی از صبح امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ در بیش از ۶۰۰ حوزه اصلی برگزار شد.

در این آزمون در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب ثبت نام کرده‌اند که ۶۳ درصد آنها زن و ۳۷ درصد مرد هستند. در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو- معلم نیز ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد هستند.

بر اساس تغییرات آزمون سراسری از سال گذشته، دروس عمومی از آزمون حذف شده‌اند و به این ترتیب داوطلبان باید به سوالات دروس تخصصی پاسخ دهند.

آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی با حضور ۵۰۱ هزار و ۸۱۰ داوطلب برگزار شد که از این تعداد تعداد ۳۵۵ هزار و ۵۰۸ نفر معادل ۶۷ درصد داوطلبان زن و تعداد ۱۶۶ هزار و ۳۰۲ نفر معادل ۳۳ درصد داوطلبان مرد بودند.

براساس قانون مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، تغییراتی در کنکور سراسری از سال گذشته اعمال شده است که بر اساس آن دیگر داوطلبان تنها به سوالات دروس اختصاصی در جلسه آزمون پاسخ می دهند و ۵۰ درصد نمره مختص آزمون و ۵۰ درصد نمره داوطلب به سوابق تحصیلی فرد اختصاص دارد.

در آزمون اختصاصی گروه آزمایشی علوم تجربی سه دفترچه اختصاصی با سه پاسخنامه به داوطلبان داده شده است که اکنون در سایت سازمان سنجش قابل مشاهده است.

این دفترچه ها شامل دفترچه درس زیست شناسی، دفترچه دروس فیزیک و شیمی، دفترچه دروس ریاضی و زمین شناسی است که داوطلبان باید به ۱۵۵ سوال در مدت ۱۸۰ دقیقه پاسخ می دادند.

در آزمون اختصاصی گروه علوم تجربی علاوه بر سه دفترچه یادشده یک دفترچه شماره ۴ ویژه دیپلمه‌های بهیاری با ۳۰ سوال و ۲۰ دقیقه زمان پاسخگویی داده شده است.

همچنین دفترچه اختصاصی فرهنگیان نیز برای داوطلبان متقاضی دانشگاه فرهنگیان در این گروه آزمایشی اختصاص یافت.

کد خبر 6089085

دیگر خبرها

  • دانشکده طراحی سوئیس: مبلمان را در بسته بندی به اندازه پیتزا بخرید، در خانه به اندازه واقعی می رسند! (+عکس)
  • حضور بیش از ۱۲۰۰ نفر ورزشکار در ویژه‌برنامه «ایرانی پهلوان»
  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس
  • جنبش دانشجویی ضدصهیونیستی به فرانسه رسید
  • دفترچه سوالات کنکور علوم تجربی منتشر شد
  • دفترچه سوالات کنکور علوم تجربی و دانشگاه فرهنگیان منتشر شد
  • دفترچه سوالات گروه علوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد
  • دفترچه سوالات گروه علوم تجربی نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد
  • کلید اولیه کنکور ۱۴۰۳ سه شنبه منتشر می شود
  • برگزاری آزمون سراسری رشته علوم تجربی در کرمانشاه