Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جهاد کشاورزی آران و بیدگل با اشاره به ادامه برداشت پسته از سطح مزارع این شهرستان تا پایان مهرماه گفت: امسال با توجه به کاهش تولید، خسارت ۳۰ میلیارد تومانی به پسته‌کاران وارد شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، حسین فتاحی امشب در جمع خبرنگاران با اشاره به کاهش 30 درصدی تولید پسته به علت باران‌های بهاری در سال گذشته اظهار داشت: امسال با توجه به گرمای بی‌سابقه و خشکسالی شاهد کاهش 25 درصدی تولید پسته در این شهرستان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جهاد کشاورزی آران و بیدگل وسعت باغ‌های زیر کشت این محصول سه هزار و 500 هکتار برشمرد و گفت: حدود دو هزار و 100 هکتار از سطح زیر کشت پسته بارور است که مابقی در سال‌های آینده به بار می‌نشینند.

فتاحی با بیان اینکه متوسط برداشت پسته به طور طبیعی در شهرستان آران و بیدگل دو تن در هر هکتار است، افزود: متوسط برداشت پسته امسال حدود یک و نیم تن در هر هکتار پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه گرما، خشکسالی امسال و سرمازدگی سال گذشته تأثیری بر کاهش عملکرد داشته است، گفت: برداشت محصول پسته امسال از اواخر شهریور آغاز و تا پایان مهرماه ادامه دارد.

رئیس جهاد کشاورزی آران و بیدگل تصریح کرد: محصول پسته آران و بیدگل پس از برداشت به هشت واحد فرآوری پسته در شهرستان حمل و پس از فرآوری به مصرف داخلی و هم به کشورهای دیگر نیز صادر می شود.

وی با بیان اینکه شهرستان آران و بیدگل رتبه اول تولید پسته در استان اصفهان را دارد، گفت : پسته‌های برداشت شده از نوع ارقام احمدآقایی، اکبری و کله قوچی هستند که بیشترین سطح زیر کشت هم در جاده ابوزید آباد قرار دارد.

انتهای پیام/

R7845/P1377/S6,1369/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۵۷۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۲۴ هزار تن توت فرنگی در بابلسر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، نصرالله پورحسین باقری با اشاره به شروع برداشت محصول توت فرنگی در باغات شهرستان بابلسر، گفت: تاکنون ۱۵ هزار تن توت فرنگی در این شهرستان برداشت شد.

او با اشاره به اینکه این شهرستان بیشترین تولید و سطح زیرکشت توت فرنگی استان را در اختیار دارد، تصریح کرد: بخش عمده کشت توت فرنگی این شهرستان در بخش بهنمیر است که با توجه به کیفیت مطلوب محصول این منطقه و درآمد مناسب حاصل از آن، کشت این محصول مورد توجه کشاورزان قرار دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابلسر اظهار کرد: پیش بینی می‌شود ۲۴ هزار تن توت فرنگی در ۸۰۰ هکتار مزارع توت فرنگی این شهرستان برداشت شود.

دیگر خبرها

  • برداشت ۳۲۰ تن گیاهان دارویی از مزارع نهاوند برای نخستین‌بار
  • تولید ۲۴ هزار تن توت فرنگی در بابلسر
  • برگزاری یادواره ۴۰۰ شهید کارگر و فرهنگی آران و بیدگل
  • خسارت بارندگی به عشایر ۳۰ میلیارد ریال برآورد شد
  • گندم‌های ذخیره شده در مراکز روباز خوزستان خسارت ندیدند
  • بارندگی‌های اخیر خسارتی به گندم‌های برداشت شده در خنج وارد نکرده است
  • ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های خوزستان از دست رفت
  • خسارت ۵۰ درصدی بارندگی به گندمزار‌های خوزستان
  • ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های آماده برداشت خوزستان از دست رفت
  • خسارت بارندگی به گندمزارهای آماده برداشت در خوزستان