Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «وانا»
2024-04-26@05:30:24 GMT

شنا نمی تواند برای بازی های آسیایی مدعی باشد

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۵۷۳۴۶

شنا نمی تواند برای بازی های آسیایی مدعی باشد

به گزارش وانانیوز، اصغر رحیمی سرپرست کاروان ایران در بازی‌های داخل سالن آسیا گفت: کاروان ایران با ٢٠٧ ورزشکار در مسابقات حضور داشت. این کشور سیستم بسته ای داشت و ما خیلی اذیت شدیم. شورای المپیک آسیا هم دیگر در آسیا اثرگدار نیست. ما با مشکلات زیادی به ترکمنستان اعزام شدیم.

وی افزود: یک مساله چالش‌برانگیز در مسابقات همیشه محل اسکان و محل برگزاری مسابقات است که در ترکمنستان این موضوع حل شده بود و میزبان از این نظر نمره خوبی گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مجموع این کشور از نظر مدیریتی خوب بود،‌اما از نظر فنی نه. ترکمنستان از =6 نماه قبل روی این موضوع کار کرده بود که اول شود و همینطور هم شد آنها در بخش فنی تخلفاتی داشتند مثلا در بخش انفرادی مثل رشته کشتی دو نماینده داشتند و حتی مدال طلا و نقره را هم خودشان گرفتند. در وزن‌کشی اجازه نمی‌دادند مربی در سالن حضور داشته باشد به همین دلیل دیدیم ورزشکاری با وزن زیاد مقابل ورزشکاری با وزن پایین رقابت کرد.

* سطح بازی‌های داخل سالن نسبت به آسیایی پایین‌تر است

سرپرست کاروان ایران در بازی‌های داخل سالن آسیا با اشاره به اینکه سطح بازی‌های داخل سالن نسبت به آسیایی پایین‌تر است عنوان کرد: اگر گفته می‌شود کشورهای شرکت کننده در بازی‌های ترکمنستان با ورزشکاران درجه دو و سه شرکت داشتند ما هم به جز وزنه‌برداری که دو المپیکی و یک مدال آور المپیکی داشتیم، در اکثر رشته‌ها با ورزشکاران درجه دو و سه شرکت کردیم اما این موضوع به معنای این نیست که سطح مسابقات پایین است. رقابت ما همیشه با قزاقستان بوده که در این بازی‌ها هم همینطور بود. به طوری که روز آخر شنیدم وزیر ورزش قزاقستان گفته هر کسی مدال بگیرد، پاداش خاصی برایش درنظر گرفته خواهد شد برای بازی‌های سال آینده نیز اندونزی و قزاقستان هم حریف ما خواهند بود.

* بازی‌های ترکمنستان کم هزینه‌ترین بازی‌ها بود

اصغر رحیمی در ادامه نشست در پاسخ به این سوال که آیا لازم بود شما کاروان بزرگی را با توجه به شرایط مالی کمیته به ترکمنستان اعزام کنید، خاطرنشان کرد: کاروان ما خیلی هم بزرگ نبود، در بعضی از رشته‌ها ما امکان حضور در بازی‌های آسیایی سال بعد را نداریم مثل کیک بوکسینگ؛ بنابراین اگر ورزشکاران این رشته را به بازی‌های داخل سالن نفرستیم کجا بفرستیم؟ برخی رشته‌ها را نیز فرستادیم تا با مشخص شدن وضعیتشان برای بازی‌های آسیایی مدعی نباشند. بازی‌های ترکمنستان برای ما کم هزینه بود و برای هر نفر 500 تا 600 هزار تومان هزینه کردیم این در حالی است که برای بازی‌های اندونزی حداقل باید روی 5 میلیون تومان حساب کنیم.

* شنا نمی‌تواند برای بازی‌های آسیایی 2018 مدعی باشد

سرپرست کاروان ایران در بازی‌های داخل سالن آسیا در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنید بازی‌های داخل سالن چقدر در اعزام نفرات به بازی‌های آسیایی در رشته‌هایی مثل شنا که نتیجه نگرفتند، تاثیرگذار است، تصریح کرد: با توجه به شرایط اقتصادی و دوری مسافت بازی‌ها رویکرد ما اعزام کاروان کیفی به اندونزی است. اما وقتی رشته‌ای در بازی‌های داخل سالن نتیجه نمی‌گیرد، قطعا نباید در بازی‌های آسیایی حداقل با نفرات بالا حضور داشته باشد اما جمع‌بندی نهایی در جلسه ستاد خواهد بود.

* در جلسه هیات اجرایی به گلایه فوتسالیست‌ها رسیده است

وی همچنین درباره گلایه بازیکنان فوتسال نسبت به پاداش سکو در بازی‌های ترکمنستان گفت: در ستاد عالی مصوب شد پاداش به مدال‌آوران بازی‌های داخل سالن در جدول اضافه شود. پاداش سکو هم مصوبه هیات اجرایی بود. به این صورت که به مدال‌آوران طلای انفرادی 600 و تیمی 300 دلار بدهیم،‌ فوتسال هم یک مدال محسوب می‌شود. توجیه آنها این بود که از اول تا آخر مسابقات حضور دارند، در حالی که رشته‌ای مثل تکواندو فقط سه روز در بازی‌ها شرکت می‌کند. بنابراین فوتسالیست‌ها پاداش را قبول نکردند قرار است در جلسه هیات اجرایی در این باره صحبت کنیم و ما‌به التفاوت پرداخت شود.

انتهای پیام/س

اخبار برگزیده انتقاد تند پیشکسوت پرسپولیس به وضعیت فنی و حواشی سرخپوشان آبندبلات:شفر، سرمربی بایرن ‌مونیخ ایران/استقلال تیمی مثل دورتموند و شالکه! آشوری: روحانی چرا وقتی اسامی مربیان اعلام شد اعتراضی نکرد؟/ برای اعزام او هیچ کاری نمی‌توانیم کنیم سرنوشت همکاری شفر و درمورت در هاله‌ای از ابهام انتقال وسایل ایفمارک به پک در غیاب هراتیان!/ افاضلی پدر شد دلیری: وقتی وارد سالن شدم، دلم گرفت/ زمانی برای رسیدن به تشک باید از بين تماشاگران عبور می‌کردیم نقره ای که مسبب قهرمانی ایران شد بازگشت دارنده مدال‌های نقره و برنز جهان به تشک کشتی حضور 2 قهرمان المپیک در ترکیب بیمه رازی برای شرکت در جام باشگاه‌های کشتی جهان دوستاره‌ای که بیشترین دریبل را زده‌اند+عکس لیگ برتر - ایران لیگ آزادگان - ایران بوندس لیگا - آلمان سری آ - ایتالیا لشامپیونه - فرانسه لیگ برتر - انگلیس لالیگا - اسپانیا

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۵۷۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوانان و امید‌های بوکس ایران در رینگ آسیایی


به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما؛ رقابت‌های قهرمانی جوانان و امید آسیا از روز شنبه هشتم اردیبهشت‌ماه آغاز می‌شود و ۱۰ روز ادامه خواهد داشت. بر این اساس و در راستای سیاست‌های کلان فدراسیون بوکس مبنی بر حمایت از تیم‌های رده‌های سنی مختلف و پشتوانه‌سازی، تیم‌های جوانان و امید ایران در مجموع با ۱۸ بوکسور راهی قزاقستان خواهند شد.

کاروان کشورمان ساعت ۴ صبح بامداد فردا راهی محل برگزاری پیکار‌های جوانان و امید آسیا در آستانه قزاقستان می‌شود.

ترکیب تیم جوانان

وزن ۴۸ کیلوگرم: مهدی شعبان

وزن ۵۱ کیلوگرم: مهدی کاظمی

وزن ۵۴ کیلوگرم: مهدی سلطانی

وزن ۵۷ کیلوگرم: رضا فضلی

وزن ۶۳.۵ کیلوگرم: سیدعلی‌اکبر میراحمدی

وزن ۸۰ کیلوگرم: سام استکی

وزن ۸۶ کیلوگرم: امیررضا ملک‌خطابی

وزن ۹۲ کیلوگرم: عباس گرشاسبی

وزن ۹۲+ کیلوگرم: امیر اسماعیلی

سرمربی: رضا مهدی‌پور/ مربیان: مرتضی سپهوند و ایمان طیبی


ترکیب تیم امید

وزن ۴۸ کیلوگرم: آرشام حسنی

وزن ۵۷ کیلوگرم: نیما بیاتی

وزن ۶۰ کیلوگرم: آرمان عبادی

وزن ۶۳.۵ کیلوگرم: امیرحسین پیشرو

وزن ۶۷ کیلوگرم: علی گرجی

وزن ۷۱ کیلوگرم: عیسی فردین

وزن ۷۵ کیلوگرم: محمد محشری

وزن ۸۶ کیلوگرم: سیدعلی صدری

وزن ۹۲+ کیلوگرم: رضا خلیل‌زاده

سرمربی: علیرضا استکی/ مربیان: شهرام فاتح و محمد نوشمهر

احسان روزبهانی مشاور استکی در تیم ملی امید نیز در هفته دوم مسابقات راهی قزاقستان خواهد شد.

همچنین مجید عباس‌زاده داور سه ستاره بوکس کشورمان نیز راهی قزاقستان می‌شود تا در رقابت‌های قهرمانی جوانان و امید‌های آسیا به قضاوت بپردازد.

دیگر خبرها

  • انتقاد تند کاپیتان سرخ‌ها از چند بازیکن این تیم!
  • علیرضا فغانی یکی مثل کولینا برای آسیایی‌ها
  • حسین رسولی: در رنکینگ المپیک از سهمیه دور می‌شوم
  • جوانان و امید‌های بوکس ایران در رینگ آسیایی
  • جشنواره «امید فردا» فرصتی برای رقابت سالن دانش‌آموزان کردستان
  • آخرین وضعیت ایران برای میزبانی از بازی‌های آسیایی ناشنوایان
  • ترکیب الهلال به امید کسب پنجمین ستاره آسیایی
  • سرمایه‌گذاری تیم‌های آسیایی خطرناک است/ فوتسال بچه سرراهی نباشد
  • سرمربیان تیم‌های ملی کبدی مردان و زنان معرفی شدند
  • پورموسوی و بی‌توجهی به حاشیه جنجالی