Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، سید رضا حسینی روز چهارشنبه در مراسم معارفه مدیر جدید آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان یزد با تشریح وظایف این شرکت حاکمیتی اظهار کرد: کمترین وظیفه این آزمایشگاه کنترل کیفی طرح‌های عمرانی است با این حال این مجموعه می تواند این نظارت را در بخش های غیردولتی نیز داشته باشد.
وی افزود: یکی از نقایص کاری که این مجموعه با آن مواجه است صدور برخی مجوزهای مرتبط با فعالیت های آزمایشگاهها ازسوی سازمان مدیریت ، سازمان ملی استاندارد ، ادارات کل راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی ساختمان است که امیدواریم برطرف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک کشورتصریح کرد: استعدادهای خاصی در این مجموعه 60 ساله نهفته شده که اساس آن نیروی انسانی مجموعه است و برای آنها آموزش های متعدد عملی به منظور ورود به بازار کار برنامه ریزی شده است.
حسینی با تاکید بر این که شرکت آزمایشگاه باید بر منابع مالی کشور تاثیرگذار باشد، اظهار کرد: در راستای مدیریت هزینه‌های کشور، این آزمایشگاه از چند سال قبل روی مدیریت نگهداری راه‌های کشور سرمایه‌گذاری داشته‌ و اکنون با بومی‌سازی این دانش فنی توسط آزمایشگاه مکانیک خاک کشور موفق به جذب اعتبارات نگهداری راه‌های کشور شده‌ است.
مدیر عامل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در همین رابطه به گردآوری و تحلیلی اطلاعات 52 هزار کیلومتر از راه‌های کشور توسط کارشناسان این آزمایشگاه اشاره و تصریح کرد: براساس ارزیابی‌های صورت گرفته 18 هزار کیلومتر از راه‌های کشور نیاز به بهسازی، 14 هزار کیلومتر نیازمند نگهداری پیشگیرانه و مقداری نیز باید بازسازی اساسی شوند.
وی همچنین با اشاره هزینه‌های سنگین آسفالت راه‌ها و این که هر سانتی‌متر آسفالت 40 میلیون تومان هزینه را متحمل کشورمان می‌کند، گفت: آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در همین راستا نیز موضوع آسفالت‌های حفاظتی(میکرو سر فیسینگ) را مورد اهتمام قرار داده و در سال گذشته اولین ست تهیه اختلالات این تکنولوژی به زحمت تهیه و وارد کشور شد و امسال نیز دومین ست آن برای استقرار در استان یزد تهیه شده که در حال تحویل است.
حسینی تامین این تجهیزات را تنها بخش کوچکی از کار دانست و گفت: مهمترین بخش، تربیت نیروی انسانی کارآمد برای بهره گرفتن از این تجهیزات است که در این رابطه برگزاری دوره‌های اموزشی لازم را با استقرار کارشناس مربوطه در استان در برنامه داریم.
در این مراسم ضمن تقدیر از خدمات عباس صفاری مدیر قبلی آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک یزد ، سید عیسی لاهوتی» به عنوان مدیر جدید این آزمایشگاه معرفی شد.
میکروسرفیسینگ، لایه ‏ای نازک و محافظ بر روی روسازی راه‌ها است که از ترکیب ماسه صد در صد شکسته و خوب دانه ‌بندی شده با قیرآبه کاتیونیک پلیمری اصلاح ‌شده، فیلر، آب و در صورت لزوم افزودنی‌های کنترل‌کننده زمان شکست امولسیون تهیه می‌شود.
استفاده میکروسرفیسینگ درجایی است که روسازی از نظر سازه ای سالم است و در اثر خدمت‌دهی مطلوب به افزایش عمر روسازی کمک می‌کند.
آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان یزد تا قبل از سال 1362 یک واحد محلی و زیر نظر آزمایشگاه استان اصفهان و کرمان بوده که از سال 1362 بصورت مستقل در امر کنترل کیفی در حال ارائه خدمات به مشتریان بخشهای دولتی و خصوصی است.
آزمایشگاه استان یزد در حال حاضر 4 شعبه در شهرستانهای اردکان ، ابرکوه ، بافق و یزد دارد و همچنین تعداد آزمایشگاه های محلی که بصورت مستقر فعالیت می کنند 10 آزمایشگاه محلی است که کنترل کیفی طرح های مختلف کوچک و بزرگ در استان یزد را برعهده دارند.
1968/6197 خبرنگار: محمودرضا رحمانی ** ناشر: محمد حسین فلاح
@irnayazdd

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۵۸۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰۰ روستای خوزستان آسفالت شد

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر امروز یکشنبه نشست اعضای هیأت دولت با استانداران با حضور رئیس جمهور، معاون اول رئیس‌جمهور، وزرای کابینه و استانداران به میزبانی وزارت کشور برگزار شد.

علی اکبر حسینی محراب، استاندار خوزستان در این نشست گفت: حدود ۷۰۰ - ۸۰۰ روستا در استان خوزستان به صورت کامل آسفالت شده است که رضایت‌مندی صددرصدی مردم روستا را به همراه داشته است.

وی افزود: با مساعدت قرارگاه امام حسن (ع)، پتروشیمی‌ها و جذب بیشتر اعتبارات آلایندگی‌ها نیز شرایط بهتر خواهد شد.

به گزارش مهر، در این نشست پیرامون برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی و همچنین مسائل مختلف کشور و سیاست‌های دولت بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

کد خبر 6097650

دیگر خبرها

  • برخورداری ۸۷ درصدی خانوارهای روستایی شهرستان پیرانشهر از راه آسفالت
  • آغاز عملیات روکش و لکه‌گیری آسفالت معابر منطقه ۸ اصفهان
  • آغاز عملیات آسفالت معابر کوی نورد اهواز
  • ۸۰۰ روستای خوزستان آسفالت شد
  • خیابان فلسطین اراک ساماندهی می‌شود
  • آموزش مکانیک خودرو مجتمع فنی تهران پایتخت
  • آسفالت خیابان صنایع اهواز
  • عملیات روکش آسفالت محور ماهدشت - کیانمهر
  • خیابان صنایع اهواز آسفالت می‌شود
  • سهم ۲۴ درصدی آبخیزداری از کل حوزه‌های سیل خیز کشور/ اعتبار کافی نیست