Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست بنیاد شهید گناباد گفت: تاکنون تعداد 22 گلزار شهدا و در واقع چیزی حدود 50درصد گلزارهای شهدای شهرستان بازسازی شده‌اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد شهابی از ندای گناباد،شهرستان گناباد بالغ بر 350شهید و 900 جانباز سرافراز دارد که فرهنگ عاشورایی را سرلوحه کار خویش قرار داده وجان خویش را مخلصانه در راه خدا در طبق اخلاص قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین 25 آزاده و 16 شهید مفقودالاثر در شهرستان داریم که خانواده های این عزیزان کماکان حس انتظار را در دلهای خویش زنده نگه داشته اند هرچند که اکثرا دیگر پدر و مادرهایشان در قید حیات نیستد.

وی در ارتباط با گلزارهای شهدای شهرستان گفت: تاکنون تعداد 22 گلزار شهدا و در واقع چیزی حدود 50درصد گلزارهای شهدای شهرستان در گذشته مورد بازسازی قرار گرفته اند و سه گلزار شهدای بهابادمند و خانیک از ابتدای امسال در دستور کار قرار گرفت که تاکنون پیشرفت بالای 70درصد داشته است.گلزار شهدای بیلند نیز که نیمه کار بود به اتمام رسید و در هفته دولت امسال مورد افتتاح قرار گرفت.همچنین طرح مسقف سازی گلزار شهدای بهشت قاسم که مورد درخواست مردم واقع شده نیز مطرح است که ان شاءالله با تأمین اعتبار لازم اجرایی خواهد شد.

سرپرست بنیاد شهید گناباد ضمن اشاره به درخواست مردم مبنی بر بازسازی گلزار شهدا تصریح کرد: قبل از بازسازی گلزار شهدا در هر منطقه ، از خانواده معزز شهدای آنجا رضایت کتبی گرفته میشود و چنانچه حتی یک نفر با این کار مخالف باشد کار بازسازی شروع نمیشود.در ضمن هنگام بازسازی تمام تلاش بر این است که حتی یک درخت هم قطع نشود و به سایر قبور آسیبی وارد نشود.


شهابی ادامه داد: یکی از دغدغه های خانواده شهدا و ایثارگران مثل سایر مردم بحث اشتغال است و متاسفانه قانون جذب 25درصد علی رغم اینکه در قانون ششم توسعه هم برآن تأکید شده، ولی به درستی اجرا نمیشود.

این جانباز دوران دفاع مقدس ضمن تأکید بر تکریم خانواده شهدا اظهار داشت: بنیاد شهید وظیفه خود میداند که حداقل یکبار در سال به دیدار تمام خانواده شهدا و جانبازان بالای 25 درصد برود و از آنها دلجویی نماید. در ضمن جمع آوری آثار و دست نوشته های شهدا نیز از وظایف بنیاد شهید است که الحمدالله تاکنون دو کتاب در ارتباط با وصیت نامه و دستنوشته شهدای شهرستان به چاپ رسیده است.

سرپرست بنیاد شهید گناباد در ارتباط با بحث برگزاری یادواره های شهدا در شهرستان نیز افزود: شهدا با خود وخدایشان روراست بودند و از این رو خداوند نیز آنها را خرید، لذا هر کاری که در ارتباط با برگزاری یادواره از دستمان برآید دریغ نمیکنیم؛ اما متأسفانه بودجه سالیانه ما جهت این امر بسیار ناچیز است و لذا برگزاری یادواره شهدا بیشتر باهمت خود مردم انجام میشود.

وی ادامه داد: سیاست خوب است؛ اما سیاستزدگی امری ناپسند است، در یادواره های شهدا باید به آرمان های شهدا هم در کنار مسائل سیاسی پرداخته شود که متأسفانه کمتر به این مسأله توجه میشود،

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۵۸۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از زندگینامه شهدای بین المللی در کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید سمنان

امام جمعه سمنان و نماینده ولی فقیه در استان گفت: بهره‌گیری از زندگینامه شهدای بین‌المللی استان مانند شهید سید رضی موسوی چاشمی نیز ضرورت دارد تا برای کنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان مدنظر باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی، امروز_ شنبه هشتم اردیبهشت_ در نشست شورای سیاستگذاری کنگره سه هزار شهید استان سمنان اظهار کرد: بهره‌گیری از زندگینامه شهدای بین‌المللی استان مانند شهید سیدرضی موسوی چاشمی نیز ضرورت دارد تا برای کنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان مدنظر باشد.

وی افزود: در بحث برگزاری این کنگره، تولید آثار و محتوا، سریال و فیلم سینمایی ویژه شهدا باید از ظرفیت‌های موجود در شهرستان‌ها با یک دید وسیع استانی استفاده کرد.

امام جمعه سمنان و نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: فیلم سینمایی شهید محمود اخلاقی، شناسنامه جنگ استان سمنان نیز از دیگر موارد ارزشمندی است که جزو آثار و تولیدات کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید استان خواهد بود.

مطیعی با اشاره به اینکه جریان تیم فوتبال آزادی سمنان در کشور بی‌نظیر است، تصریح کرد: بیش از نیمی از اعضای تیم فوتبال آزادی به شهادت رسیدند، زندگی هرکدام از این شهدا جایگاه وسیعی دارد و در این سریال به آن پرداخته خواهد شد.

کد خبر 748452

دیگر خبرها

  • شهرداری‌ها متصدی حفظ و نگهداری گلزار شهدا هستند
  • دیداری از جنس تکریم خانواده شهدا
  • استفاده از زندگینامه شهدای بین المللی در کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید سمنان
  • گلزار شهدا یک فرصت برای کار فرهنگی است
  • غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدای آبادان
  • تجلیل از خانواده‌های شهدای ورزشکار در رشت
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • تشییع و خاکسپاری پیکر مادر شهید حسن محمدی در جعفریه
  • پیکر مادر شهید «حسن محمدی» به خاک سپرده شد
  • ۴۲ مدرسه در شهرستان گناباد بازسازی شد