Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@19:41:39 GMT

روسيه: حمايت آمريکا مانع نابودي داعش است

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۵۹۴۸۰

روسيه: حمايت آمريکا مانع نابودي داعش است

خبرگزاري آريا - مسکو - ايرنا - وزارت دفاع روسيه اعلام کرد: حمايت آمريکا از داعش مانع اصلي نابودي اين گروه تروريستي شده است.

به گزارش ايرنا، ژنرال ايگور کوناشنکوف سخنگوي اين وزارت خانه گفت: موفقيت هاي ارتش سوريه با حمايت نيروي هوافضاي روسيه که منجر به آزادي بخش هايي از ساحل روخانه فرات از گروه تروريستي داعش شده با نقشه هاي پنتاگون متضاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بنا به اعلام شبکه دوم تلويزيون دولتي روسيه، کوناشنکوف براي نمونه به اقدام حدود 300 تروريست داعشي براي حمله به ارتفاعات مشرف به منطقه القريتين در استان حمص در روز 28 سپتامبر (6 مهر) اشاره کرد.
وي همچنين افزود: داعشي ها با دهها خودرو به آساني از مسير مقرهاي پنهاني ارتش سوريه در مناطق البصيري و الشيمي عبور کردند. آنها مشخصات سنگرهاي نيروهاي سوري را در دست داشتند که از ارتش آمريکا گرفته بودند.
سخنگوي وزارت دفاع روسيه همچنين گفت: تروريست هاي داعشي همزمان به واحدهاي ارتش سوريه در امتداد جاده ديرالزور-تدمر که از آن تدارکات و کمک هاي انساني به شهر ديرالزور ارسال مي شود، حمله کردند.
وي آمريکا را متهم کرد که از طريق نظاميان تحت امر در سوريه اقدامات تروريست هاي داعشي را هماهنگ و در حمله به واحدهاي نظاميان سوري به آنان کمک مي کند.
سخنگوي وزارت دفاع روسيه ادامه داد: ارتش سوريه براي دفع حمله داعشي ها به جاده تدمر-ديرالزور تلاش هاي گسترده اي کرد و توانست مناطق اشغال شده را بازپس بگيرد.
به گزارش ايرنا، سرگئي لاوروف وزير خارجه روسيه نيز ديروز اعلام کرد: آمريکا در سوريه ميهمان ناخوانده است و عليه نيروهاي روسي اقدامات تحريک آميز مرگبار و خطرناک انجام مي دهد.
وزارت دفاع روسيه هم سوم مهر ماه اعلام کرد: داده ها و تصاوير ماهواره اي بار ديگر همکاري آمريکا با گروه تروريستي داعش در سوريه را اثبات کرد.
شبکه دوم تلويزيون دولتي روسيه به نقل از اين بيانيه گفت: تصاوير ماهواره اي از ديرالزور بين هشتم و 12 سپتامبر (18 تا 21 شهريور ماه) از منطقه ديرالزور سوريه، بار ديگر اين واقعيت را اثبات کرد که آمريکا با داعش همکاري مي کند.
در بيانيه آمده است: نيروهاي ويژه آمريکايي در شمال استان ديرالزور شرايط عبور بدون مانع نيروهاي دمکراتيک سوريه (کردهاي سوري تحت حمايت آمريکا) را از منطقه تحت کنترل تروريست هاي داعشي فراهم مي کنند.
بنا به اين گزارش، در منطقه تحت کنترل داعشي ها در استان ديرالزور شمار زيادي خودروهاي نظامي هامر نيروهاي ويژه آمريکايي به چشم مي خورد.
اين خودروها که به سوي ديرالزور در شرق ساحل رودخانه فرات در حرکت بودند با وجود عبور از منطقه تحت کنترل داعش مورد حمله قرار نگرفتند.
در ادامه گزارش آمده است: نيروهاي آمريکايي در عبور از منطقه هيچ ترسي نداشته و نگهباني را نيز نگماشته بودند که نشان مي دهد با گروه تروريستي داعش سازش دارند.
وزارت دفاع روسيه خاطرنشان کرده است: نيروهاي ويژه آمريکايي گروههاي مسلح غيرقانوني را براي حمله به مراکز ارتش سوريه تحريک مي کنند تا از پيشروي موفق نظاميان سوري به شرق اين کشور و شهر ديرالزور جلوگيري کنند که نمونه بسيار ناخوشايند آن تحريک تروريست هاي جبهه النصره براي حمله به منطقه ادلب بود که منجر به محاصره (کوتاه مدت) يک دسته از نيروهاي روسي شد.
چندي پيش نيز رييس اداره اصلي عمليات ستاد کل نيروهاي مسلح روسيه اواخر شهريور ماه همدستي و همکاري پنهان آمريکا با تروريست ها در سوريه را اعلام کرده بود.
ژنرال سرگئي رودسکوي اظهار کرد: تروريست هاي جبهه النصره تحت حمايت آمريکا حملات گسترده اي را در شمال غرب سوريه انجام دادند و گروهي از نيروهاي ويژه روسي را در منطقه ادلب به محاصره در آوردند.
وي گفت: بر پايه اطلاعات در دست، اين حمله را سازمان هاي اطلاعاتي آمريکا ترتيب داده و سازماندهي کردند تا از پيشروي موفق ارتش سوريه در شرق ديرالزور جلوگيري کنند.
اروپام*391 انتشار دهنده: هادي مولوي نيا
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۵۹۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات سنگین روسیه به 4 نیروگاه حرارتی اوکراین

روسیه روز شنبه بار دیگر به طور گسترده تاسیسات انرژی اوکراین را گلوله باران کرد و برق در برخی مناطق این کشور قطع شد.

به گزارش فارس؛ «جرمان گالوشچنکو» وزیر انرژی اوکراین گفت که روسیه روز شنبه به تاسیسات انرژی اوکراین در سه منطقه این کشور حمله کرد.
 
به گزارش خبرگزاری «رویترز»، گالوشچنکو گفت که حملات روسیه مناطق «دنیپروپتروفسک» در مرکز اوکراین و مناطق غربی «لویو» و «ایوانو فرانکیفسک» را هدف قرار داده است.

بر اساس این گزارش، روسیه به چهار نیروگاه حرارتی اوکراین حمله کرده است.

شرکت اوکراینی «دی تک» با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد:«روسیه بار دیگر به طور گسترده تاسیسات انرژی اوکراین را گلوله باران کرد. تجهیزات این شرکت آسیب جدی دیده است و کارگران انرژی در تلاش هستند تا عواقب حمله را از بین ببرند.»

از 22 مارس به این سو، نیروهای روسیه بمباران تاسیسات برق اوکراین را تشدید کرده و تقریبا هر روز به نیروگاه‌های حرارتی، آبی و سایر زیرساخت‌های انرژی حمله می کنند.

با وجود آب و هوای معتدل بهاری در هفته‌های اخیر، اوکراین با کسری برق مواجه شده و دولت مجبور شد برق را در چند منطقه قطع کند و به واردات برق روی آورد.

تحلیلگران معتقدند که نیروهای روسیه عملیات تهاجمی جاری را حفظ کرده و در برخی مناطق تشدید کرده، احتمالاً از شرایط آب و هوای بهاری و کمبود تجهیزات اوکراین قبل از رسیدن کمک‌های نظامی وعده داده شده غرب بهره‌برداری می‌کنند.

نیروهای روسیه همچنین به دنبال تضعیف پدافند هوایی تخریب شده اوکراین در تلاش برای فروپاشی شبکه انرژی و آسیب طولانی مدت به زیرساخت‌ها و ظرفیت صنعتی دفاعی اوکراین هستند.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین نیز اعلام کرد که در حال حاضر هیچ مذاکره‌ای بین مسکو و کی‌یف برای پایان «عملیات ویژه نظامی» روسیه در اوکراین وجود ندارد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین/منطقه دونباس اوکراین به زودی سقوط می کند
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین
  • حملات سنگین روسیه به 4 نیروگاه حرارتی اوکراین
  • روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین حمله کرد
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین در سه منطقه/ اعزام خلبانان اوکراینی به فرانسه برای آموزش جنگنده اف-۱۶
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین در سه منطقه
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • (ویدئو) نابودی سیستم موشکی ۱۰۰ میلیون دلاری روسیه در حمله اوکراین
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد