Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بولتن نیوز»
2024-05-08@23:26:36 GMT

6 هزار نیروی امنیتی در نوار غزه مستقر می‌شوند

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۵۹۸۶۷

6 هزار نیروی امنیتی در نوار غزه مستقر می‌شوند

به گزارش بولتن نیوز، «واصل ابویوسف» عضو کمیته مرکزی سازمان آزادیبخش فلسطین «ساف» اعلام کرد گام‌ها برای آشتی بر اساس توافق قاهره مربوط به سال 2011 به خوبی پیش می‌رود و استقبال گروه‌های مختلف فلسطینی حاکی صحیح بودن این مسیر است.

بر اساس گزارش وبگاه «الرساله»، بر اساس توافق قاهره 6 هزار نیروی امنیتی در نوار غزه و با هدف کنترل امنیت و مرزها مستقر خواهند شد؛ طی آینده نزدیک تعدادی از توافق‌ها اجرایی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیأت دولت توافق ملی به ریاست «رامی‌ الحمدالله» نخست‌وزیر این دولت، هفته جاری به نوار غزه سفر کرد و درباره آشتی میان فتح و حماس دیدارهای بیشتری صورت گرفت؛ قرار است هیأت‌های فتح و حماس سه‌شنبه هفته آینده برای ادامه این گفت‌وگوها در مصر با یکدیگر دیدار کنند.

رهبران فتح و حماس در سال 2011 طی مراسمی ویژه در قاهره توافق‌نامه آشتی را به امضا رساندند. این توافق‌نامه راه را برای برگزاری انتخابات و تشکیل دولت وحدت ملی هموار می‌کند. برخی مفاد توافق قاهره به شرح زیر است:

1- انتخابات

الف ـ کمسیون انتخابات:

جنبش‌های فتح و حماس بر تعیین اسامی کمیسیون مرکزی انتخابات از طریق توافق با دیگر گروه های فلسطینی توافق کردند و مقرر شد که این اسامی برای رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ارسال شود تا وی دستور ویژه ای برای تشکیل این کمیسیون صادر کند.

ب ـ دادگاه انتخابات:

جنبش‌های فتح و حماس بر معرفی حداکثر 12 نفر از قضات برای عضویت در دادگاه انتخابات توافق کردند و مقرر شد که این اسامی برای رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ارسال شود تا وی اقدامات حقوقی لازم برای تشکیل محکمه مذکور با نظر اجماعی گروه های فلسطینی را اتخاذ کند.

ج: موعد انتخابات:

انتخابات پارلمانی و ریاستی و شورای ملی فلسطین به صورت همزمان و یک سال پس از امضای توافقنامه وفاق ملی از سوی احزاب و گروه های فلسطینی برگزار خواهد شد.

2- سازمان آزادی‎بخش فلسطین

جنبش‌های فتح و حماس توافق کردند که مخالفتی با اجرای وظایف و تصمیمات نهاد رهبری صورت نگیرد؛ مشروط به اینکه این وظایف و تصمیمات با اختیارات کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین تعارضی نداشته باشد.

3 – امنیت

طرفین بر تشکیل کمیته امنیتی عالی با دستور ویژه رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید و توافق کردند که این کمیته متشکل از افسران متخصص بوده و با توافق میان گروه های فلسطینی تشکیل شود.

4 ـ دولت

الف ـ تشکیل دولت:

جنبش‌های فتح و حماس بر تشکیل دولت فلسطین و انتخاب نخست وزیر و وزرا از طریق توافق میان گروه های فلسطینی تاکید کردند.

ب ـ وظایف دولت:

1- بسترسازی برای برگزاری انتخابات ریاستی و پارلمانی و شورای ملی فلسطین.

2- نظارت بر بررسی مسائل مربوط به آشتی ملی گروه‌های فلسطینی که مسئله‎ای ناشی از شکاف داخلی است.

3- پیگیری عملیات و بازسازی نوار غزه و پایان دادن به محاصره این منطقه.

4- پیگیری اجرای مفاد سند وفاق ملی فلسطین.

5- بررسی مسائل مدنی و مشکلات اداری ناشی از شکاف داخلی.

6- یک‎پارچه سازی نهادهای تشکیلات خودگردان فلسطین در کرانه باختری و نوار غزه و قدس.

7- رسیدگی به وضعیت جمعیت‌ها و موسسات داخلی و خیریه.

5- پارلمان:

جنبش های فتح و حماس بر ازسرگیری فعالیت پارلمان بر اساس قانون اساسی فلسطین تاکید کردند.

منبع: بولتن نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bultannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بولتن نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۵۹۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: اشغالگران تنها بیمارستان رفح را هدف قرار دادند

دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد رژیم اشغالگر صهیونیستی تنها بیمارستان دولتی رفح را هدف قرار داده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، دفتر مذکور در بیانیه‌ای تاکید کرد که ما در مقابل یک فاجعه انسانی حقیقی قرار داریم و از همه دنیا می‌خواهیم جلوی ادامه جنایات صهیونیست‌ها را بگیرند.

این بیانیه می‌افزاید که رژیم صهیونیستی از آغاز جنگ بیش از 400 کشتار و جنایت را در استان رفح مرتکب شده است.

دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در غزه بیان کرد که هیچ منطقه امنی در نوار غزه وجود ندارد و منطقه المواصی شرایط اسکان آوارگان فلسطینی را ندارد.

گزارش هولناک از جنایات اشغالگران در بیمارستان الشفاء غزه

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • سخنگوی کاخ سفید : به توافق اسرائیل و حماس خوش بین هستیم
  • حماس تنها آمادگی رایزنی درباره پیشنهادی را دارد که پذیرفته است
  • جهاد اسلامی: پیشنهاد توافق آتش‌بس لغو نشده/رفح مانور ناموفق اسرائیل است
  • پیام‌ها و پیامدهای موافقت «حماس» با پیشنهاد «آتش‌بس»
  • حماس: اشغالگران تنها بیمارستان رفح را هدف قرار دادند
  • بهانه های بنی اسرائیلی تل آویو برای کارشکنی در توافق جدید
  • بهانه‌های بنی اسرائیلی تل‌آویو برای کارشکنی در توافق جدید
  • رد شدن توافق آتش‌بس از سوی نتانیاهو
  • موافقت حماس با توافق پیشنهادی آتش‌بس
  • حماس: مقاومت تسلیم فشارها در مذاکرات نمی‌شود