Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@23:42:04 GMT

تسلیحات شیمیایی کره شمالی مایه نگرانی است

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۶۱۵۵۲

تسلیحات شیمیایی کره شمالی مایه نگرانی است

تهران – ایرنا – سازمان منع سلاح های شیمیایی گفت سلاح های شیمیایی کره شمالی مایه «نگرانی برای صلح و ثبات» در شبه جزیره کره و فراتر از آن است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «احمد اوزومجو» مدیرکل این سازمان روز چهارشنبه خواستار فشار بر کره شمالی برای کنار گذاشتن سلاح های شیمیایی شد.
اوزومجو گفت که طبق برآوردها کره شمالی سه تا پنج هزار تن سلاح شیمیایی در زرادخانه خود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما پیونگ یانگ می گوید که تسلیحات شیمیایی ندارد.
اما سازمان «ابتکار تهدید هسته ای» در واشنگتن مدعی است که کره شمالی مواد شیمیایی و اعصاب از جمله سارین و VX در اختیار دارد.
به گفته وی، باید «فشار بیشتری» بر پیونگ یانگ وارد شود تا پیمان کنوانسیون سلاح های شیمیایی را امضا کند.
مدیرکل سازمان منع سلاح های شیمیایی اظهار داشت که وی و آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل بارها به کره شمالی نامه نوشته اند اما پاسخی دریافت نکرده اند. آخرین درخواست در ماه مارس ارائه شده بود.
اوزومجو تاکید کرد: آنها نمی خواهند با ما ملاقات کرده و درباره این موضوعات صحبت کنند.
کره شمالی در ماه های اخیر اقدام به آزمایش چندین موشک و همچنین یک بمب هیدروژنی بسیار قدرتمند کرده که با واکنش جامعه جهانی روبرو شده است.
شورای امنیت سازمان ملل متحد در پاسخ به آزمایش های موشکی و هسته ای کره شمالی سخت ترین تحریم ها را علیه این کشور وضع کرده که بیش از 90 درصد تبادلات اقتصادی پیونگ یانگ را هدف گرفته است.
شبک**9423**3404**انتشار: محسن اسماعیلی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۶۱۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مایه دلگرمی آرسنال؛ رکورد بی نظیر بوکایو ساکا در پنج لیگ معتبر اروپایی‌

بوکایو ساکا در حال تبدیل شدن به بازیکنی است که نمی توانید روی او قیمت بگذارید.

طرفداری | در جریان دیدار آرسنال و بورنموث، بوکایو ساکا زننده گل اول توپچی‌ها از روی نقطه پنالتی بود. این شانزدهمین گل ساکا در این فصل از لیگ برتر انگلیس بود و بیستمین گل او در تمام رقابت‌ها برای تیم میکل آرتتا. 

به گزارش اپتا، ساکا به اولین بازیکن آرسنال از فصل ۲۰-۲۰۱۹ پس از پیر امریک اوبامیانگ تبدیل شد که در یک فصل برای این تیم حداقل ۲۰ گل می زند (۲۹ گل اوبامیانگ). او همچنین اولین بازیکن انگلیسی این تیم از فصل ۱۳-۲۰۱۲ است که به این تعداد گل می‌رسد، آخرین بار تئو ولکات (۲۱ گل) چنین کاری برای انجام داده بود.

علاوه بر این بوکایو ساکا (۲۰ گل و ۱۴ پاس گل) در این فصل یک رکورد منحصر به فرد در کل پنج لیگ معتبر اروپایی‌ هم دارد. کسی را پیدا نمی کنید که هم بیشتر از او گل زده باشد و هم بیشتر از او پاس گل داده باشد، اگر گلزن بهتری از او سراغ دارید، تعداد پاس گل های ساکا از او بیشتر است و اگر پاسور بهتری به ذهنتان رسیده، تعداد گل های ستاره آرسنال از او پیشی می گیرد.

از دست ندهید ????????????????????????

جای خسرو حیدری بودم پیشنهاد منچسترسیتی را قبول می‌کردم! مرد هزار چهره؛ یورگن کلوپ مشاور مالی شد (فیلم) خوشحالی باورنکردنی جیمی کرگر در دیوار زرد! (فیلم) لیونل مسی در شکل‌وشمایلی که هرگز ندیده‌اید! (عکس)

دیگر خبرها

  • ژاوی: مایه شرمساری است، خیلی عصبانی‌ام!
  • مایه دلگرمی آرسنال؛ رکورد بی نظیر بوکایو ساکا در پنج لیگ معتبر اروپایی‌
  • مخالفت آمریکا با استفاده اوکراین از سلاح‌های آمریکایی در خاک روسیه 
  • موج بارشی جدید از فردا یکشنبه وارد کشور می شود | بارندگی شدید در این استانها | تمرکز اصلی بارش‌ها در مناطق غربی و شمالی
  • واکنش کرملین به اظهارات خطرناک کامرون در مورد حمله به روسیه با سلاح‌های انگلیسی
  • مشکلات شالیکاران مازندرانی در خصوص تامین کود شیمیایی مرتفع می‌شود
  • آمریکا روسیه را به استفاده از «سلاح شیمیایی» در اوکراین متهم کرد
  • افزایش نگرانی اسرائیل از قرار گرفتن در لیست سیاه سازمان ملل
  • از دجله تا راین!/کدام کشور اروپایی رکورددار تجهیز صدام به تسلیحات شیمیایی بود؟
  • آنتونوف: اتهام‌زنی آمریکا درباره تسلیحات شیمیایی نفرت‌انگیز است