Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@03:03:13 GMT

هزينه تأخير 4 ساله

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۴۴۱۸۷

هزينه تأخير 4 ساله

خبرگزاري آريا - وزير خارجه و عباس عراقچي هردو در برنامه‌هايي جداگانه در سيماي جمهوري اسلامي در پاسخ به احتمال عهدشکني آمريکا، صراحتا مي‌گفتند؛ مگر ممکن است آمريکا اين کار را بکند!؟ اين کار به پرستيژ و حيثيت جهاني آمريکا لطمه خواهد زد. به گزارش گروه رسانه هاي خبرگزاري تسنيم، سر کلاس درس، استاد با طرح دقيق و موشکافانه علائم يک بيماري، از دانشجويان پزشکي خواست براي آن بيمار دارو تجويز کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هرکس چيزي مي‌گفت، پنجمين نفر در حال شرح نوع و ميزان دارو بود، ناگهان سومين دانشجو- که چند دقيقه قبل نظرش را اعلام کرده بود- با شتاب به استاد گفت:«استاد! ببخشيد، ‌اشتباه گفتم! مقدار فلان دارو را ‌اشتباه گفتم، بايد نصف آن را تجويز کرد! آن يکي دارو هم اصلا لازم نيست.»
استاد مکثي کرد و گفت:«متاسفم! همان لحظه که داروي مورد نظر شما به بيمارتان تزريق شد، از دنيا رفت! تشخيص و تجويز شما برگشت‌ناپذير است. شما سر کلاس به آثار و عوارض داروها توجه نداشتيد.»
اين تمثيل حکايت تلخ و در عين حال درستي است از آنچه در پرونده هسته‌اي ايران گذشت و مصداق بارزي از آزمون و خطا کردن در عرصه مهم و بازگشت‌ناپذير ديپلماسي هسته‌اي.
سرنوشت يک ملت، کلاس درس نيست و نمي‌توان با حدس و گمان و خوش‌بيني مفرط به دشمنان قسم خورده ملت، آن را به بازي گرفت، اما بي‌تعارف، اين اتفاق تلخ افتاد و دو جريان کاملا همسو، ريل‌گذاري و تاثيرگذاري بر افکار عمومي را چنان رقم زدند که گويي بزرگ‌ترين فتح جهان در حال رخ دادن است!
صداي آن هياهو مغرضانه چنان زياد بود که اجازه نداد صداي ناصحان و مشفقان به جايي برسد و در ميانه هياهوي آن روزها، گم شد و شنيده نشد! اما تاريخ آن حرف‌ها را تا هميشه گواهي خواهد کرد.
نتيجه از قبل معلوم بود! بيماري که داروي تجويز شده نادرست را دريافت کرده بود، همان لحظه جان داد و حرف‌هاي بعدي، هيچ تاثيري نداشت.
دانشجوي مثال بالا، بالاخره فهميد که ‌اشتباه کرده و با اقرار به آن، سعي در جبران مافات کرد (هرچند ديرهنگام بود و فايده‌اي نداشت) اما آن دو گروهي که نقش مستقيم در اين فرايند تلخ و ذلت‌بار داشتند، اکنون کجا هستند و چه مي‌کنند!؟
در يک سو، جرياني در دولت قرار داشت که تمام قد پاي مذاکرات و «توافق به هر قيمتي» ايستاده بود و اجازه نمي‌داد کمترين خدشه‌اي به آن وارد شود. براي آنها مذاکرات و سپس برجام متن مقدسي بود که هرگونه خدشه و حتي تحليل درباره آن، توهين به مقدسات بود و مستحق هر ناسزا و ناروايي! هرروز بيش از روز قبل در مدح و منقبت آن خسارت محض، شعرها مي‌سرودند و عالم و آدم را به تماشاي آن آفتاب تابان دعوت مي‌کردند!
در سوي ديگر، رسانه‌هايي بودند که آشکار و پنهان، دستشان در جيب دولت – يعني در کيسه بيت‌المال- بود و رسما و علنا، آگهي‌نويس گروه اول بودند. جرم آنها کم از گروه نخست نبود. آنها با بزک و دروغ، عفريت تحريم و تحميل را به جاي فرشته نجات و رحمت به مردم معرفي کردند و کاري به سر کشور آوردند که آمريکايي‌ها حتي در خواب هم نمي‌ديدند!
آن روزها را يادمان نرفته و هرگز فراموش نمي‌کنيم که رئيس‌جمهور مي‌گفت: همه تحريم‌هاي هسته‌اي و مالي و بانکي و... در همان روز نخست اجراي برجام يکجا و يک‌مرتبه لغو مي‌شود! اما نه تنها تحريم‌ها لغو نشد، که هر روز بيشتر و بيشتر هم شد! دستاورد برجام از زبان رئيس‌ بانک مرکزي با صداي بلند «تقريبا هيچ» اعلام شد و پس از آن، دهها بار فعالان اقتصادي و سياسي اعلام کردند که هيچ گشايشي در امور – به ويژه امور بانکي- ايجاد نشده و هرگز خبري از آن هزار ال سي گشوده شده در روز تعطيل – که رئيس‌جمهور خبرش را داده بود- نشد که نشد!
وزير خارجه و عباس عراقچي هردو در برنامه‌هايي جداگانه در سيماي جمهوري اسلامي در پاسخ به احتمال عهدشکني آمريکا، صراحتا مي‌گفتند؛ مگر ممکن است آمريکا اين کار را بکند!؟ اين کار به پرستيژ و حيثيت جهاني آمريکا لطمه خواهد زد و به همين خاطر، آنها هرگز چنين نخواهند کرد! اما آمريکا هم در زمان اوباما و هم در زمان ترامپ، بارها و بارها نقض‌عهد کرد و هيچ هم به پرستيژ جهاني‌اش لطمه‌اي وارد نشد! اساسا آنها به اين حرف‌ها اعتقادي ندارند و منافع شيطاني خود را بر هرچيز مقدم مي‌دانند. موضوعاتي مثل پرستيژ و حيثيت، حقيقتا فکاهه‌هايي بود که مصرف داخلي و مخدرگونه داشت و چه‌بسا که آمريکايي‌ها در خلوت خود به اين واژه‌ها مي‌خنديدند!
رئيس‌جمهور با صداي بلند مي‌گفت در عرصه ديپلماسي، خوش‌بيني و بدبيني معنا ندارد! اما خيلي زود معلوم شد که همه آن بدبيني‌ها درست بود و آمريکا همان بود که منتقدان دلسوز مي‌گفتند و آنها نمي‌شنيدند!
مي‌گفت در برجام به همه آنچه که مي‌خواستيم رسيديم و مدتي بعد جان کري اعلام کرد ايراني‌ها همه تعهداتشان را پيشاپيش و يکجا انجام دادند!و معلوم شد که اين آمريکايي‌ها بودند که به همه آنچه مي‌خواستند رسيدند نه ما!
يادمان نمي‌رود که در سطح شهر تهران، تصاويري با عنوان «شمر زمانه‌ات را بشناس» به بازخواني جنايات و بدعهدي‌هاي شيطان بزرگ پرداخته بود و حاميان سينه چاک آمريکا، چه هياهو و جنجالي به پا کردند که اين کارها خلاف ديپلماسي است و حالا ديگر اين آمريکا آن آمريکا نيست و...!
صدا و سيما هم در اين مسير، بالش نرم به زير سر مردم گذاشت و با دادن تريبون‌هاي يکطرفه، همه چيز را عادي و روي ريل موفقيت نمايش داد و در هنگامه مهم حادثه، چشم و گوش مردم را بست.
بار ديگر بايد پرسيد حالا آنها کجا هستند و چه مي‌کنند!؟ حالا در روزنامه‌هاي زنجيره‌اي خبري از آن تيترهاي دروغين نيست! بهشت برجام در ميان بهت و ناباوري آنها که آن سراب را باور کرده بودند، دود شد و مذاکرات روي کريه و پليدش را نشان داد. آمريکايي‌ها جواب خوش‌خيالي‌هاي تيم اول و خوش‌رقصي‌هاي تيم دوم را با «مادر تحريم ها» دادند و نشان دادند حرف روز اول درست بود که «آمريکا قابل اعتماد نيست».
اين تجربه تلخ، حالا برخي‌ها را انقلابي و سوپر انقلابي کرده است! آنها سخنراني مي‌کنند و آمريکايي‌ها را عهدشکن مي‌دانند، تهديدشان مي‌کنند و رجز مي‌خوانند که اگر چنين شود، چنان مي‌کنيم و...!
همزمان هم برخي زنجيره‌اي‌ها، که خوب راه کار را ياد گرفته‌اند، همچنان به دميدن باد در آستين برخي ديگر مشغولند و درباره قدرت «پيش‌بيني» فلان ديپلمات از رفتارهاي آتي آمريکا داد سخن سر مي‌دهند و قصه‌ها مي‌بافند!
آنها به روي خودشان نمي‌آورند – يا شايد هم حواسشان نيست- که تکرار حرف منتقدان با تاخير فازي حداقل سه‌ساله، نه تنها پيش‌بيني و تيزهوشي نيست، که کند ذهني و کوتاهي است و چيزي نيست که بتوان آن را به رخ کشيد.
اما اگر همين افراد به آنچه مي‌گويند ايمان دارند و براي مصرف داخلي نمي‌گويند، چرا همين حالا به جاي انقلابي‌نمايي و به جاي نعل وارونه زدن،خيلي واضح و صريح به مردم نمي‌گويند آنچه را بايد بگويند!؟ و چرا مقابل زياده‌خواهي‌هاي بي‌پايان آمريکا، هيچ اقدامي به جز حرف زدن نمي‌کنند!؟
اينکه حالا آمريکا را تهديد کنند، چه فايده‌اي دارد!؟ بايد دو سال قبل که آمريکايي اولين لگد پراني‌ها را شروع کردند، هشدار و تهديد مناسبي صورت مي‌گرفت و امروز به طور عملي اقدام مي‌شد نه اينکه تازه حالا - که مادر تحريم‌ها تا چند روز ديگر از راه مي‌رسد- ژست هوشمندي و انقلابي‌گري گرفته شود و البته بازهم هيچ اقدام عملي در کار نباشد!
راز اين رفتار تنها و تنها يک چيز است. واقعيت اين است، همين تجربه هم که تنها براي برخي به دست آمده است! تجربه‌اي بسيار گران و جبران‌ناپذير. تجربه‌اي به قيمت مخدوش شدن عزت ملي، به قيمت تعهداتي که آمريکايي‌ها معتقدند بي‌پايان و تمام‌نشدني است، به قيمت هسته‌اي و خلاصه به بهايي گزاف که مي‌شد با حرف شنوي و اندکي درايت، آزموده را دوباره نيازمود.اما همين تجربه را هم تنها برخي قبول دارند و بقيه هنوز هم معتقدند بايد برجام را حفظ کرد! هنوز معتقدند آمريکا تا کنون نقض‌عهد نکرده و تحريم‌هاي مکرر و جديد تصويب نکرده است! بخاطر همين، نيازي نمي‌بينند که واکنشي عملي نشان دهند و همين مقدار حرف زدن را کافي مي‌دانند!
نه کميسيون نظارت بر برجام، نه مجلس، نه دولت و نه هيچ‌يک از دستگاه‌هاي مسئول، در اين فقره مهم و تاريخي به وظيفه شرعي و قانوني خود عمل نکرده‌اند و با کوتاهي و کم‌کاري خودشان باعث شدند که همه تعهدات ايران يکطرفه انجام شود و در مقابل، آمريکا هر روز گامي در تحريم‌ها به پيش بردارد. اگر از همان روز نخست بدون مماشات و اغماض، به دستور رهبرانقلاب عمل مي‌شد و در مقابل اقدامات خصمانه آمريکا، واکنش مناسب نشان داده مي‌شد، امروز روزشمار مادر تحريم‌ها سررسيد قريب‌الوقوع آن را نشان نمي‌داد. غفلت از آن اقدام به موقع، فرجامي اينچنين دارد و حرف‌هاي بعدي هم چاره کار نيست.
آن کوتاهي‌هاي جبران‌ناپذير و بي‌پاسخ در پيشگاه خدا و خلق خدا، هزينه‌اي تاريخي را به مردم تحميل کرد. مردم هزينه کلاس کارآموزي ديپلماسي را دادند تا عده‌اي بعداز 4 سال مشق ديپلماسي، بعد از مدال افتخار، بعد از آن همه هياهو و جنجال بفهمند که آفتاب تاباني در کار نيست و نمي‌توان به آمريکا اعتماد کرد! چيزي که منتقدان از روز اول گفتند!
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۴۴۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چطور یک کولر گازی مناسب انتخاب کنیم

هنگامی که بحث از خرید کولر گازی مطرح می‌شود، داشتن اطلاعات کافی برای انتخاب یک دستگاه مناسب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. ما در فصل‌های گرم سال، نیازمند سیستم‌های خنک‌کننده‌ای هستیم که هم کارآمد باشند و هم مطابق با آخرین استانداردهای تکنولوژی باشند.

به گزارش ایسنا به نقل از توان تبرید، در این مقاله، نه تنها به بررسی ویژگی‌های بهترین کولرهای گازی می‌پردازیم، بلکه به تحلیل گزینه‌های موجود برای فضاهای کوچک نیز می‌پردازیم.

انتخاب بهترین کولر گازی: فاکتورهای کلیدی

انتخاب بهترین کولر گازی بطوریکه نیازهای افراد را به طور کامل برآورده کند و همچنین از نظر اقتصادی به صرفه باشد، بسیار حائز اهمیت است

برای انتخاب کولر گازی متناسب با فضای مورد نظر خود، توجه به نکات زیر ضروری است:

ظرفیت خنک‌کنندگی کولر گازی بر اساس واحد BTU اندازه‌گیری می‌شود. انتخاب ظرفیت مناسب بر اساس مساحت فضایی که قرار است خنک شود، حیاتی است. نسبت کارایی انرژی (EER) و نسبت کارایی انرژی فصلی (SEER) نشان‌دهنده میزان کارآمدی کولر در استفاده از برق برای تولید سرما هستند. هرچه این اعداد بالاتر باشند، کولر گازی از نظر انرژی کارآمدتر است. کمپرسورها می‌توانند از نوع ثابت، اینورتر یا دوگانه باشند. کمپرسورهای اینورتر با تنظیم سرعت موتور، مصرف انرژی را بهینه کرده و سطح سر و صدا را کاهش می‌دهند. برخی از کولرهای گازی دارای ویژگی‌های اضافی مانند فیلترهای هوای پیشرفته، قابلیت‌های هوشمند، کنترل از راه دور، و تایمر هستند که می‌توانند تجربه کاربری بهتر و مدیریت آسان‌تری را ارائه دهند. بودجه و گارانتی ارائه شده نیز باید در تصمیم‌گیری شما مد نظر قرار گیرند. یک کولر گازی با قیمت مناسب و گارانتی جامع می‌تواند اطمینان خاطر بیشتری را برای سرمایه‌گذاری طولانی مدت فراهم آورد.

مطلب مرتبط: بهترین کولرگازی

با در نظر گرفتن این فاکتورها، شما می‌توانید یک انتخاب آگاهانه انجام دهید که هم نیازهای شما را برآورده کند و هم از نظر مالی کارآمد باشد.

انتخاب کولر گازی کوچک برای فضاهای محدود

کولر گازی‌های کوچک می‌توانند برای صاحبان آپارتمان‌ها و فضاهای کوچکتر یک راه حل ایده‌آل باشند. این نوع کولرها، با توجه به طراحی مدرن و کارآمد خود، ویژگی‌ها و مزایای متعددی را ارائه می‌دهند که آن‌ها را برای استفاده در فضاهای محدود مناسب می‌سازد.

کولر گازی کوچک با ظرفیت‌های ۹۰۰۰ و ۱۲۰۰۰ BTU برای فضاهای کوچک مانند آپارتمان‌ها و اتاق‌های کوچک طراحی شده‌اند. این دستگاه‌ها از لحاظ ابعاد و کارآمدی انرژی بسیار مناسب هستند و برای افرادی که به دنبال کارایی بالا و مصرف انرژی کمتر هستند، ایده‌آل می‌باشند.

مطلب مرتبط: کولر گازی کوچک

بهترین گزینه‌های کولر گازی کوچک برای آپارتمان‌ها و اتاق‌های کوچک

کولرهای گازی‌ها با ظرفیت ۹۰۰۰ و ۱۲۰۰۰ BTU به خوبی می‌توانند فضاهایی تا حدود ۲۰ تا ۴۵ متر را پوشش دهند. این مدل‌ها اغلب دارای قابلیت‌هایی مانند کنترل از راه دور، تایمرهای زمانی، و فیلترهای تصفیه هوای مختلف هستند که به بهبود کیفیت هوای داخل منزل کمک می‌کنند.

مزایای استفاده از کولر گازی: صرفه‌جویی در فضا و انرژی

۱. کارآمد: این نوع از کولر گازی‌ها  به دلیل ابعاد مناسبی که دارند، فضای کمتری را اشغال می‌کنند و امکان استفاده بهینه از محیط را فراهم می‌کنند.

۲. صرفه‌جویی در مصرف انرژی: مدل‌هایی با کمپرسور اینورتر نه تنها مصرف انرژی را کاهش می‌دهند بلکه با تنظیم سرعت کمپرسور بر اساس نیاز واقعی، به افزایش کارایی کمک می‌کنند.

۳. هزینه‌های نگهداری کمتر: کولرهای گازی کوچک به دلیل ساختار ساده‌تر و فناوری‌های پیشرفته نیاز به تعمیر و نگهداری کمتری دارند و در بلند مدت مقرون به صرفه‌تر هستند.

نکات کلیدی در انتخاب کولر گازی مناسب

انتخاب کولر گازی مناسب می‌تواند تفاوت بزرگی در راحتی، هزینه‌های انرژی و کیفیت زندگی شما ایجاد کند. پیش از خرید کولر گازی، چندین عامل مهم وجود دارد که باید در نظر گرفته شود تا اطمینان حاصل شود که شما سرمایه‌گذاری صحیحی انجام می‌دهید. در این بخش، به بررسی ملاحظات کلیدی که قبل از خرید باید به آن‌ها توجه کنید می‌پردازیم.

 ۱. بودجه

هزینه‌های اولیه و جاری: تعیین کنید که چه مقدار بودجه برای خرید کولر گازی دارید. همچنین، هزینه‌های جاری مانند مصرف انرژی و نگهداری را در نظر بگیرید.

رتبه‌بندی انرژی: دستگاه‌هایی با برچسب انرژی بالا ممکن است در ابتدا گران‌تر باشند، اما در طولانی مدت به صرفه‌جویی در هزینه‌ها کمک می‌کنند.

 ۲. اندازه فضا

تعیین ظرفیت مناسب: برای تعیین اندازه کولر گازی متناسب با فضای شما، مهم است که متراژ دقیق فضا را اندازه‌گیری کنید. کولرهای بیش از حد بزرگ یا کوچک می‌توانند کارآیی را کاهش دهند و هزینه‌های غیرضروری ایجاد کنند.

محاسبه BTU : BTU (واحد بریتانیایی تبدیل حرارت) نشان‌دهنده قدرت خنک‌کنندگی کولر است. فضاهای بزرگ‌تر نیاز به کولرهایی با BTU بالاتر دارند.

۳. نیازهای خاص خانواده

حساسیت‌ها و الرژی‌ها: اگر اعضای خانواده‌تان به الرژی‌ها حساس هستند، باید کولری را انتخاب کنید که دارای فیلترهای پیشرفته برای پاک‌سازی هوا باشد.

سطح صدا: برای خانواده‌هایی که به آرامش و سکوت اهمیت می‌دهند، انتخاب کولری با سطح صدای پایین ضروری است.

منبع: وبسایت نمایندگی رسمی محصولات تراست در ایران

انتهای رپرتاژ آگهی

دیگر خبرها

  • برای خرید؛ قیمت هر شاخه میلگرد ساده را چگونه محاسبه کنیم؟
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی، بدتر از تحریم خارجی است
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار زیاد بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی بدتر از تحریم خارجی است
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار زیاد بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی در کشور بدتر از تحریم خارجی است
  • گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید / چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟ / چرا کشور‌ها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟ / چگونه داعش به وجود آمد؟
  • (ویدئو) اجاره‌بهای غرفه‌های نمایشگاه یک پنجم هزینه‌ها هم نیست
  • هزینه راه اندازی باشگاه بدنسازی در سال ۱۴۰۳
  • تأخیر در صدور پروانه ساختمانی موجب مشکلات مالی و نارضایتی مردم می‌شود
  • چطور یک کولر گازی مناسب انتخاب کنیم
  • راستی آزمایی کمک ۱۷ میلیارد دلاری آمریکا به افغانستان