Web Analytics Made Easy - Statcounter

پژوهشگران کشور به منظور تولید بهینه دمنوش‌ها در اجرای یک طرح ابداعی قاشق حاوی گیاهان دارویی عرضه کردند که به گفته آنها این محصول از خواص پروبیوتیک برخوردار است.

بهروز مرادی، مجری طرح «قاشق سینرژیک» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با تاکید بر تقویت سیستم ایمنی بدن،‌ اظهار کرد: بسیاری از بیماری‌های مزمن به ویژه بیماری‌های گوارشی به دلیل از بین رفتن سیستم ایمنی بدن بروز می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطر نشان کرد: تحقیقات علمی نشان می‌دهد استفاده همزمان از پروبیوتیک‌ها و گیاهان دارویی اثرات بیشتری دارد، از این رو به این مواد محصولات «سینرژیک» می‌گویند.

مرادی از اجرای تحقیقاتی در این زمینه خبر داد و یادآور شد: بر این اساس طرح "قاشق دمنوش سینرژیک" را در دستور کار قرار دادیم.

مجری طرح، قاشق سینرژیک را محصولی با کاربرد ساده متشکل از گیاهان سلامت بخش دانست و اظهار کرد: این قاشق علاوه بر گیاهان دارویی حاوی باکتری‌های پروبیوتیک است و به دلیل خواص درمانی در گروه غذاهای فراسودمند قرار گرفته است.

مرادی، با بیان اینکه تکنولوژی این محصول توسط طب سنتی چین آغاز شد، ادامه داد: تیم تحقیقاتی ما پس از انجام مطالعاتی موفق به بومی‌سازی این محصول بر طبق طب بوعلی شد.

وی به بیان جزئیات این طرح پرداخت و توضیح داد: گیاهان این دمنوش در قالب قاشق یکبار مصرف قابل‌تجزیه بسته‌بندی شده و در این قاشق از شیرین کننده‌های طبیعی استفاده شده است و فاقد قندهای مضر است.

به گفته وی، این قاشق حاوی نعناع فلفلی، آویشن شیرازی، زیره سبز، زنیان، بادرنجویه، رازیانه، دارچین، گیاه استویا به عنوان شیرین‌کننده طبیعی و باکتری پروبیوتیک مقاوم به حرارت است.

این محقق ایجاد طراوت و نشاط، بالا بردن سطح انرژی بدن، بهبود سوخت و ساز بدن، افزایش چربی‌سوزی، بالا بردن ایمنی بدن و کاهش خطر بیماری‌های مزمن نظیر چربی خون، قند خون، سکته‌های قلبی و مغزی و سرطان‌ها را از مزایای این محصول نام برد.

وی پاک‌سازی روده‌ها و بهبود مشکلات گوارشی کودکان، درمان یبوست و سندرم روده تحریک‌پذیر و جلوگیری از پیری زودرس را از دیگر مزایای این قاشق دمنوش ذکر کرد و گفت: علاوه بر آن این محصول در جذب بهتر مکمل‌ها و ویتامین‌ها مؤثر خواهد بود.

مرادی، جنس این قاشق را پلیمرهای گیاهی دانست و اضافه کرد: در این قاشق کاغذ تی‌بگ حاوی گیاهان دارویی است که با قرار دادن آن در لیوان آب داغ و هم‌زدن آن محتوای این قاشق و تی‌بگ به آب اضافه خواهد شد.

وی ادامه داد: این محصول با ۴ فرمولاسیون ویژه عرضه شده است.

این محصول با همکاری حامد فراهانی به مرحله تولید رسیده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۶۲۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا رژیم غذایی ناسالم باعث سرطان می‌شود؟

ایتنا - محققان دانشگاه ملی سنگاپور موفق شدند مکانیسمی را شناسایی کنند که ممکن است توضیح دهد چرا یک رژیم غذایی نامناسب خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد.
ارتباط بین تغذیه ضعیف و بیماری هایی مانند چاقی، بیماری قلبی و دیابت نوع ۲ از قبل ثابت شده بود، اما آنچه رژیم غذایی را به سرطان مرتبط می کند، تا حد زیادی ناشناخته مانده بود.

در این تحقیق جدید که نتایج آن در مجله Cell منتشر شده، محققان دریافتند که ماده ای به نام متیل گلیوکسال، که از تجزیه گلوکز برای آزادسازی انرژی تولید می شود، می تواند ژن هایی را که از سرطان محافظت می کنند، مهار کند.

آنها می گویند که یک رژیم غذایی نامناسب منجر به تولید سطوح بالاتری از متیل گلیوکسال می شود که این امر احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می دهد.

متیل گلیوکسال یک مولکول کوچک واکنش پذیر است که می تواند عملکرد سلولی را مختل کند. این مطالعه نشان می دهد که اگر بیش از حد تولید شود، می تواند به DNA آسیب برساند.

رژیم های غذایی سرشار از مواد غذایی ناسالم فرآوری شده، گوشت قرمز، قندهای اضافه شده و غلات تصفیه شده، ممکن است به دلیل اختلال متابولیسم در بدن منجر به افزایش سطح متیل گلیوکسال شود. این امر خطر ابتلا به چاقی، بیماری های قلبی عروقی، دیابت و سرطان را افزایش می دهد.

از طرف دیگر، یک رژیم غذایی متعادل و سرشار از فیبر و سبزیجات تولید متیل گلیوکسال را کاهش می دهد و به سلامت متابولیسم، میکروبیوم و سلامت کلی بدن کمک می کند.

محققان می گویند رژیم مدیترانه‌ای می‌تواند سطوح متیل گلیوکسال را پایین نگه دارد.

این یافته ها حاکی از آن است که انتخاب‌های غذایی سالم و اجتناب از مصرف بیش از حد مواد غذایی فرآوری‌شده، گوشت قرمز و شکر می تواند از طریق کاهش تولید متیل گلیوکسال، خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد.

محققان امیدوارند این کشف بتواند به درک بهتر ارتباط بین رژیم غذایی و سرطان کمک کند و زمینه را برای راهکارهای پیشگیرانه جدید در آینده فراهم آورد.

دیگر خبرها

  • ایران رتبه چهارم علم گیاهان دارویی و طب سنتی دنیا
  • تولید منحصر به فرد گندم در گلستان / صنایع آردی که در رکود به سر می‌برند
  • ایران در رتبه چهارم تولید علم دنیا در حوزه گیاهان دارویی
  • رتبه چهارم ایران در تولید علم دنیا در حوزه گیاهان دارویی
  • نخستین چراگاه دست‌کاشت در کشور راه‌اندازی شد
  • گیاهان مفید برای رشد و تقویت مو‌های نازک
  • نخستین جشنواره ملی گیاهان دارویی جنوب استان کرمان
  • کشت چغندر علوفه‌ای در مازندران تامین کننده خوراک دام کشور
  • توسعه وکشت گیاهان دارویی کم آبخواه در میانکوه
  • چرا رژیم غذایی ناسالم باعث سرطان می‌شود؟