Web Analytics Made Easy - Statcounter

برنامه کی میاد ستاره چینی در سری جدید خود با محوریت کانون خانواده در ایام محرم و شور حسینی از امشب در شبکه استانی اصفهان به روی آنتن می‌رود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، جسم انسان تنها یک‌بار می‌میرد اما روح انسان ممکن است در طی عمر انسان‌ها بارها بمیرد و با تفکرات جدید زنده شود، اما در این میان بستگی دارد که روح و تفکر ما چگونه و در چه فضایی بمیرد و زنده شود که ما را از وضعیتی که در آن مرده‌ایم خارج کرده و زنده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاید در طول یک سال با توجه به مشکلات و مسائل که در اطراف وجود دارد به ویژه در بحث جنگ نرم ذهن ما به موت برود، مجلس روضه امام حسین (ع) به عنوان فضایی بسیار معنوی این خاصیت را دارد که فکر مرده را احیا کند البته هدف اصلی از تشکیل مجالس این است که امر اهل‌بیت (ع) را احیا کنیم و نشانه آن رشد تفکر افراد است.

بسیاری از ما مدعی هستیم که سعی بر این داریم تا امر اهل‌بیت (ع) را در زندگی خود احیا کرده‌ایم اما در باطن و در زندگی آن‌طور که باید شاهد این مسائل نیستیم و به قول مجری برنامه کی میاد ستاره چینی شاید دلیل بسیاری از طلاق‌ها و هنجارهای اجتماعی که این روزها نیز شاهد آن هستیم نیز به همین دلیل است.

از برنامه کی میاد ستاره چینی نام بردیم، برنامه‌ای که ضبط ویژه ماه محرم آن آغاز شده و همچون گذشته پنجشنبه‌ها مهمان خانه‌های مردم اصفهان است، امروز در ضبط برنامه‌ شاهد شور حسینی در میان خانواده‌ای بودیم که مهمان این دور از برنامه بودند، جوانان دغدغه مندی که در یک برنامه دغدغه‌های مختلفی را بیان کردند.

رسیدن اصل و وصل خانواده هدف اصلی برنامه کی میاد ستاره چینی

نوید وظیفه مستعان مجری برنامه کی میاد ستاره چینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم درباره موضوع جدید برنامه اظهار داشت: برنامه کی میاد ستاره چینی با محتوا و محوریت خانواده اجرا می‌شود و با توجه به تنوع رسانه در فضای مجازی به این نتیجه رسیدیم که نیازی در امر خانواده وجود دارد و بتوانیم فضایی را شکل دهیم که خانواده‌ها مجدد محور شوند.

وی افزود: حرکتی که در نهایت وصل و اصل خانواده‌ها را به یکدیگر برساند، برنامه در گذشته به این‌گونه بود که با پیامک مردم به خانه آن‌ها می‌رفتند و برنامه‌ها با موضوعات روابط فامیلی، صندوق‌های قرض‌الحسنه خانوادگی و احترام به بزرگ‌ترها و مباحث هنرمندی و موقعیت‌های اجتماعی تهیه می‌شد.

مجری برنامه کی میاد ستاره چینی خاطرنشان کرد: برنامه‌های ما در این حال و هوا و محوریت مدیریت داخلی زن در خانواده حرکت می‌کند و ما هر فصل یک خانواده برتر داریم و در هر برنامه نظرسنجی را با نمرات 10 تا 20 برای هر خانواده می‌گذاریم و در برخی از فصل‌ها نیز طرح سؤال داشتیم و به قید قرعه به پاسخ‌های صحیح جایزه اهدا می‌کردیم.

وی تصریح کرد: در ماه محرم نگاه برنامه به این سمت آمده زمانی که خانواده‌ها دور هم هستند الزاماً شادی نیست و در عزاداری‌ها نیز دور هم هستیم و در برنامه به هیئت‌های خانوادگی پرداخته‌ایم.

مستعان بیان کرد: بحث صله ارحام محور کار ماست و این نگاه به اساسی‌ترین ریشه تمدن یعنی خانواده و فامیل باز می‌گردد، اینکه پیامبر (ص) فرمودند صله ارحام سبب طول عمر و آبادی شهرها می‌شود نگاهی جامع شناسی و روانشناسی در دنیای امروز به شمار می‌رود.

وی گفت: همان‌طور که در عرصه دفاع مقدس این مسئله را داشتیم و علاوه بر همه کاستی‌ها تلاش کردیم کشور را آباد کنیم، اما موج جدیدی با عناوین شبکه‌های اجتماعی و ماهواره در کشور وارد شده و ما را از این فضا دور کرد اما ما آمدیم با ظرفیت ذاتی ایرانی این‌ها را جمع می‌کنیم.

شاید سؤالی که برای بسیاری پیش آید این است که این برنامه برای قشر ضعیف و متوسط جامعه باشد و آیا بر قشری که در جو کار و سرمایه دنیایی خانواده را به نوعی به دلیل مسائل کاری از یاد برده‌اند نیز تأثیری داشته که مستعان درباره این سؤال اظهار داشت: زمانی مخاطبان ما از سطح متوسط جامعه بودند اما امروز قشر بالا و به اصطلاح برخی مرفه نیز به مخاطبان پیامکی ما اضافه شده‌اند و علاوه بر آن ما دیگر استان‌ها نیز پیامک داریم.

فضای هیئت‌های خانوادگی را در قالب یک برنامه نشان دادیم

وی افزود: در برنامه محرم آمدیم و هیئت خانوادگی را آوردیم، هیئتی که مردم پایه ریزی آن را می‌کنند و سعی کردیم در برنامه آن را به چالش بکشیم و در نخستین سؤال این مسئله را مطرح کردیم که چرا پس از روضه امام حسین (ع) ما حال خوبی پیدا می‌کنیم این نشان دهنده این است که روح ما نیز نیاز به آدرنالین دارد و این شوق، شور و شعور به نام امام حسین (ع) است.

مستعان خاطرنشان کرد: نوروز خانه تکانی می‌کنیم و در محرم و ماه رمضان نیز دلمان را خانه تکانی می‌کنیم تا دلمان گرد و خاک نشیند و در 7 برنامه آینده به این سمت می‌رویم تا به چالش بکشیم، این شور و شعور با یک چرایی آغاز می‌شود که چرا امام حسین (ع) به این اندازه در دل‌ها وجود دارد و اقلیت‌های مذهبی نیز این چنین برای امام حسین (ع) شیدایی می‌کند.

امروزه به دلیل عدم درست معرفی دین سبب می‌شویم مردم کمتر به سمت دین بیایند، باید بدانیم برای شناخت حق باید ابتدا خودمان را بشناسیم، اگر خودمان را نشناسیم نمی‌توانیم به صورت دائمی با دین ارتباط برقرار کنیم و مردم را نیز به این سمت بیاوریم.

طرح برخی سؤالات با شیوه گذشته برنامه مقدور نبود

آزاده رجبی درباره سری جدید برنامه کی میاد ستاره چینی و اهداف تهیه‌کننده و کارگردان در سری برنامه در ماه محرم اظهار داشت: در سال‌های گذشته به عزاداری‌هایی که در خانه‌ها برگزار می‌شد برای تهیه برنامه مراجعه می‌کردیم که شاهد محدودیت‌هایی بودیم اما با توجه به تجربه‌ای که در 3 سال گذشته در ایام محرم و صفر تجربه کردیم تصمیم بر این گرفتیم که خانواده‌ها را به استودیو بیاوریم و هیئتی تلویزیونی را برگزار کنیم.

وی افزود: در این هیئت تلویزیونی سعی شد تا کارشناس باشد و روضه و چای روزه را داشته باشیم و به بحث‌هایی که حول محور خانواده است را مطرح کنیم، احساس کردیم که خانواده‌ها باید برخی مسائل را بدانند که با شیوه برنامه‌سازی گذشته مقدور به طرح این مسائل نبودیم.

پاسخ به سؤالات و شبهات جوانان از اهداف مهم برنامه کی میاد ستاره چینی

تهیه‌کننده برنامه کی میاد ستاره چینی خاطرنشان کرد: در سری جدید سؤال‌ها و شبهات در 7 برنامه مطرح می‌شود و پاسخ آن را از کارشناس برنامه دریافت می‌کنند، در حال حاضر شاهد این هستیم که در فضای مجازی برای دور کردن مردم از عزاداری‌ها مسائل مختلفی مطرح می‌شود.

وی تصریح کرد: در فضای مجازی این مسائل مطرح می‌شود که هزینه هیئت‌های عزاداری صرف فقرا شود و سعی بر این دارند تا ان‌ قلت بیاورند و اگر مردم ما آگاهی نداشته باشند برای آن‌ها شبهه ایجاد می‌کنند، مهم‌تر از این مسائل این است که نسل جدید ارتباط بیشتری با فضای مجازی دارد.

رجبی بیان کرد: مسائلی که در فضای مجازی مطرح می‌شود می‌تواند تأثیر بسیاری بر جوانان ما داشته باشد و خانواده با تفهیم آن با فرزندان مشکل دارند، ما باید این مسائل را برای خانواده روشن کنیم.

وی گفت: قرار نیست همه موافق باشند و حرف کارشناس را تائید کنند و سعی کردیم در برنامه تا همه سؤال‌های مخالف و موافق مطرح شود تا شبهه‌ها برای جوانان رفع شود و مسیر درست را نشان دهیم، برنامه ما نیز پنجشنبه‌ها ساعت 22 برگزار می‌شود.

با خدا دعوا نکنیم

نکته اصلی این است که باید دانست شور حسینی ما را به شعور پایدار می‌رساند، یکی از ویژگی‌های دین استاندارد این است که معرفت خود را بالا ببریم، پیش از این که بدانیم چه کسی هستیم و چه کسی نیستیم تا بتوانیم شناخت دقیق‌ترین نسبت به خودمان به دست بیاوریم تا بسیاری از شبهات که سبب دور شدن از هدف اصلی می‌شود برایمان پیش نیاید.

وجود چنین برنامه‌هایی به طور قطع بسیار ضروری است اما همان‌طور که توسط مجری برنامه نیز مطرح شد باید این برنامه‌ها پاسخگوی چالش‌های ذهنی مردم به ویژه جوانان باشد و به نوعی ایجاد چنین فضاهایی می‌تواند سؤالات و شبهات بسیاری را پاسخ دهد پس تولید این‌گونه محتواها برای رسانه ملی و فضای مجازی باید به نحوی بیشتر صورت پذیرد.

گزارش از علیرضا رستمی

انتهای پیام/

R41346/P1377/S6,51/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۶۳۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میانگین سنی حجاج عازم حج تمتع ۵۷ سال است

به گزارش قدس خراسان،  سید عباس حسینی در همایش متمرکز زائران حج تمتع ۱۴۰۳ مشهد مقدس افزود: سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری در کنار هم برای اجرای یک حج آرام و همراه با معنویت نهایت تلاش خود را کرده‌اند.
وی اضافه کرد: کارکنان حوزه حج و زیارت با بهره‌گیری از امکانات موجود و برنامه‌ریزی مناسب برای تسهیل‌سازی خدمات اقدام کرده‌اند به عنوان مثال در سال گذشته ایران نخستین کشوری بود که انتقال زائران را بین مکه و مدینه با قطار انجام داد.
رئیس سازمان حج و زیارت گفت: تمام تلاش برای تهیه اقلام تدارکاتی مطلوب و ارائه غذای با کیفیت و کمیت مطلوب به زائران توسط خادمان در سازمان حج و زیارت در دستور کار قرار گرفته است.
حسینی افزود: در حوزه مسکن نیز هر چند محدودیت‌های خاصی وجود دارد اما نهایت تلاش برای اجاره مسکن استاندارد برای زائران شده است و با برنامه‌ریزی و صرفه‌جویی در هزینه‌ها ۳۱۹ دلار کاهش قیمت نسبت به سال گذشته در قیمت‌گذاری‌ها لحاظ شد که تغییر نرخ ارز مانع کاهش قیمت‌ها شد.
رئیس سازمان حج و زیارت گفت: حساسیت در انتخاب عوامل و آموزش‌های لازم برای ارتقای سطح خدمات از دیگر اقدامات این سازمان بود که قدردان این توفیق خدمت هستیم.
حسینی تأکید کرد: زائران لازم است با رعایت توصیه‌های پزشکی هیأت پزشکی و همکاری با خادمان خود در کاروان‌ها و مجموعه‌های حج برای انجام سفری توام با سلامتی و معنویت همکاری کنند.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز در این همایش توصیه‌های بزرگان دین درباره حج‌گزاری را یادآور شد و گفت: روحانیون کاروان‌های حج مشعل‌داران معارف و مناسک هستند و مهمترین برنامه برای سفر حج اخلاص است و اگر کسی نیت دیگری داشته باشد این سفر را از دست داده است.
حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب برنامه‌ریزی زائران برای استفاده از لحظه لحظه سفر حج را خواستار شد و به حاجیان توصیه کرد: زائری که برنامه ندارد سفر را از دست داده است، باید برای این سفر معنوی برنامه‌ریزی قبل و حین آن را داشته باشد تا بهره‌برداری لازم را کسب کند.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: یک زائر می‌بایست برای قرآن خواندن و زیارت و بهره‌مندی از لحظات این سفر معنوی برنامه‌ریزی و سلامتی جسمی و روحی خود را در طول سفر حفظ کند تا در انجام اعمال و مناسک حج دچار مشکل نشود، لذا لازم است که قبل از سفر خود را از لحاظ معنوی و آمادگی جسمانی به حد مطلوب برساند.
سرپرست حج و زیارت خراسان رضوی، مسوول هراست حج و زیارت و رئیس پلیس فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد نیز در سخنان خود در این همایش نکات لازم در حوزه رعایت اصول امنیتی و هراستی و قوانین کشور میزبان در برخورد با هر گونه تخطی از قوانین را تشریح کردند.
این همایش با اجرای نمادین مناسک حج تمتع با همراهی شماری از زائران حج امسال و توضیحات و راهنمایی‌های کارشناس مربوطه و مداحی ذاکر اهل بیت پایان یافت.
 

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • وقتی باشگاه های فوتبال از برنامه های دوستیابی برای انتخاب سرمربی جدید خود استفاده می کنند / انیمیشن بلیچر ریپورت
  • گوهر مجتبی حسینی، یک پرسپولیسی بود
  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر راه‌اندازی شد/مهیای نذر جمعه اول
  • استرس یکی از مهمترین عوامل از بین رفتن آرامش در کانون خانواده است
  • میانگین سنی حجاج عازم حج تمتع ۵۷ سال است
  • برپایی بیش از ۸ هزار محفل شیرخوارگان حسینی در ۴۵ کشور
  • شغل جدید ستاره نیوکسل: راننده کامیون!‏
  • پیگیری تولید برنامه های خلاق و پویا ویژه کودک ونوجوان
  • کتابخانه سیار، روشی خلاق برای ترویج کتابخوانی