Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ پیمان ترکمانه مدیرکل کمیته امداد استان همدان در جمع خبرنگاران در خصوص برگزاری جشن عاطفه‌ها در سال جاری اظهار کرد: امسال نیز به مانند سال‌های گذشته جشن عاطفه‌ها پرشور در استان همدان همزمان با سراسر کشور برگزار شد.

وی با بیان اینکه در مرحله نخست برپایی این جشن امسال یک‌میلیارد و 150 میلیون تومان معادل درآمد سال گذشته کمک در استان همدان جمع‌آوری شده است، افزود: در سال گذشته مجموع کمک‌های مردمی استان همدان به کمیته امداد یک‌میلیارد و 100 میلیون تومان به صورت نقدی و غیر نقدی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل کمیته امداد استان همدان با بیان اینکه مرحله دوم جشن عاطفه‌ها در 19 مهرماه در مدارس سراسر استان برپا می‌شود، گفت: یک‌هزار و 260 پایگاه قرار است در مدارس سراسر استان برای برگزاری جشن عاطفه‌ها تدارک دیده شود که 20 هزار دانش‌آموز و 3 هزار دانشجو مخاطب این جشن هستند.

*توزیع 200 هزار پاکت جشن عاطفه‌ها در مدارس

ترکمانه با بیان اینکه شعار امسال جشن عاطفه‌ها «مهر در انتظار همدلی» است، ادامه داد: 200 هزار پاکت جشن عاطفه‌ها قرار است در مدارس برخوردار استان بین دانش‌آموزان مدارس برای کمک به جشن عاطفه‌ها توزیع شود.

وی با بیان اینکه در جشن عاطفه‌ها درست است کمیته امداد به رقم کمک‌ها نگاه می‌کند، تأکید کرد: ما به دنبال این هستیم که دانش‌آموزان در مدارس با فرهنگ کمک به همنوع خود آشنا شوند چراکه بنا به روایات از امامان معصوم باید افراد جامعه با عمل به کار خیر دعوت شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان همدان در خصوص روند فرآیند اشتغال خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد نیز تصریح کرد: در فرآیند ایجاد اشتغال برای خانواده‌های زیرپوشش در بدو ورود به چرخه کمیته امداد در حوزه‌های فنی، حمایتی، توانمندسازی، درمان، مسکن، حوزه‌های حقوقی و... مورد حمایت قرار می‌گیرند و کارشناسان کمیته در این فرآیند ضعف و نقاط قوت خانواده‌ها را مورد بررسی و احصاء قرار می‌دهند.

وی با بیان اینکه زمانی دو ساله برای توانمندسازی خانواده‌های زیرپوشش کمیته امداد در نظر گرفته می‌شود، بیان کرد: اساس کار کمیته برای ارائه خدمات به این خانواده‌ها در حوزه اشتغال است که به این منظور انگیزه و توانمندسازی افراد در حوزه اشتغال مورد رصد قرار می‌گیرد.

ترکمانه با بیان اینکه در سال گذشته 2 میلیارد تومان در بخش آموزش خانواده‌ها برای ایجاد کار و شغل هزینه شده است، اضافه کرد: در سال 95، برای خانواده‌های زیرپوشش کمیته امداد 3 هزار و 250 شغل ایجاد شده به طوری که از هر 100 شغلی که در سال گذشته در استان ایجاد شده 54 شغل به حوزه کمیته امداد مربوط است.

وی با بیان اینکه سال گذشته 3 هزار خانواده خودکفا شدند، یادآور شد: سال گذشته 24 میلیارد تومان از محل منابع بانکی برای ایجاد اشتغالزایی و 9 میلیارد تومان از منابع داخلی به مددجویان تقدیم شد که امیدواریم در سال جاری این رقم دو برابر شود که پیش‌بینی شده این تسهیلات به 55 میلیارد تومان برسد.

مدیرکل کمیته امداد استان همدان با اشاره به اینکه در 6 ماهه نخست امسال یک‌هزار و 222 شغل در اشتغالزایی مددجویان کمیته امداد ایجاد شده است، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال 2 هزار و 500 خانواده زیر پوشش کمیته امداد بتوانند خودکفا شوند.

وی با بیان اینکه امسال تاکنون خانواده‌هایی به عنوان مددجو به کمیته امداد اضافه نشده است، گفت: چون هدف و سیاست ایجاد اشتغال برای مددجویان کمیته امداد بوده به صورت سراسری و کشوری 20 درصد کمیته امداد کوچک شده است.

*40 هزار و 513 خانواده زیرپوشش کمیته امداد استان است

ترکمانه با بیان اینکه هم‌اکنون 40 هزار و 513 خانواده زیرپوشش کمیته امداد استان است، افزود: تعداد افراد زیرپوشش کمیته امداد استان 69 هزار و 496 نفر است که 65 درصد خانواده‌ها زنان سرپرست خانواده هستند.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد یک نهاد عمومی غیر دولتی است، خاطرنشان کرد: ما موظفیم در راستای سیاست‌های کلی این نهاد بنیاد و چارچوب خانواده‌ها را حفظ و تحکیم بخشیم و همچنین منجر به ایجاد مشاغل خرد خانگی برای مددجویان زیرپوشش خود باشیم.

مدیرکل کمیته امداد استان همدان در خصوص مستمری دریافتی مددجویان کمیته امداد نیز گفت: تا پایان سال گذشته برای خانواده یک نفره مستمری 53 هزار تومان بوده که با افزایش مازاد آن در سال جاری این مستمری ماهیانه برای یک خانواده یک نفره به 148 هزار تومان رسیده است.

وی ادامه داد: مستمری ماهیانه برای خانواده دونفره 250 هزار تومان، خانواده سه‌نفره 325 هزار تومان، چهارنفره 418 هزار تومان و برای خانواده پنج نفره به بالا 465 هزار تومان با یارانه در مجموع پرداخت می‌شود.

وی در خصوص سوالی در مورد اینکه آیا کمیته امداد با موسسات خیریه مردم نهاد در تعامل هست یا نه؟، تصریح کرد: براساس جلساتی که با این موسسات داشته‌ایم تعامل با موسسات خیریه با هدف تقسیم کار و هم‌افزایی در دست تدوین است و امروز دیگر آن فضای غبارآلود بین موسسات و کمیته امداد فروکش کرده و این نهادها به این نتیجه رسیده‌اند که باید با هم کار کنند.

*5 میلیارد و 200 میلیون تومان جمع‌آوری کمک از صندوق صدقات در 6 ماهه امسال

ترکمانه در خصوص میزان جمع‌آوری کمک‌ها از طریق صندوق صدقات در استان عنوان کرد: سال گذشته از مجموع 256 صندوق صدقات 10 میلیارد تومان کمک جمع آوری شده که در 6 ماه امسال تاکنون این رقم به 5 میلیارد و 200 میلیون تومان رسیده که نشان از افزایش کمک‌ها نسبت به سال گذشته است.

وی با اشاره به تأمین مسکن مددجویان ادامه داد: در سال گذشته 155 واحد مسکونی برای مددجویان ساخته یا خریده شده است و 2 هزار و 900 خانه مددجویی نیز مورد تعمیر قرار گرفته است که در مجموع 9 میلیارد تومان در خصوص مسکن خدمت به خانواده‌های زیرپوشش داده شده که تلاش داریم امسال این رقم را در این بخش افزایش دهیم.

مدیرکل کمیته امداد استان همدان در خصوص اقدامات حوزه فرهنگی در کمیته امداد نیز اضافه کرد: برنامه‌های این نهاد برای کارکنان کمیته امداد و خانواده‌های زیرپوشش در برگزاری کلاس‌های مختلف در بحث مشاوره، ازدواج، مشاوره تحصیلی و... برای طیف سنی مختلف در اردوگاه فجر همدان در حال برگزاری است.

وی در خصوص مجموعه درآمدهای کمیته امداد از صندوق صدقات و طرح اکرام و محسنین نیز اضافه کرد: در سال گذشته 20 میلیارد تومان کمک مردمی و 5 میلیارد و 700 میلیون تومان توسط حامیان طرح اکرام در مجموع 30 میلیارد تومان کمک جمع‌آوری شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان همدان در مورد خانواده‌های زیرپوشش بیمه تأمین اجتماعی گفت: تا پایان سال گذشته 18 هزار و 847 خانواده زیر پوشش کمیته امداد بوده‌اند که این تعداد در سال جاری تاکنون به 18 هزار و 533 نفر رسیده است.

وی در خصوص تعداد حامیان طرح اکرام و محسنین در استان نیز خاطرنشان کرد: در حال حاضر حامیان طرح اکرام در استان 19 هزار نفر و تعداد حامیان طرح محسنین 7 هزار و 300 نفر هستند.

انتهای پیام/خ

جمع آوری کمک های مردمی درهمدان

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۵۸۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۳۵۷ میلیارد تومان کمک معیشت به مددجویان و نیازمندان ایلام

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، ناصر مرادی پویانی در گفت‌وگویی با اعلام این خبر اظهار کرد: این میزان مستمری به تعداد بیش از ۲۵ هزار و ۸۶۰ هزار  خانواده  در قالب حدود ۶۲ هزار نفر پرداخت شده است.

وی همچنین با بیان اینکه مستمری مددجویان این نهاد امسال نسبت به سال گذشته حدود ۳۰ درصد افزایش  داشته است، گفت: مستمری امسال مددجویان پس از افزایش ۳۰ درصدی برای خانوار های یک نفره یک میلیون تومان ، دونفره یک میلیون و ۴۲۰ هزار تومان ، سه نفره ۲ میلیون تومان، چهار نفره ۲ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و پنج نفره به بالا ۳ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان است.

مدیرکل کمیته امداد استان همچنین گفت: پرداخت مستمری تنها یکی از خدمات کمیته امداد به خانواده های مددجو بوده و این خانواده‌ها در طول سال خدمات متنوع دیگری از این نهاد دریافت می‌کنند.

مرادی‌پویانی تصریح کرد: هم اکنون تعداد ۶۱هزار و ۸۰۸  نفر در قالب ۲۷ هزار و ۵۲۰  خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان ایلام هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایرانی‌ها سال گذشته چقدر صدقه دادند؟
  • رشد ۲۶ درصدی مشارکت های مردمی در کمیته امداد
  • جریمه دیرکرد بابت وام مددجویان کمیته امداد دریافت نمی شود
  • جریمه دیرکرد وام از مددجویان کمیته امداد دریافت نمی شود
  • اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی نیازمندان هرمزگانی
  • پرداخت ۱۰۶ میلیارد تسهیلات به مددجویان کمیته امداد
  • مشارکت بیش از هزار معلم سمنانی در طرح اکرام ایتام و محسنین
  • افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان ایلام در سال جاری
  • پرداخت سه هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال مستمری و کمک معیشت به مددجویان ایلامی
  • پرداخت ۳۵۷ میلیارد تومان کمک معیشت به مددجویان و نیازمندان ایلام