Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مديرعامل‌ جمعيت هلال احمر استان گيلان با بيان اينکه در پي بارش شديد باران برخي از مناطق استان گيلان شرايط بحراني را تجربه مي‌کنند گفت: بارش شديد باران موجب آبگرفتگي معابر و برخي از منازل شهرستان‌هاي آستارا، بندرانزلي، لنگرود، رودسر و لاهيجان شد. مهدي ولي‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنيم در رشت، با اشاره به بارش شديد باران و بحراني شدن وضعيت برخي از شهرستان‌هاي استان گيلان اظهار داشت: بارش شديد باران موجب آبگرفتگي معابر و برخي از منازل شهرستان‌هاي آستارا، بندرانزلي، لنگرود، رودسر و لاهيجان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مديرعامل‌ جمعيت هلال احمر استان گيلان با بيان اينکه امدادگران در پي اين وضعيت به منازل و معابر شهرستان‌هاي مذکور امدادرساني کردند گفت: برخي از مناطق در اين شهرستان‌ها شرايط بحراني را تجربه مي‌کنند.
ولي‌پور با تاکيد بر اينکه در پي بحراني شدن وضعيت منطقه سيل‌زده شلمان شهرستان لنگرود يک تيم 5 نفره به محل اعزام و 40 تخته پتو بين حادثه‌ديدگان توزيع شد افزود: در برخي از مناطق شهرستان‌هاي استان گيلان آبگرفتگي به منازل نيز سرايت کرد.
وي با اشاره به اينکه امدادگران جمعيت هلال‌احمر استان گيلان در منطقه گواسرا آستارا با امداد‌رساني به چند منزل حادثه‌ديده ضمن تخليه آب منازل به افراد حادثه‌ديده امداد رساني کردند گفت: نيروهاي امدادي جمعيت هلال‌احمر سراسر استان گيلان به‌طور کامل در وضعيت آماده باش هستند.
ولي‌پور با تاکيد بر اينکه جمعيت هلال‌ احمر با تمامي امکانات موجود در استان گيلان به آسيب ديدگان خدمات‌رساني مي‌کند تصريح کرد: هلال‌احمر استان گيلان در امداد‌رساني به مناطق آسيب‌ديده از 16 تيم واکنش سريع، 15 خودرو کمک دار، 7 دستگاه موتور پمپ و 2 فروند قايق استفاده کرده است.
وي 100 کيلو نايلون، 300 قرص نان، 40 تخته پتو، ست ظروف، برنج و انواع کنسرو را از محصولات توزيع شده بين آسيب‌ديدگان در مناطق سيل‌زده استان گيلان عنوان کرد و افزود: تيم‌هاي واکنش سريع هلال‌احمر استان گيلان در مناطق آبگرفته حضور مستمر دارند.
مديرعامل هلال‌احمر گيلان با تاکيد بر اينکه 96 امدادگر در قالب تيم‌هاي واکنش سريع به مردم آسيب ديده در شهرستان‌‌هاي بندرانزلي، آستارا، لنگرود، رودسر، لاهيجان امدادرساني کردند گفت: 130 خانوار آسيب‌ديده در شهرستان‌هاي رودسر، لنگرود و آستارا امدادرساني شدند.
ولي‌پور با بيان اينکه در پي اقدامات امدادي مذکور يک زن باردار در شهرستان آستارا به منطقه امن و يک پيرمرد بيمار در منطقه شلمان لنگرود به بيمارستان منتقل شد افزود: 16 تيم واکنش سريع در قالب 30 پرسنل در امدادرساني‌هاي اخير جمعيت هلال‌احمر استان گيلان به کار گرفته شدند.
وي با بيان اينکه جمعيت هلال‌احمر استان گيلان با تمامي توان در اين ايام براي امدادرساني و کمک به مناطق حادثه‌ديده تلاش مي‌کند خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت نياز به خدمات امدادي جمعيت هلال‌احمر با سامانه 112 تماس حاصل کنند.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۶۳۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات خانواده ۱۱ نفره گرفتار در کوه «اکوز داغی» شهرستان هریس

ایسنا/آذربایجان شرقی بارش‌های سیل‌آسای روز گذشته، مسیر بازگشت یک خانواده ۱۱ نفره را در منطقه اکوز داغی شهرستان هریس مسدود کرد و آن‌ها را در شرایط خطرناکی قرار داد و در نهایت، این خانواده پس از پنج ساعت نجات پیدا کرد.

بارش‌های سیل‌آسای روز گذشته، مسیرهای کوهستانی را به شدت لغزنده و گل‌آلود کرده بود. در این میان، یک خانواده ۱۱ نفره که برای تفریح به منطقه اکوز داغی رفته بود، در مسیر بازگشت با مشکل مواجه شد. وجود دو کودک زیر شش سال بین اعضای خانواده شرایط را پیچیده کرده و بر اضطراب عملیات افزوده بود.

با اطلاع از این حادثه، محل اعزام جمعیت هلال احمر و راهداران با دستگاه سنگین‌شان مشخص شد. عملیات نجات با حضور میدانی بخشدار مرکزی هریس و همکاری نجاتگران جمعیت هلال احمر آغاز شد.

نیروهای امداد و خدمات‌رسان پس از پنج ساعت موفق شدند این خانواده را از منطقه کوهستانی به جمعیت هلال‌ احمر شهرستان هریس انتقال‌ دهند تا این خانواده شب را مهمان جمعیت هلال‌ احمر باشند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان، حمید منجم، مدیرعامل جمعیت هلال‌ احمر در این‌باره گفت: با توجه به شرایط جوی و ادامه‌دار بودن بارش‌ها و سخت شدن عبور مسیرهای کوهستانی، از گردشگران و کوهنوردان، طبیعت‌گردان و کوهروان تقاضا می‌شود از صعود به ارتفاعات خودداری و از اقامت در مسیل‌ها اجتناب کنند یا با رعایت تمام نکات ایمنی، اقدام به این کار کنند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • اعزام کاروان سلامت به مناطق کم برخوردار شهرستان قروه
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۲۲ نفر از آسیب‌دیدگان سیلاب در کرمانشاه
  • ۴۱۵ حادثه‌دیده در بارش‌های اخیر چهارمحال و بختیاری
  • خطر در کمین کشور؛ ابر بارش در ۲۱ استان
  • امدادگران هلال احمر خواف به سرنشینان ۳۰ خودرو گرفتار سیلاب امدادرسانی کردند
  • امدادرسانی به بیش از ۵۰۰ خودرو در نیشابور
  • نجات خانواده ۱۱ نفره گرفتار در کوه «اکوز داغی» شهرستان هریس
  • امدادرسانی هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد به ۲۴۰ سیل زده
  • آخرین وضعیت از سیل شهرستان شبستر
  • گرفتار شدن برخی عشایر دزپارت به علت بارش شدید باران