Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران-ايرنا- شبکه سي ان ان به نقل از «جان کربي» سخنگوي پيشين وزارت امورخارجه آمريکا گفت، «دونالد ترامپ» رئيس جمهوري آمريکا بايد به توصيه ژنرال هايش براي حفظ توافق هسته اي گوش کند و دليلي براي خروج از برجام ندارد.

به گزارش ايرنا، «کربي» درياسالار بازنشسته آمريکايي که همچنين به عنوان سخنگوي وزارت دفاع در دولت «باراک اوباما» رئيس جمهوري پيشين آمريکا خدمت کرده است، در مطلبي که شبکه خبري «سي ان ان» روز چهارشنبه منتشر کرد، از ترامپ خواست به توافق پايبند باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کربي به اظهارات روز سه شنبه «جيمز متيس» وزير دفاع آمريکا در مقابل کميته خدمات نيروهاي مسلح سنا اشاره کرد و نوشت: وي براين باور است که توافق امضا شده در دولت اوباما با هدف بازداشتن ايران از دستيابي به سلاح هاي هسته اي به نفع ما (آمريکا) است.
اين تحليلگرمسائل امنيت ملي سي ان ان افزود: فردي که مسئول تضمين آمادگي نظامي ما براي دفاع از کشور است به تازگي و به صراحت گفت، بر اين باور است که يک راه براي دستيابي به اين هدف، حفظ توافق با ايران است.
«جوزف دانفورد» رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح آمريکا نيز به اعضاي کميته ياد شده گفت، ايران توافق را نقض نکرده است و اين توافق «توسعه توان هسته اي ايران را به تعويق انداخته است.»
دانفورد همچنين هفته گذشته به سناتورها گفت که نگران آن است خروج آمريکا از توافق بر اعتبار آمريکا تاثير بگذارد. وي در اظهاراتي که به کره شمالي اشاره داشت، افزود: من حس مي کنم پايبندي ما به توافقاتي که امضا کرده ايم بر ديگر کشورهايي که خواهان امضاي توافق با ما هستند، تاثير دارد.
اظهارات وي بازتاب سخنان ماه گذشه ژنرال «جان هايتن» فرمانده نيروهاي راهبردي آمريکا بود که گفت: وظيفه ماست که به تعهدات خود در قبال اين توافق (هسته اي) پايبند باشيم.
نويسنده ادامه داد: توافق هسته اي تعهداتي دائمي را براي ايران به منظور جلوگيري از تلاش براي دستيابي به سلاح هسته اي ايجاد کرده است. اگرچه برخي محدوديت ها پس از يک دوره زماني برداشته مي شوند اما سازوکار بازرسي ها باقي مي مانند و اگر ايران تخطي کند ما از آن مطلع خواهيم شد و همه تحريم هاي هسته اي مي توانند به طورخودکار بازگردند.
با توجه به اظهارات ژنرال هاي آمريکايي، دشوار مي توان تصور کرد که ترامپ از توافق برجام خارج شود چه برسد به اين که از تاييد پايبندي ايران خودداري کند.
وي به اين سرعت اين کار را انجام نخواهد داد. برخي گزارش ها حکايت از آن دارند که ترامپ ممکن است توافق را تاييد نکند و تصميم گيري درباره آن را به کنگره واگذار کند. اين امر احساس خوبي در رئيس جمهوري آمريکا ايجاد مي کند و در عين حال به توافق پايان نمي دهد.
نويسنده با اشاره به تاييد پايبندي ايران به توافق هسته اي برجام در گزارش هاي فصلي آژانس بين المللي انرژي اتمي، تهديد ترامپ درباره عدم تاييد پايبندي ايران را مغاير با ارزيابي حرفه اي، علمي و دقيق آژانس و حتي در تضاد با ديدگاه هاي ژنرال هاي ارشد دولت ترامپ ارزيابي کرد.
سخنگوي پيشين وزارت امور خارجه و دفاع آمريکا افزود: اگر ما تحريم ها را به طور يکجانه و بدون دليل بازگردانيم، آمريکا-نه ايران- به تعهداتش پايبند نخواهد بود و اين ما خواهيم بود که پيام روشني را ارسال مي کنيم مبني بر اين که شريک معتبر و قابل اعتمادي در مذاکرات نيستيم.
همان طور که ژنرال هايتن هم گفت: جهان نظاره گر اقدامات آمريکا است و هر کاري که ما مي کنيم، تا کوچکترين سطح تاکتيکي، نه تنها پيامي به آمريکا و شهروندانش بلکه براي متحدان و دشمنان ما نيز دارد.
اکنون زمان آن است که پيام راهبردي درستي ارسال شود و بحث و جدل بر سر توافق هسته اي را متوقف کنيم. اکنون وقتش رسيده که ترامپ به توصيه ژنرال هايش گوش کند.
به گزارش ايرنا، ترامپ تا 15 اکتبر (23 مهر) مهلت دارد که پايبندي ايران به توافق هسته اي را تاييد کند. نشريه آمريکايي پولتيکو به تازگي به نقل از چندين منبع آگاه در داخل و خارج از دولت ترامپ گزارش داد که ترامپ مي خواهد برجام را زخمي و سپس آن را حفظ کند.
اين نشريه افزود: تيم امنيت ملي ترامپ از وي خواسته اند که پايبندي ايران به توافق هسته اي را رد کند، اما کنگره را براي بازگرداندن تحريم ها عليه تهران تحت فشار نگذارد تا موجب نقض برجام نشود.
اروپام**9158* شبس*1613*مترجم: بهجت عباسي*انتشار دهنده: عبدالله غفاري
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۶۳۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی

به گزارش صدای ایران،معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنشی به صدور حکم اعدام برای توماج صالحی خواننده رپ زیر زمینی و یکی از متهمان ناآرامی‌های سال ۱۴۰۲ ایران، آن را نقض فراگیر حقوق بشر از سوی ایران خواند.

ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: "ما بار دیگر استفاده حکومت ایران از حکم اعدام به عنوان ابزاری برای سرکوب حقوق بشر و آزادی‌های اساسی مردم را محکوم می‌کنیم. ما همچنان گزارش‌های مربوط به وضعیت توماج صالحی را از نزدیک دنبال می‌کنیم".

وی افزود: "ابزار‌های مختلفی برای اعمال فشار بر حکومت ایران به منظور مقابله با «نقض جدی و فاحش حقوق بشر» وجود دارد".


دیگر خبرها

  • کره شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • کره شمالی : بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • کره‌شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشری در جهان را در آمریکا داریم
  • زاخارووا: بازدارندگی هسته‌ای روسیه جای تردید ندارد
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • سخنگوی عرب زبان وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد
  • پاکستان رویکرد حقوق بشری مغرضانه آمریکا را زیر سوال برد
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • واکنش کنعانی به اعتراضات دانشجویان آمریکایی
  • واکنش آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی