Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بولتن نیوز»
2024-05-01@22:38:02 GMT

توقف کسب و کار سرفیس را سال ۲۰۱۹

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۶۶۲۱۱

گروه فناوری _ مؤسسه‌ی تحلیلی کانالیس در آخرین گزارش خود اعلام کرد که مایکروسافت در سال ۲۰۱۹ تولید سری محصولات سرفیس را متوقف خواهد کرد.

به گزارش بولتن نیوز وبه نقل از زومیت ، بر اساس اطلاعات ارائه‌شده توسط تحلیل‌گران کانالیس، مایکروسافت در نظر دارد تولید محصولات سری سرفیس را از سال ۲۰۱۹ متوقف کند.

استیو بریزر، مدیرعامل کانالیس در جریان سخنان خود طی دهمین مجمع این مؤسسه‌ در شهر ونیز، اعلام کرد که ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت یک فرد علاقه‌مند به حوزه‌ی نرم‌افزار و رایانش ابری است و ا‌ز این‌رو در نظر دارد سرنوشتی همچون گوشی‌های هوشمند مایکروسافت برای محصولات سخت‌افزاری سری سرفیس رقم بزند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد که محصولات سری سرفیس بخش ضررده ردموندی‌ها است و از این‌رو این کمپانی در سال ۲۰۱۹ به تولید محصولات سری سرفیس پایان خواهد داد.

بریزر در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

عملکرد مالی سری سرفیس روند ثابتی ندارد و کاملا سینوسی است؛ به‌طوری‌که این سری در بعضی فصل‌ها خوب عمل کرده و در برخی دیگر از فصل‌ها عملکرد چندان درخشانی ندارد. در مجموع این بخش از کمپانی چندان درآمدزا نیست؛ از این‌رو حضور در بازار سخت‌افزار برای مایکروسافت چندان منطقی نیست.

زمانی که کارشناسان وال‌ استریت توجه بیشتری معطوف هزینه‌های سرمایه‌گذاری که نادلا به کمپانی تحمیل کرده بشوند، این سؤال را از وی خواهند پرسید که چرا مایکروسافت را وارد کسب‌وکاری کرده است که حاشیه‌‌ی سود پایینی دارد؟

مایکروسافت نیازمند یک فرایند کاهش هزینه است و سرفیس را باید اولین گزینه‌ای خواند که احتمالا در این پروسه کنار گذاشته خواهد شد.

البته خروج مایکروسافت از حوزه‌ی سخت‌افزار و توقف سری سرفیس تنها از سوی کانالیس مطرح نشده است و شماری از کارشناسان و متخصصان کمپانی‌های سخت‌افزاری نیز معتقدند که مایکروسافت به‌زودی کسب و کار تولید سخت‌افزار خود را متوقف خواهد کرد.

جیانفرانکو لانسی، مدیر ارشد عملیاتی لنوو، به این نکته اشاره کرده است که مایکروسافت تا سال ۲۰۱۹ از حوزه‌ی سخت‌افزار خارج خواهد شد.

لانسی اضافه کرد که مایکروسافت درآمد بالایی از کسب و کار رایانش ابری، ویندوز و آفیس دارد؛ اما یکی از معدود بخش‌های کمپانی که همچنان ضررده است، محصولات سری سرفیس است. وی به این نکته اشاره کرد که تداوم روند ضرردهی از سوی مایکروسافت غیر منطقی است. لانسی کار در حوزه‌ی سخت‌افزار را برای مایکروسافت سخت توصیف کرده است؛ چراکه به اعتقاد وی مایکروسافت باید در تولید محصولات سخت‌افزاری به کوچک‌ترین جزئیات نیز توجه داشته باشد و یک محصول بی‌نقص راهی بازار کند.

ماریوس هاس، مدیر بازاریابی دل نیز در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

احتمالا مایکروسافت به‌آرامی فعالیت در حوزه‌ی سخت‌افزار را کاهش خواهد داد و این کسب و کار را متوقف خواهد کرد.

وی فعالیت در حوزه‌ی سخت‌افزار را برای نمایش تمام قابلیت‌های نرم‌افزاری محصولات مایکروسافت نظیر ویندوز ۱۰ منطقی می‌خواند؛ ولی از نظر هاس، مایکروسافت هیچ‌گاه هدفی برای تولید یک خانواده‌ی بزرگ از محصولات سخت‌افزاری نداشته است.

گزارش‌های مالی مایکروسافت طی فصل‌های گذشته نشان از این دارند که با وجود افزایش درآمد و سوددهی سایر بخش‌های کمپانی، بخش سخت‌افزار به‌صورت مداوم در حال کاهش درآمد است؛ از این‌رو خروج از این حوزه به نظر منطقی است.

منبع: بولتن نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bultannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بولتن نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۶۶۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غربالگری و تشخیص زودهنگام ۶ نوع سرطان با محصول ایرانی جدید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، امیر صادقی معاون مرکز رشد فناوری‌های بالینی، از تجاری سازی سه محصول نوآورانه که با مشارکت پژوهشکده گوارش و کبد و شرکت‌های دانش بنیان تولید شده است، خبر داد.

وی افزود: نرم افزار کلین‌آپ به عنوان ابزار تشخیصی، یکی از محصولات نوآورانه پژوهشکده گوارش و کبد است که نمونه خارجی ندارد. این محصول با هدف غربالگری و تشخیص زودهنگام ۶ نوع سرطان و بیماری‌های غیر واگیر قلبی و عروقی، کبد چرب و سلامت روان به بهره‌برداری رسیده است.

به گفته وی، خطر ابتلاء به سرطان‌های روده بزرگ که قابل پیشگیری‌ترین نوع سرطان است، سرطان معده، سینه، دهانه رحم، ریه و پروستات توسط این نرم افزار قابل ارزیابی است.

نرم‌افزار کلین‌آپ با به‌کارگیری از ظرفیت هوش مصنوعی، ابتلاء به این بیماری‌ها را خطرسنجی می‌کند.

صادقی اظهار کرد: کیت تشخیص همزمان آنتی ژن هیلکوباکتر پیلوری و خون مخفی در مدفوع نیز تنها محصولی است که به طور همزمان غربالگری معده و روده بزرگ را انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: این کیت نمونه خارجی ندارد و کاربری آسان، صرفه‌جویی در زمان، امکان استفاده خانگی، پایین بودن قیمت و تفسیر آسان از مزایای آن است.

معاون مرکز رشد فناوری‌های بالینی تصریح کرد: افراد پس از استفاده از نرم افزار کلین‌آپ، در صورت دریافت هشدار و خطرسنجی ابتلاء به بیماری‌های معده و روده بزرگ، می‌توانند برای بررسی دقیق‌تر از کیت کومبو استفاده کنند. این کیت در داروخانه‌ها موجود است.

صادقی در خصوص سومین محصول رونمایی شده، تصریح کرد: فورسپس بیوپسی و سایر تجهیزت مربوط به آندوسکوپی نیز با تکیه بر توان داخلی در پژوهشکده گوارش و کبد تولید شده که دارای استاندارد ISO است.

کد خبر 6091852

دیگر خبرها

  • ۵ اقدام برای جلوگیری از آلوده شدن تلفن همراه به بدافزار
  • تاریخ رونمایی بازی کالاف دیوتی ۲۰۲۴ مشخص شد؟
  • برتری 3-0 بارسلونا مقابل لیورپول با بریس لیونل مسی (لیگ قهرمانان اروپا - 2019/5/1) / فیلم
  • ایموجی صوتی؛ قابلیت بسیار عجیب نرم‌افزار تماس اندروید
  • هزینه‌ها کلانی که هوش مصنوعی روی دست مایکروسافت می‌گذارد
  • باج‌افزار‌ها چطور باج می‌گیرند؟
  • باج‌افزارها چطور باج می‌گیرند؟
  • باج‌افزارهای جدید چطور حمله می‌کنند؟
  • ایلان ماسک راه جولان خودروهایش در چین را باز کرد
  • غربالگری و تشخیص زودهنگام ۶ نوع سرطان با محصول ایرانی جدید