Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العراقیه، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه با تاکید بر اهمیت یکپارچگی سرزمینی عراق خواستار گفتگو میان بغداد و مقامات منطقه کردستان عراق در هفته های آینده شد. مکرون افزود: از محورهای مهم در مذاکرات با العبادی مبارزه با تروریسم بود و ما پایبندی خود را به حمایت از عراق در چارچوب ائتلاف بین المللی اعلام می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: ما در زمینه چالش‌های سیاسی و اقتصادی که عراق با آن روبروست سخن گفتیم و بر ضرورت فعالیت برای رسیدن به آشتی ملی در عراق تاکید کردیم. رئیس جمهور فرانسه همچنین گفت: ما همچنین بر سلامت و تمامیت ارضی عراق و بر ضرورت راه حل‌هایی برای گفتگو با منطقه کردستان عراق برای حل اختلافات تاکید کردیم. او همچنین افزود: پاریس اعلام آمادگی می کند که از طریق سازمان ملل میانجیگری کند تا بحران همه پرسی منطقه کردستان عراق حل شود ما بار دیگر بر ایجاد ثبات در عراق تاکید می کنیم . ما همچنین برای بهبود روابط اقتصادی با عراق با جدیت تلاش می‌کنیم. در ماه‌های گذشته ما بارها با یکدیگر گفتگو کرده ایم و این اولین باری است که به صورت کاملا مستقیم گفتگو می کنیم. این گفتگو امکان پی ریزی مشارکت جدیدی را بین عراق و فرانسه به ما داد. دو کشور مناسبات دیرینه و محکمی دارند و ما در گذشته همکاری‌های زیادی در همه زمینه ها با عراق داشته ایم و فرانسه تحولات و چالش‌های سالهای اخیر خاورمیانه را از نزدیک پیگیری می کند. در این مدت عراق هزینه سنگینی برای جنگ و خشونت پرداخته است. ما این خشونت‌ها را محکوم می کنیم و از تلفات بی شمار آنها متاسفیم و از این پس شرکای هم خواهیم بود و فصل جدیدی را در روابط دو جانبه آغاز خواهیم کرد». مکرون با اشاره به عملیات نیروهای عراقی بر ضد نیروهای داعش در حویجه و نگرانی های ناشی از برگزاری همه پرسی در کردستان عراق و همچنین مرگ جلال طالبانی رئیس جمهور سابق این کشور ، از سفر حیدر العبادی به فرانسه در این شرایط دشوار به همراه هیئتی از وزیران عراقی تشکر و قدردانی کرد. رئیس جمهور فرانسه همچنین گفت: ما همچنین بر سلامت و تمامیت ارضی عراق و بر ضرورت راه حلهایی برای گفتگو با منطقه کردستان عراق برای حل اختلافات تاکید کردیم. وی همچنین افزود: پاریس اعلام آمادگی می کند که از طریق سازمان ملل میانجیگری کند تا بحران همه پرسی منطقه کردستان عراق حل شود ما بار دیگر بر ایجاد ثبات در عراق تاکید می کنیم . ما همچنین برای بهبود روابط اقتصادی با عراق با جدیت تلاش می کنیم. حیدرالعبادی، نخست وزیر عراق، نیز در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، گفت: عراق امروز در شرایطی به سر می برد که بطور پیوسته بر گروه تروریستی داعش پیروز می شود. العبادی افزود: اگر وحدت ملت عراق نبود، پیروزی بر تروریسم محقق نمی شد. او ادامه داد: ما در زمینه بازگرداندن ثبات به مناطق آزاد شده و بازگرداندن آوارگان به این مناطق تلاش می کنیم. نخست وزیر عراق همچنین گفت:‌ فرصت‌های زیادی برای سرمایه گذاری در عراق به ویژه در زمینه های صنایع نفتی وجود دارد. او افزود: ما خواستار از بین بردن اختلافات در منطقه از طریق گفتگو هستیم. قانون اساسی عراق همه عراقی ها را دور هم جمع می‌کند و کردها نیز این قانون اساسی را تایید کرده اند و رای دادن به جدایی از عراق پس از تایید قانون اساسی به منزله خروج از قانون اساسی عراق به شمار می رود. العبادی افزود: از نیروهای پیشمرگه مستقر در مناطق مورد اختلاف می خواهم با نیروهای امنیتی تحت فرماندهی مشترک همکاری کنند. او ادامه داد: ما نمی خواهیم دشمنی کنیم یا درگیری ایجاد کنیم اما باید نیروهای مشترک در مناطق مورد اختلاف مستقر شوند. انتهای پیام/ کنفرانس خبری مشترک مکرون و العبادی

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۶۷۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در دو شناور صیادی

فرمانده مرزبانی استان خوزستان از توقیف دو فروند شناور صیادی متخلف و کشف ۱۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در آب‌های شمالی خلیج‌فارس توسط دریابانی آبادان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان و به نقل از پایگاه خبرگزاری پلیس، سردار لطفعلی پاکباز اظهار کرد: در راستای طرح تشدید کنترل نوار مرزی و جلوگیری از خروج سرمایه‌های ملی و هرگونه قاچاق، مأموران پایگاه دریابانی آبادان روز گذشته موفق شدند ۲ فروند شناور صیادی حامل سوخت قاچاق را هنگام خروج از آب‌های سرزمینی کشور متوقف کنند.

وی افزود: مأموران در بازرسی از شناورهای توقیف شده ۱۰۰ هزار لیتر سوخت از نوع گازوئیل که با هدف خروج از کشور و عرضه به دلالان کشورهای حوزه خلیج فارس در مخازن جاسازی شناور بارگیری شده کشف و ضبط کردند.

فرمانده مرزبانی استان خوزستان با اشاره به دستگیری ۱۰ متهم در این رابطه خاطرنشان کرد: محموله کشف شده به همراه متهمان مربوطه پس از تکمیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع ذی‌صلاح شد.

سردار پاکباز با اشاره به امنیت مطلوب آب‌های ساحلی استان خوزستان تاکید کرد: دریابانان خوزستان با هوشیاری و کنترل دقیق بر آب‌های ساحلی و سرزمینی از خروج غیرقانونی هرگونه قاچاق به خصوص سرمایه ملی سوخت جلوگیری می‌کنند.

کد خبر 748807

دیگر خبرها

  • کشف ۱۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در دو شناور صیادی
  • تاکید ایران و گرجستان بر اهمیت تحکیم صلح و امنیت منطقه
  • اهمیت ویژه به پاسداشت زبان و ادبیات فارسی ، شعر و موسیقی اصیل ایرانی در شبکه آموزش
  • درخواست مکرون برای افزایش نظارت بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی
  • مکرون خواستار نظارت والدین بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی شد
  • وزرای دفاع ایران و قزاقستان دیدار و گفتگو کردند
  • مکرون: اروپا در حال مردن است
  • تصاویر انتقام رئیس‌جمهور فرانسه از ستاره آفریقایی بعد از لایی خوردن | امشب را در فرانسه نمان!
  • لایی الحاجی دیوف به امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه / فیلم
  • مکرون: اروپا در معرض نابودی قرار دارد