Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@23:44:03 GMT

رئیس مجلس: آمایش سرزمینی در سطح ملی بازتعریف شود

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۶۷۹۲۳

رئیس مجلس: آمایش سرزمینی در سطح ملی بازتعریف شود

شیراز- ایرنا- رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در توزیع منابع در شهرستان های محروم مشکلاتی وجود دارد که نشان می دهد بازتعریف آمایش سرزمینی در سطح ملی ضروری است.

به گزارش ایرنا، علی لاریجانی روز پنجشنبه در دومین روز سفر به استان فارس در جلسه شورای اداری شهرستان اقلید افزود: طرح های آمایش سرزمینی در سطح ملی به طور شایسته مورد توجه قرار نگرفته و انتظار است که اقدام های دقیق تری در دستور کار قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: باید سند آمایش سرزمینی به شکل دقیق تری تنظیم شود تا روند توسعه در شهرستان های محروم شکل بهتری به خود بگیرد.
رئیس مجلس در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید براهمیت جذب سرمایه گذاری در روند توسعه کشور گفت: برگزاری همایش های بین المللی برای ترغیب و جذب سرمایه گذاران خارجی باید در دستور کار قرار گیرد.
وی اظهار کرد: با توجه به بهبود روابط خارجی کشور نسبت به سال های گذشته، تحقق این امر ساده تر و آسان تر شده است.
لاریجانی همچنین با اشاره به قانون برنامه ششم توسعه گفت: انتظار است با اجرایی شدن مفاد این قانون، موانع فراروی اشتغال برطرف و زمینه برای سرمایه گذاری فراهم شود.
وی ادامه داد: امروز در کشور با جمعیت بسیاری از فارغ التحصیلان بیکار دانشگاه ها روبرو هستیم که نشان می دهد توسعه مراکز دانشگاهی دیگر توجیهی ندارد.
رئیس مجلس در ادامه تغییرات آب و هوایی در سطح بین المللی را یادآور شد و گفت: بنا بر پیش بینی های صورت گرفته، منطقه ما رو به خشکی بیشتر خواهد رفت و از این رو، باید در بهره برداری از منابع آب دقت کنیم و محصولاتی تولید کنیم که مقدار آب کمتری مصرف کنند.
لاریجانی همچنین با اشاره به طرح مسائل و مشکلات شهرستان اقلید از سوی مسئولان این شهرستان گفت: در بازدید از باغ های سیب منطقه دژکرد از توابع بخش سده این شهرستان مشخص شد که ایجاد صنایع بسته بندی و تکمیلی کشاورزی برای توسعه این شهرستان ضروری است.
رئیس مجلس گفت: در صورت سرمایه گذاری در زمینه توسعه صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی در شهرستان اقلید، نتیجه بهتری در فرایند اشتغالزایی حاصل می شود.
لاریجانی در پاسخ به مطالب مطرح شده در این جلسه در زمینه پرداخت تدریجی بهای محصولات کشاورزی همچون گندم گفت: در گفت و گو با وزیر جهاد کشاورزی، این موضوع را پیگیری می کنم و در راستای رفع این مشکل تلاش می کنیم.
شهرستان اقلید در 267 کیلومتری شمال شیراز قرار دارد .
رئیس مجلس شورای اسلامی که ظهر چهارشنبه برای سفری سه روزه وارد استان فارس شده است، در روز نخست سفر در شهرستان های ممسنی و سپیدان حضور یافت و صبح پنجشنبه به شهرستان اقلید سفر کرد.
حضور در شهرستان های آباده و مرودشت در برنامه سفر رئیس قوه مقننه در سفر به فارس پیش بینی شده است. لاریجانی شامگاه جمعه در پایان این سفر سه روزه شیراز را ترک می کند.
9772 / 2027
خبرنگار: سیدمهدی مرتضوی ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۶۷۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدئو نوشت| کویت؛ جامانده از «جاده توسعه»

تعدادی از نماینده های کویتی از عدم توجه به منافع کشورشان در پروژه موسوم به جاده توسعه ناخرسند هستند و انتظار داشتند که بجای بندر «فاو»، بندر «مبارک» به عنوان مبدا این کوریدور مدنظر قرار بگیرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، تعدادی از نماینده های مجلس کویت از عدم حضور کشورشان در پروژه "جاده توسعه" ناراضی هستند و باور دارند که عقب ماندن از طرح های عمرانی ناشی از مشکلات سیاسی داخلی است.  

 

.

 

کویت در سالهای اخیر همواره درگیر اختلافات سیاسی بود و کشمکش دولت و مجلس دلیل این امر بود و مجلس کویت توجه ویژه ای را برای بازبینی در تخصیص بودجه عمرانی برای اجرای پروژه بندر مبارک در رقابت با فاو عراق مدنظر قرار داده است. 

توسعه بندر فاو در عراق نقش کلیدی در پروژه جاده توسعه دارد تا بتواند نقطه اتصال خلیج فارس به بندر مرسین ترکیه در مدیترانه شود و این درحالی است که بندر فاو در خور عبدالله قرار دارد و عراق و کویت درباره این مناطق هم اختلاف سرزمینی دارند. 

کویتی ها در شبکه های اجتماعی از نادیده گرفته شدن منافع شان توسط ترکیه در این پروژه ناراحت هستند و این درحالی است که روابط اقتصادی، سیاسی و نظامی گسترده ای میان دو کشور وجود دارد.

در همین راستا هم اکنون امیر کویت راهی آنکارا شده تا با رجب طیب اردوغان دیدار نماید. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مشاهده خرس قهوه‌ای و ۲ توله‌اش در اقلید + ویدئو
  • سند آمایش لرستان در چارچوب برنامه توسعه تا مردادماه آماده شود
  • مشاهده خرس قهوه‌ای توله‌هایش در اقلید (فیلم)
  • مشاهده یک خرس قهوه‌ای و ۲ توله‌اش در اقلید +فیلم
  • مشاهده یک خرس قهوه‌ای و ۲ توله اش در اقلید
  • ویژگی‌های ژئوپلیتیکی کشورهای شیخ‌نشین؛ از اختلافات پیچیده سرزمینی تا همگرایی در ساختارهای اجتماعی ـ تاریخی
  • ویدئو نوشت| کویت؛ جامانده از «جاده توسعه»
  • بازتعریف تعاملات آتی ایران و آژانس در اصفهان
  • اجرای طرح آمایش سرزمینی ورزش در خوزستان
  • هاشمی: طرح آمایش سرزمینی، ورزش کشور را از روزمرگی دور می‌کند