Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@21:23:06 GMT

بسته اخبار اقتصادی روز پنجشنبه ایسنا

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۶۸۰۴۲

پرداخت ۷۰ درصد از مطالبات چایکاران، نرخ خدمات پستی خارجی زمینی اعلام شد، تعداد توزیع‌کنندگان ایرانی ۷ برابر متوسط جهانی است!، توسعه مشاغل خانگی با اعتبار ۸۰۰ ملیارد تومانی، دستکم ۵۰۰ هزار واحد مسکن مهر خالی است، روند ادامه‌دار کاهش صادرات و افزایش واردات ایران، چهار نفری که دلار را تکان دادند، وای‌فای رایگان، پیشنهاد وزیر به اپراتورها، افزایش ۳۰ درصدی تجارت ایران و چین، از مشارکت ایران در ساخت ماهواره تا سوال نمایندگان از وزیر ICT، جدیدترین قیمت طلا و ارز در بازار و اسقاطی‌ها منتظر بازنشستگی هستند! از مهمترین عناوین اخبار و گزارش‌های امروز اداره اقتصادی ایسنا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی از مهمترین اخبار اقتصادی امروز - پنجشنبه - در ادامه آمده است که با کلیک روی هر تیتر، متن کامل آن در دسترس خواهد بود.

پرداخت ۷۰ درصد از مطالبات چایکاران

رییس سازمان چای از پرداخت ۷۰ درصدی مطالبات چایکاران خبر داد و گفت: تولید چای در سال جاری به دلیل بی سابقه بودن شرایط خوب جوی در سال گذشته، به پارسال نمی‌رسد اما از سال‌های قبل از آن بیشتر خواهد شد.

نرخ خدمات پستی خارجی زمینی اعلام شد

شرکت ملی پست نرخ خدمات پستی خارجه زمینی را در انواع مرسولات و با تفکیک کشورها از گروه یک تا سه اعلام کرده است.

تعداد توزیع‌کنندگان ایرانی ۷ برابر متوسط جهانی است!

رئیس کمیسیون بازرگانی داخلی اتاق بازرگانی ایران معتقد است در شرایط فعلی که تعداد توزیع‌کنندگان ایرانی هفت برابر متوسط جهانی است، حذف برچسب قیمت از روی کالاها به دلیل مشکلاتی که در سیستم تولید و توزیع وجود دارد اقدام اشتباهی است، چرا که باعث شکل گیری رقابت ناسالم می‌شود.

توسعه مشاغل خانگی با اعتبار ۸۰۰ ملیارد تومانی

توسعه طرح مشاغل خانگی در هشت استان، سرمایه‌گذاری ۵۵۰۰ میلیارد تومانی در حوزه آموزشهای مهارتی و اشتغالزایی ۱۵ هزار نفری تعاونی‌های گردشگری و هتلداری از مهمترین عناوین اخبار هفته جاری بود.

دست کم ۵۰۰ هزار واحد مسکن مهر خالی است

آمار واحدهای فروش اقساطی شده‌ مسکن مهر نشان می‌دهد حداقل ۵۰۰ هزار واحد خالی است و البته در بسیاری از واحدهای فروش رفته نیز متقاضیان ساکن نشده‌اند.

روند ادامه‌دار کاهش صادرات و افزایش واردات ایران

گزارش‌های موسسه Trading Economicsگویای آن است که تا سال ۲۰۲۰ میلادی به طور متناوب از ارزش صادرات ایران کاسته و به جای آن اقتصاد به سمت واردات بیشتر پیش خواهد رفت.

چهار نفری که دلار را تکان دادند

"مرکل، دراگی، یلن و ترامپ" چهار نفری هستند که رفتار آنها تقویت دلار در مقابل سایر ارزها را رقم زد.

وای‌فای رایگان، پیشنهاد وزیر به اپراتورها

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به پیشنهاد به اپراتورهای اینترنتی برای ارائه خدمات اینترنتی تا حجم معین، کاهش بار روی شبکه اپراتورهای همراه و بهبود کیفیت شبکه همراه در مراکز تجمع مردم را از مزایای این طرح دانست.

افزایش ۳۰ درصدی تجارت ایران و چین

نایب رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین از برگزاری مجمع سالانه ایران و چین و همچنین افزایش حدود ۳۰ درصدی مبادلات تجاری دو کشور خبر داد.

از مشارکت ایران در ساخت ماهواره تا سوال نمایندگان از وزیر ICT

طرح سوال از وزیر ارتباطات درباره قراردادهای این وزارتخانه، نهایی شدن مصوبه هیئت دولت در خصوص دولت الکترونیک، مشارکت سازمان فضایی ایران با اپسکو در ماهواره‌های کوچک، شرکت ایران در همایش بین‌المللی مقابله با جرائم رایانه‌ای و بهبود شرایط بازی‌های آنلاین در کشور برخی از مهمترین اخبار این هفته در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات بود.

جدیدترین قیمت طلا و ارز در بازار

در بازار ارز دلار آمریکا در ادامه افزایش روزهای اخیر امروز هم صعودی شده و 3941 تومان فروخته می‌شود. در میان سایر ارزها یورو با 18 تومان افزایش 4715 تومان، لیر ترکیه 1140 تومان و یوان چین 616 تومان قیمت دارد. از سوی دیگر دلار مبادله‌ای 3400 تومان از سوی بانک مرکزی قیمت‌گذاری شده است.

اسقاطی‌ها منتظر بازنشستگی هستند!

هم‌اکنون حدود ۳۳۰۰ مگاوات از ظرفیت نصب شده نیروگاهی فرسوده با راندمانی نزدیک به ۲۱ تا ۲۵ درصد در کشور وجود دارد که از این میزان ۱۴ نیروگاه قدیمی مربوط به بخش دولتی با ظرفیتی نزدیک به ۲۲۰۰ مگاوات است و بقیه نیز مربوط به بخش غیر دولتی می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۶۸۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسته کمکی ۶۵ میلیون دلاری استرالیا برای اوکراین

به دنبال دیدار نخست‌وزیر اوکراین و وزیر دفاع استرالیا، دولت این کشور از بسته کمکی جدیدی به ارزش ۶۵ میلیون دلار برای کی‌یف خبر داد.

به گزارش ایسنا، ظاهرا پس از کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین، سایر کشورها نیز در حال افزایش کمک‌ها به این کشور جنگ‌زده اروپایی هستند.

طبق آنچه دولت استرالیا اعلام کرده است، کمک‌های جدید این کشور، میزان کل کمک‌های نظامی به اوکراین را به رقم ۵۷۵ میلیون دلار می‌رساند.

روزنامه آنلاین «کی‌یف ایندیپندنت» به نقل از «دنیس شمیگال» نخست‌وزیر اوکراین نوشت: «نیمی از تازه‌ترین بسته به سیستم دفاع هوایی قابل حمل توسط انسان اختصاص خواهد یافت.»

نخست‌وزیر اوکراین افزود: «بیش از ۱۹.۶ میلیون دلار به ائتلاف بین‌المللی پهپادها برای اوکراین اختصاص خواهد یافت که هدف آن تقویت زرادخانه هواپیماهای بدون سرنشین اوکراین است.»

«ریچارد مارلز» وزیر دفاع استرالیا که با نخست‌وزیر اوکراین در لویو دیدار کرد، گفت: «من از اعلام کمک‌های نظامی جدید که شامل فناوری پهپادهای پیشرو در جهان، با حمایت صنعت دفاعی محلی استرالیا است، خرسند هستم.»

وی افزود: «استرالیا همچنین مهمات بسیار دقیق هوا به زمین و سامانه‌های دفاع هوایی کوتاه‌برد را ارائه می‌کند.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازارساز ترمز رشد ارز را کشید/خبری از افزایش قیمت دلار نیست
  • ادامه روند کاهشی قیمت دلار در بازار
  • ریزش سنگین ارز/احتمال بازگشت دلار به کانال ۵۰ هزاری تقویت شد
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو
  • بسته کمکی ۶۵ میلیون دلاری استرالیا برای اوکراین
  • ادامه ورشکستگی بانک‌های آمریکا؛ پنجمین بانک بسته شد
  • وزیر صمت: با وجود تحریم ۱۵۳ میلیارد دلار تجارت خارجی داریم
  • افزایش قیمت ارزهای مبادله‌ای/ دلار چند شد؟
  • دلار در سراشیبی | نزول دلار تا کجا ادامه دارد؟
  • توضیح دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره بازار دلار