Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-07@04:54:03 GMT

انجام دومین زایمان طبیعی بدون درد در کشور

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۷۰۳۴۸

انجام دومین زایمان طبیعی بدون درد در کشور

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، دکتر مهدی فتحی افزود: در این زایمان مادر ۲۷ ساله در زایمان اول خود با روش هیپنوتیزم تحت نظارت دکتر قدسیه علوی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد متخصص زنان و زایمان و پزشک معالج، در بیمارستان بنت الهدی کودک خود را به دنیا آورد.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه مادر و نوزاد در سلامت کامل به سر می برند اظهار کرد: در این روش آماده سازی مادر باردار برای القای بی دردی زایمان و تصویرسازی ذهنی، از یک ماه گذشته آغاز شده و مادر حین زایمان در حالی که روی تخت دراز کشیده است خود را در حال قدم زدن در طبیعت همراه با فرزندش حس می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: زمانی که انقباض های رحمی آغاز می شود، بیمار در هوشیاری کامل به فرایند زایمان کمک می کند.

دکترفتحی افزود: مشهد قطب هیپنوتیزم درمانی در ایران است و تاکنون ۲ زایمان در ایران با استفاده از روش هیپنوتیزم در بیمارستان های سینا و بنت الهدی مشهد انجام شده است.

وی اظهار کرد: استفاده از هیپنوتیزم به عنوان یکی از روشهای زایمان بدون درد از ۳۰ سال گذشته در دنیا کاربرد داشته و دارای مزایای بسیار است.دانشیار بیهوشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: استفاده از روش هیپنوتیزم در زایمان باعث کاهش ۸۰تا ۱۰۰ درصدی دردهای زایمان طبیعی می شود.

وی گفت: شعار سازمان بهداشت جهانی این است که هیچ مادری در زایشگاه نباید درد داشته باشد.

وی افزود: زایمان بی درد، به کار نبردن دارو در طول زایمان، القای بی دردی بعد از زایمان و کاهش اضطراب بیمار از جمله مزایای استفاده از روش هیپنوتیزم در زایمان طبیعی است که هیچ عارضه ای ندارد.

دکتر فتحی اظهار کرد: انجام زایمان با استفاده از روش هیپنوتیزم نیازمند پزشک و مامای آموزش دیده مجرب است و از طرفی بیمار نیز باید این روش را انتخاب کرده و پزشک مربوطه هم این روش را به کار برد.

وی تعداد افراد آموزش دیده هیپنوتیزم درمانی در ایران را هفت هزار نفر شامل پزشک، دندانپزشک، ماما، متخصص زنان و زایمان، پرستار و روانپزشک عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۲۰۰ نفر ماما و حدود ۵۰ نفر پزشک متخصص زنان و زایمان هستند.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۷۰۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

البرز رتبه دوم کشوری در شاخص‌های بی دردی زایمان طبیعی را کسب کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، شهرام صیادی به مناسبت روز ماما ضمن قدردانی از خدمات جامعه مامایی در جهت ارتقای سلامت مادر و نوزاد مطرح کرد: در استان البرز بیش از یک هزار و ۲۰۰ ماما در بخش‌های بهداشت، درمان و آموزش فعالیت می‌کنند که از این تعداد ۲۱۲ نفر در بخش خصوصی و ۹۳۱ نفر در بخش دولتی و ۶۴ نفر در بخش تأمین اجتماعی هستند.

وی با اشاره به اینکه هفته ملی ماما با شعار «هر ماما یک سفیر جوانی جمعیت» از ۱۵ اردیبهشت ماه آغاز می‌شود، گفت: جامعه مامایی در راستای ارتقای شاخص‌های رشد جمعیت و زایمان طبیعی در استان تلاش‌های زیادی انجام داده‌اند. در سال گذشته بیش از ۱۱ هزار زایمان طبیعی در استان انجام شده و زایمان طبیعی در مادران ایرانی فرزند اول با رشد ۲/۳ درصدی همراه بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز عنوان کرد: این استان در شاخص‌های بی دردی زایمان طبیعی رتبه دوم کشوری را دارد و در سال گذشته این شاخص رشد داشته است. طبق استاندارد جهانی به ازای هر دو مادر باید یک ماما وجود داشته باشد.

صیادی ادامه داد: این شاخص در تمامی بیمارستان‌های استان البرز که زایشگاه دارند رعایت شده است و فقط بیمارستان کمالی با این استاندارد کمی فاصله دارد. یکی از اولویت‌های دانشگاه علوم پزشکی در ارتقای جامعه مامایی افزایش تعداد ماماهای شاغل در بیمارستان کمالی است تا به شاخص جهانی استاندارد برسیم.

کد خبر 6096409

دیگر خبرها

  • انجام ۵۲ هزار زایمان در بیمارستان‌های فارس
  • نقش ماما در سلامت زنان و نوزادان
  • انجام بیش از ۹۰ درصد زایمان‌ها توسط ماماها
  • برگزاری رایگان کلاس‌های آمادگی برای زایمان در یزد
  • بیش از ۱۲۰۰ ماما در استان البرز فعالیت می‌کنند
  • فعالیت بیش از ۸۵۰ نفر ماما در استان کرمانشاه
  • کسب رتبه دو کشوری در شاخص بی دردی زایمان طبیعی
  • ثبت بیش از ۱۱ هزار زایمان طبیعی در البرز
  • البرز رتبه دوم کشوری در شاخص‌های بی دردی زایمان طبیعی را کسب کرد
  • ضرورت افزایش ظرفیت استخدام ماما در بخش بهداشت و درمان