Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده مرزبانی خراسان جنوبی گفت: در مرزهای خراسان جنوبی کنترل و اشرافیت کامل وجود دارد و طی دو سال گذشته درگیری و شهید در استان نداشته ایم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، علی اصغر مسروری، فرمانده مرزبانی خراسان جنوبی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهارکرد: خراسان‌جنوبی با وجود 465 کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان و همسایگی با استان های فراه، نیم روز و هرات توانسته است بالاترین ضریب امنیت را در کشور داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن تاکید بر اینکه طی دو سال گذشته یک مورد مشکل امنیتی در مرزهای استان نداشته ایم، افزود: کنترل مرزها به خوبی از سوی مرزبانان استان صورت می گیرد.

فرمانده مرزبانی خراسان جنوبی با بیان این‌که هفته نیروی انتظامی از 14 مهر ماه با حضور مرزبانان در میعادگاه های نماز جمعه آغاز می‌شود، خاطرنشان کرد: این هفته تا 22 مهرماه ادامه دارد.

مسروری ضمن اشاره به شعار امسال مرزبانی مبنی بر مرزبان برای امنیت و امنیت برای همه، گفت: 110 برنامه برای هفته ناجا اجرا خواهد شد.

وی به برنامه های هفته ناجا اشاره کرد گفت: دیدار با نماینده ولی فقیه و تجدید بیعت با آرمان های نظام و انقلاب از اولین برنامه های مرزبانی خراسان جنوبی در هفته ناجا است.

فرمانده مرزبانی خراسان‌جنوبی ادامه‌داد: اجرای طرح مردم یاری، خدمات به مرزنشینان، توزیع بسته های کمک آموزشی به دانش آموزان، ویزیت رایگان از دیگر اقدامات مرزبانی برای هفته ناجا است.

مسروری اظهارکرد: برگزاری دیدار با طوایف و عشایر برای رسیدگی به مشکلات آنها، برگزاری همایش اقتدار، اعزام مدرسین برای آموزش‌های همگانی در سطح مدارس و مساجد برای آشنایی با فعالیت‌های مرزنشینان، بازدید دانش آموزان و دانشجویان از مرزها، نشست تحقیقاتی با اساتید دانشگاه به صورت ویژه در هفته ناجا از دیگر برنامه های این هفته است.

وی یادآورشد: دیدارو سرکشی از خانواده شهدا، بهره‌گیری از ظرفیت‌های رسانه‌های ملی و ارائه اقدامات انجام شده در حوزه مرزبانی به صورت زنده از تلویزیون، ارتباط با مرزنشینان از طریق تلفن و اهدای خون به صورت ویژه در مرکز استان، مسابقات بومی و محلی، دیدار و رایزنی با نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و نقش آنها در حوزه های مربوطه از دیگر اقدامات در حوزه های مرزبانی است.

فرمانده مرزبانی خراسان جنوبی گفت: یکی از مهم ترین وظایف مرزبانی، کنترل و مراقبت از مرزها و جلوگیری از ناامنی، برخورد بی امان با کالاهای قاچاق و موادمخدر است.

مسروری با بیان اینکه کالاهای قاچاق در حوزه های مرزی نداریم، تصریح کرد: در حوزه مواد مخدر نیز 26 درصد کاهش داریم و 65 درصد کشفیات مواد مخدر مربوط به عقبه مرز است.

وی استیفای حقوق مرزنشینان را از دیگر وظایف مرزبانی دانست و افزود: رسیدگی و حل و فصل اختلافات عشایری برای عمق نوار مرزی، حادثه مرزی از دیگر وظایف مرزبانی بوده که این ها در سال گذشته حداقل بوده است.

فرمانده مرزبانی خراسان جنوبی بیان کرد: نظارت بر اجرای قراردادهای مرزی دو کشور و صدور گذر مرزی و نظارت بر فعالیت فیزیکی و نوار مرزی از دیگر وظایف مرزبانی است.

مسروری گفت: طی یک سال گذشته هیچ مشکل امنیتی در مرزها نداشته ایم.

وی ضمن اشاره به اقدامات عملیاتی مرزبانی، گفت: احداث 300 کیلومتر جاده دسترسی به عقبه مرز، احداث و مرمت موانع بازدارنده فیزیکی در مرز، راه اندازی مرکز مانیتورینگ و پایش نوار مرزی، ارتقاء سطح تعامل با سازمان های نیروی مسلح، شناسایی استعدادهای برتر و نخبه پروری از جمله این اقدامات است.

فرمانده مرزبانی خراسان جنوبی ضمن تاکید بر اینکه طی یک سال گذشته جرائم مرزی در استان نداشته ایم، گفت: برق رسانی به 8 برجک مرزی در مناطق صعب العبور، تجهیز پاسگاه مرزی به امکانات سرمایشی و گرمایشی، اصلاح روش ها و بهینه سازی امکانات و تجهیزات در راستای شعار سال و توجه به اقتصادمقاومتی، برگزاری اردوهای زیارتی و توزیع بسته های کمک معیشتی به سربازان متاهل در مرز از دیگر اقداماتی است که انجام شده است.

مسروری ضمن بیان اینکه سال گذشته 100 نفر از سربازان در مراکز فنی و حرفه ای استان آموزش های لازم را فرا گرفته اند، افزود: 355 میلیون دلار از پایانه مرزی و بازارچه های مرزی صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه 26 مبلغ در ایام محرم و رمضان به پاسگاه های مرزی اعزام شدند، اضافه کرد: همچنین 700 جلد کتاب به کتابخانه های پاسگاه های مرزی اختصاص داده شده است.

فرمانده مرزبانی خراسان جنوبی با بیان اینکه مرزبانان استان 75 میلیون تومان در حوزه بازسازی عتبات عالیات مشارکت داشتند، خاطرننشان کرد: 38 واحد مسکونی در هنگ مرزی نهبندان احداث شده است.

مسروری اظهارکرد: برگزاری جلسات بصیرت افزایی، افزایش تعامل با مراکز علمی، 19 نشست اندیشه ورز، حمایت از پایان نامه ها در خصوص مرز، برگزاری 100 نشست تعاونی با مردم در شهرهای مرزی، صدور مجوز برای چرای دام‌ها و اجرای طرح اوقات فراغت برای فرزندان همکاران مرزبانی از دیگر اقدامات انجام شده است.

وی افزود: دو سوم جذب و استخدام ها در مرزبانی از روستاا و شهرهای مرزی است.

وی از افزایش 12 درصدی کارشناسان به روستاهای مرزی خبرداد و گفت: 15 درصد ملاقات های مرزی در مقایسه با سال گذشته افزایش داشته است.

فرمانده مرزبانی خراسان جنوبی وجود 320 ملاقات مرزی و رسیدگی به مشکلات مرنشینان از دیگر اقدامات انجام شده است.

مسروری ضمن تاکید بر اینکه امنیت خراسان جنوبی و شرایط موجود امنیتی نشانگر کنترل مرز است، یادآورشد: بیشتر مشکل مرزنشینان بیکاری، بی آبی، خشکسالی است که مرزبانی آمادگی دارد برای رفع مشکلات مرزنشینان اقدام کند.

وی در خصوص مجوز واردات دام زنده به استان، بیان کرد: مشکل عمده زیرساخت های حوزه بازارچه دوکوهانه است که باید فراهم شود؛ آماده همکاری برای سایر بازارچه های استان از قبیل میل 73، دوکاهانه و یزدان نیز در صورت تامین زیرساخت ها وجود دارد.

فرمانده مرزبانی خراسان جنوبی با بیان اینکه قاچاق سوخت و کالا نداریم، افزود: در مرزهای خراسان جنوبی کنترل و اشرافیت وجود دارد.

مسروری ضمن تصریح بر اینکه طی دو سال گذشته درگیری و شهید در استان نداشته ایم، گفت: حضور متجاوز از معبرهای رسمی مرز ها از استان 12 نفر در شش ماه امسال بوده اند که این نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

وی گفت: در حوزه تجهیزات و نیروی انسانی توجه لازم وجود دارد و همکاری سپاه با مرزبانی تاکنون خوب بوده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۵۲۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعیه مرزبانی درباره مشکل پیش آمده برای ۶ مرزبان در مرز افغانستان

 ۶ نفر از کارکنان گروهان احتیاط مرزی خراسان جنوبی به نقطه صفر مرزی رفته بودند که در مواجهه با نیروهای طالبان و برای جلوگیری از بروز تنش و انجام درخواست نیروهای طالبان برای رفع سوءتفاهم پیش آمده، به مذاکره پرداختند که پس از ساعتی موضوع حل شد.

به گزارش تسنیم، مرزبانی فراجا در اطلاعیه‌ای درباره انتقال 6 مرزبان ایرانی توسط نیروهای طالبان به داخل خاک افغانستان، از خاتمه سوءتفاهم پیش‌آمده و انتقال این مرزبانان به کشور خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است: بعدازظهر امروز تعداد 6 نفر از کارکنان گروهان احتیاط مرزی استان خراسان جنوبی که برای رصد و پایش نوار مرز در نقطه صفر مرزی حضور یافتند، با نیروهای طالبان مواجه می شوند و به دلیل جلوگیری از بروز هرگونه تنش مرزی و انجام درخواست نیروهای طالبان مبنی بر رفع سوتفاهم پیش آمده، به مذاکره پرداخته که پس از چندساعت با ورود مرزبان درجه 2 و انجام ملاقات مرزی با همتای کشور مقابل موضوع خاتمه یافت و کارکنان مرزبانی با کمال احترام و در صحت و سلامت کامل به کشور بازگردانده شدند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آزادی ۶ مرزبان ایرانی بازداشت شده توسط طالبان

دیگر خبرها

  • نیروهای مسلح استان بوشهر با تمام توان در حال خدمت هستند
  • ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی کشف شد
  • کشف بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرز دوغارون
  • ماجرای مشکل مرزی جدید با طالبان؛ سوءتفاهم بود
  • کشف بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی
  • بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی کشف شد
  • بازگشت مرزبانان ایرانی از افغانستان
  • مرزبانی ایران: ۶ مرزبان خراسان جنوبی به کشور بازگشتند
  • اطلاعیه مرزبانی درباره مشکل پیش آمده برای ۶ مرزبان در مرز افغانستان
  • بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف در حال پیگیری است