Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-08@11:26:40 GMT

روسیه به عربستان اس۴۰۰ می‌فروشد

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۷۱۶۹۸

روسیه به عربستان اس۴۰۰ می‌فروشد

عربستان سعودی برای خرید سامانه پیشرفته دفاع موشکی «اس.400» از روسیه، توافقنامه اولیه با مسکو امضا کرد.

عربستان سعودی در خلال سفر شاه این کشور به مسکو، برای خرید سامانه دفاع موشکی «اس.400» از روسیه، توافقنامه‌ اولیه امضا کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، خبرگزاری فرانسه گزارش کرد که «عربستان سعودی روز پنجم اکتبر، در سفر سلمان بن عبدالعزیز شاه عربستان به روسیه رسما توافقنامه خرید سامانه ضدهوایی اس-400 و همچنین ساخت آن در عربستان را امضا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بر این گزارش، این توافقنامه اولیه است و در کاخ کرملین در خلال سفر سلمان به روسیه امضا شد.

سایت عربی «امنیت و دفاع» با اشاره به این خبر و بر اساس بیانیه «شرکت صنایع نظامی عربستان»، نوشت: عربستان سعودی به جدیدترین موشک‌های روسیه برای حمایت از حریم هوایی خود از جمله سامانه پدافند هوایی اس-400 و موشک‌های ضد زره «کورنت-ای ام» و موشک‌انداز و همچنین نارنجک‌انداز (ای.جی.اس. 30) و مسلسل‌های کلاشینکوف (کی.103) دسترسی پیدا می‌کند.

این وبسایت عربی همچنین نوشت که «موشک‌های اس-400 موشک‌های پدافند هوایی پیشرفته‌ای است که عربستان می‌تواند در کنار موشک‌های پاتریوت، از آن برای مقابله با حمله موشکی احتمالی حوثی‌های یمن استفاده کند».

این منبع خبری با اشاره به اقدام عربستان در خرید تسلیحاتی از آمریکا از جمله توافقهای اخیر این کشور با آمریکا در سفر اردیبهشت‌ماه دونالد ترامپ به عربستان نوشت که سلاح‌های روسیه کم‌هزینه‌تر از آمریکاست چون اولاً روسیه مواد اولیه مانند آهن را از خاک خود استخراج می‌کند و آن را از خارج وارد نمی‌کند و دوما، شرکت‌های روسی عموما دولتی هستند و نمی‌توانند هر قیمتی که خودشان بخواهند،‌ ارائه کنند.

این گزارش می‌افزاید، «بر اساس برنامه چشم‌انداز [توسعه] 2030 که محمد بن سلمان ولی‌عهد و وزیر دفاع عربستان ارائه کرده و طبق آن صنعت نظامی در عربستان بومی شود، فناوری نظامی [روسیه]‌به داخل عربستان منتقل می‌شود».

طبق این گزارش، «طرفین برای برپایی طرح ساخت سامانه دفاع موشکی اس-400 و نگهداری قطعات» در عربستان همکاری خواهند کرد و فناوری تجهیزات نظامی دیگر، منتقل خواهد شد».

این سایت عربی، این امر را گامی منحصر به فرد در صادرات سلاح نظامی روسیه برشمرد و گفت که روسیه از فروش اس-400 به ترکیه تا ماه پیش خودداری کرده بود.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۷۱۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه روسیه و عربستان


به گزارش تابناک به نقل از روسیا الیوم، وزرای خارجه روسیه و عربستان تلفنی گفت‌وگو کردند. 

«سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه و «فیصل بن فرحان»، وزیر ‌خارجه عربستان در تماسی تلفنی بر ضرورت وحدت تلاش‌ها برای حل بحران در خاورمیانه تاکید کردند.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه در پی تماس تلفنی لاوروف و بن فرحان آمده است: «در این تماس، توجه ویژه ای به بررسی موضوعات در دستور کار منطقه ای با توجه به تشدید بی سابقه اوضاع در منطقه شد.»

این بیانیه افزود: «درگیری فلسطین و اسرائیل و تنش‌ها در دریای سرخ مورد بحث طرفین قرار گرفت. دو طرف بر موضع مشترک خود در حمایت از با توجه به ضرورت تقویت تلاش‌های همه اعضای مسئول جامعه بین‌المللی برای دستیابی به یک راه‌حل سیاسی و دیپلماتیک سریع بحران‌های شدیدی که صلح و ثبات در خاورمیانه را تضعیف می‌کنند، تاکید کردند.»

دیگر خبرها

  • لیتوانی: طرحی برای اعزام سربازانمان به اوکراین داریم
  • فرار ۳۰۰ هزار نظامی اوکراینی از جنگ با روسیه
  • گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه روسیه و عربستان
  • ادعای مهندسی معکوس سلاح کلیدی آمریکا در ایران
  • مهندسی معکوس این سلاح کلیدی آمریکایی در ایران؟!
  • صف خرید پهپادهای ایرانی؛ پس از موفقیت در میدان | گزارش مهم یک پایگاه تحلیلی نظامی
  • ادامه پیشروی های گسترده ارتش روسیه با تصرف یک شهر دیگر/ پیش بینی روزهای سخت در انتظار ارتش اوکراین
  • در حمله غیرمنتظره قسام 10 نظامی اسرائیلی زخمی شدند؛ امیدی به زنده ماندن4نفر نیست
  • پایگاه‌های نظامی اشغالگران در جولان اشغالی هدف قرار گرفت
  • حمله راکتی به مواضع اشغالگران در کرم ابوسالم و نتساریم