Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست فدراسیون بوکس می گوید در این مدت از محبت خانواده بوکس شرمنده شده و با رخصت از آنها قصد شرکت در مجمع انتخاباتی این فدراسیون را دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، با استعفای ناطق نوری از ریاست فدراسیون بوکس شاید کمتر کسی فکر می کرد برخلاف اساسنامه فدراسیون های ورزشی نایب رئیس جای رئیس کهنه کار این فدراسیون را نگیرد و وزارت ورزش و جوانان گزینه ای را برای ادامه راه این فدراسیون بگمارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افشین داوری که همه او را با مدال نقره المپیک احسان حدادی می شناسند قدم به فدراسیونی گذاشت که حداقل در طی چند سال اخیر به میدان جنگی برای چند طیف به شمار می رفت. داوری که سابقه سالها مدیریت از ریاست فدراسیون گرفته تا مدیر کلی در استانهای مختلف را تجربه کرده بود در روزهای نخست مدعی شد که به ریاست این فدراسیون فکر هم نمی کند اما شاید شرایط آشفته بوکس بود که باعث شد وی نیز به فکر شرکت در انتخابات فدراسیون بوکس بیفتد. او حالا سوابق مدیریتی خود را در یک کفه ترازویی گذاشته که آن طرف تر گزینه هایی همچون حسینی و ثوری از دل این خانواده حضور دارند.

فضای ملتهب و انتقادی بوکس داوری را هم خالی از لطف نگذاشت. وی که گاها برای برگزاری مجامع انتخاباتی و یا عمومی هیات ها به استان های مختلف شرکت کرد از سوی برخی مورد هجوم واقع شد که کارهای تبلیغاتی می کند و یا عده ای با مطرح کردن استعفای سال پایانی ریاست وی در دوومیدانی سعی کردند در خصوص مدیریتش سیاه نمایی کنند. افشین داوری در گفتگو با خبرنگار مهر پاسخگوی سوالات بود:

* خبرگزاری مهر: در انتخابات فدراسیون بوکس شرکت می کنید؟

- داوری: قطعا این اتفاق می افتد و من با کسب اجازه از اعضای مجمع به خصوص روسای هیات های استانی، پیشکسوتان و ورزشکاران بسیار خوب و نامی و همچنین مربیان و داوران ارزنده و به صورت کلی جامعه بوکس کشور برای انتخابات ثبت نام می کنم تا در صورت اعتماد این خانواده به من خدمتگزارشان باشم. زمانی که وارد عرصه بوکس شدم تصمیمی برای شرکت نداشتم اما در حال حاضر با محبتی که اعضای مجمع و هیات ها به من دارند و بنده حقیر را شرمنده کردند تصمیم رفتم تا با اجازه این عزیزان وارد عرصه انتخابات شوم.

* در حالی برای انتخابات بوکس ثبت نام می کنید که عده ای هنوز از استعفایتان در دوومیدانی می گویند...

- در آن زمان چند ماهی از ریاست من در فدراسیون دوومیدانی باقی مانده بود که وزیر وقت خواسته ای از من داشت و پاسخگویی به این خواسته برای من سخت بود. خیلی در این خصوص صحبت کردم تا به شکلی فضا را جلو ببریم که دوومیدانی ضربه نخورد ولی نشد. استعفای من از ریاست فدراسیون دوومیدانی خواسته و اصرار وزیر وقت بود در حالی که دوومیدانی توسعه خوبی پیدا کرده بود و ما اولین مدال المپیک را گرفته بودیم و این یعنی افزایش اعتبار مجموعه مان. در بخش بانوان استعدادیابی خوبی انجام شده بود و و برای اولین بار نیز مدال بازی های آسیایی بانوان را کسب کردیم. علیرغم همه این اتفاقات وزیر وقت اصرار به استعفای من داشت. در آن مقطع به صلاح ورزش دوومیدانی نبود که این مسائل را عنوان نکنم و حالا هم برای روشن شدن موضوع به این موارد اشاره کردم.

* بحث تغییر سرمربی تیم ملی بوکس یکی از مهمترین مسائلی است که به آن انتقاد می شود. در این خصوص توضیح می دهید؟

- به محض ورودم به فدراسیون در جریان امور تیم ملی بوکس قرار گرفتم. تیم ملی مسابقات قهرمانی کشور را نگذرانده بود و علیرغم آمدن مربی خارجی تیمی متشکل از نفرات اول تا سوم با سه برابر ظرفیت شناسایی نشده بود. افراد دائما در اردو تغییر می کردند و این ها همه صحبت های خود سرمربی تیم ملی است. متاسفانه حتی تیم ملی به من معرفی نشد و مشاهده می کردم افرادی که باید در اردو باشند این فرصت را نداشتند. در این شرایط هم هدررفت منابع مالی در پیش بود و هم اردویی فرسایشی داشتیم و تغذیه و البسه مناسب برای کادر فنی و ملی پوشان هم وجود نداشت. ما اردوها را لغو نکردیم بلکه بعد از رقابتهای قهرمانی کشور (در آبان ماه) در شرایطی مناسب و در شان تیم ملی اردوی جدید تیم ملی را رقم خواهیم زد.

* با این حساب سرمربی تیم ملی عوض می شود؟

- بحث تغییر سرمربی را در کمیته فنی پیش بینی کرده ایم. این موضوع در میان اهالی فن مورد بررسی قرار خواهد گرفت و این تنها فدراسیون نیست که نظر می دهد. من از همه مربیان برنامه خواسته ام و برنامه ها در این جا بررسی می شود و بعد به کمیته ملی المپیک ارسال و در آنجا نظارت و پشتیبانی خواهد شد. قطعا این پروسه در همین ایام قهرمانی کشور خواهد بود.

* قرارداد خیمنز سرمربی کوبایی تیم ملی چه می شود؟

- قرارداد خیمنز با توجه به یک ماه مرخصی اش آذر به پایان می رسد. وی برای حضور در کنار پدرش که بیمار است درخواست مرخصی داده و با شرکت طرف قرارداد مذاکره می کنیم و ایشان در تلاش است که به کشورش بازگردد. وی خودش نیز اعلام کرده است که قادر نیست قراردادش را تمدید کند، شاید هم خیمنز برنامه ای برای آینده خود دارد.

* در این مدت اقدامات مالی هم برای بوکس انجام شده است؟

- بله، در همین مدت موفق شدیم تا برخی از دوستان را به سمت و سوی حمایت و پشتیبانی از بوکس بکشیم. آنها حاضر شدند اسپانسر بخش عمده ای از اردوهای ما شوند. در مسابقات قهرمانی کشور هم این اتفاق تکرار می شود. نشستی با استاندار محترم در حضور رئیس هیات پرنفوذ و فرهیخته مان داشتیم و قول همکاری و مساعدت تا رقم ۳۰۰ میلیون تومان را هم گرفتیم. برای جوایز این رقابتهای در کردستان نیز اسپانسر گرفته ایم .

* صحبت از پیشنهاد ائتلاف شما به حسین ثوری یکی از کاندیداهای انتخابات مطرح است. این موضوع صحت دارد؟

- خیر به هیچ وجه. من و مدیر کل اداره ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان با هم صحبت کردیم اما چنین موضوعی هرگز مطرح نشد. ممکن است از من نظر خواسته باشند اما هیچ بحثی در خصوص ائتلاف مطرح نشده است. من سفر خوبی به این استان داشتم و از نزدیک مشاهده کردم که در چه مقاطع سنی فعالیت می کند. لازم است که همچون سایر استانها از این استان هم به درستی حمایت کنیم و قطعا سیستان و بلوچستان هم یکی از استانهای اولویت دار و آمایشی خواهد بود و پیشینه اش نیز این را نشان می دهد. رئیس هیاتی نیز هماهنگ با مجموعه در این استان مشغول به فعالیت های خوبی است و واقعا به آنها تبریک می گویم و امیدوارم با این سطح و پتانسیل استعدادها آینده بسیار خوبی برای آنها رقم بخورد.

* بوکسورهای مطرح در رقابتهای قهرمانی کشور شرکت می کنند؟

- رقابتهای قهرمانی کشور ۴ تا ۱۰ آبان ماه در کردستان برگزار می شود و امیدوارم شاهد برگزاری باشکوه یک رقابت سطح بالا باشیم. قهرمانان عزیزمان همچون دلاوری، روزبهانی، طلوتی، غلامی، گل آرا، شوریان و ... با من صحبت کردند و انگیزه در همه این عزیزان موج می زند. همه در رقابتهای قهرمانی کشور شرکت می کنند و امیدواریم پس از آن یک اردوی خوب و در شان جامعه بوکس برگزار کنیم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۷۹۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو در دو راهی آتش‌بس یا استعفا

کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به ترک قاهره توسط نمایندگان رژیم صهیونیستی بدون هیچ‌گونه نتیجه‌ای، گفت: نتانیاهو باز هم بر سر دو راهی خطرناک پذیرش آتش بس قرار گرفته است و انتخاب برای او دشوار شده است چرا که اگر دولت نتانیاهو این آتش بس را بپذیرد سقوط خواهد کرد.

جعفر قنادباشی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به دهمین مذاکرات آتش بس غزه در قاهره اظهار کرد: طبق خبرهای واصله، جلسه قاهره به رغم شرایط اعلام شده و فشارهای مختلف وارده بر رژیم صهیونیستی بدون هیچ‌گونه نتیجه‌ای پایان یافته است و نمایندگان رژیم صهیونیستی قاهره را ترک کرده‌اند.

وی با اشاره به تشدید فشارهای داخلی و بین‌المللی علیه دولت نتانیاهو افزود: به نظر می‌رسد بنیامین نتانیاهو در این صحنه سعی کرده با نپذیرفتن شرایط، مذاکرات را به عقب بیندازد اما بدین معنی نیست که امکان مذاکره مجدد و از سرگیری مجدد مذاکرات در کوتاه مدت و به صورت قریب‌الوقوع وجود نداشته باشد.

کارشناس مسائل غرب آسیا ابراز کرد: می‌توان گفت طی هفت ماه گذشته تاکنون تا این اندازه فشارها علیه صهیونیست‌ها افزایش پیدا نکرده است؛ امروز فشارهای داخلی علیه این رژیم به حداکثر خود رسیده است و مهم‌تر از آن فشارهای دولت‌های غربی است که در واکنش به اعتراضات دانشگاهیان علیه صهیونیست‌ها وارد می‌کنند.

وی ادامه داد: دولت‌های غربی بر این باورند که اگر آتش بس صورت نگیرد و جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین و غزه ادامه پیدا کند دیگر نمی‌توانند اعتراضات گسترده دانشگاهیان خود را مهار کنند و همین امر می‌تواند تهدیدی برای منافع آنها تلقی شود لذا فشارهای دانشجویان و دولت‌های غربی علیه رژیم صهیونیستی بسیار مؤثر است.

قنادباشی اضافه کرد: با این وجود نتانیاهو باز هم بر سر دو راهی خطرناک پذیرش آتش بس قرار گرفته است و انتخاب برای او دشوار شده است چرا که اگر دولت نتانیاهو این آتش بس را بپذیرد سقوط خواهد کرد و بنا بر همین ترس از فروپاشی تن به آتش بس نمی‌دهد.

وی تاکید کرد: در ادامه همین روند می‌تواند به گونه دیگری موجب سقوط دولت نتانیاهو شود چرا که اعتراضات داخلی از یک سو و از سوی دیگر فشارهای خارجی به اندازه‌ای است که هم اکنون رژیم صهیونیستی را فلج کرده است.

کارشناس مسائل غرب آسیا اظهار کرد: زمانی که ترکیه مجبور شده روابط خود را با رژیم صهیونیستی قطع کند، کشورهای دیگر هم به تاسی از فشارهایی که از ناحیه نهضت بزرگ دانشجویی تحمل می‌کنند، ممکن است چنین امکانی را صورت دهند.

وی با اشاره به حملات گسترده جبهه مقاومت در یمن علیه رژیم صهیونیستی طی چند ماه اخیر گفت: در شرایط فعلی یمنی‌ها هم حوزه عملیاتی خود را به مدیترانه گسترش داده‌اند تا جایی که شاهد توقف کشتی‌های صادرات کالا و سوخت به اراضی اشغالی و نیز گسترش دامنه فعالیت‌های عملیاتی در این جبهه بوده‌ایم که همین امر موجب فشارهای اقتصادی جدی به رژیم صهیونیستی شده است.

قنادباشی تاکید کرد: بر این اساس نتانیاهو اگرچه با نپذیرفتن آتش بس و ترک مذاکره برای دور ماندن از سقوط دستور به ترک مذاکره به نمایندگان خود بدهد اما از مسیر دیگری به سقوط نزدیک می‌شود و آن گسترده شدن فشارهای سیاسی داخلی و افزایش فشارهای غربی حامیان رژیم صهیونیستی علیه دولت نتانیاهو است.

وی یادآور شد: نتانیاهو در صحنه عملیاتی، نظامی، سیاسی و اقتصادی شاهد همان چیزی است که از آن فرار می‌کند که نه تنها می‌تواند موجب سقوط دولت او شود که حتی می‌تواند به پایان اسرائیل بینجامد.

کد خبر 750718

دیگر خبرها

  • حضور سه دونده ایرانی در لیگ الماس
  • شهرداری تهران: آماری از تعداد دقیق موش‌های شهر تهران وجود ندارد/ می‌توان زاد و ولد آنها را کنترل کرد
  • ابهام در مورد شرکت چینی تامین کننده VAR/ تخصص در بیلیارد و تنیس!
  • بوکسور ارومیه‌ای قهرمان مسابقات جوانان آسیا شد
  • ثبت تقویم مسابقات کشوری دوومیدانی ایران در فدراسیون جهانی 
  • ثبت تقویم مسابقات کشوری دوومیدانی ایران در فدراسیون جهانی
  • تزریق خون جدید در فدراسیون دوومیدانی/کار خوب کاربلدها
  • پرتاب حدادی به صندلی ریاست/ من تنها، شما همه!
  • نتانیاهو در دو راهی سخت آتش‌بس یا استعفا
  • نتانیاهو در دو راهی آتش‌بس یا استعفا