Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اسامی هفت شرکتی که به صورت غیرقانونی خودرو پیش‌فروش می‌کردند را اعلام کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، آنطور که در قانون صیانت از حقوق مصرف کنندگان خودرو آمده است، تنها شرکت هایی امکان پیش‌فروش خودرو دارند که مجوز داشته باشند و باید با متخلفانی که خارج از این چهارچوب عمل می‌کنند برخورد قانونی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا و جهت افزایش سطح آگاهی و پیشگیری از تضییع حقوق مصرف کنندگان در بازار خودرو و همچنین صیانت از حقوق متقاضیان خرید خودرو به استناد ماده (۵) آیین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو، سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اسامی شرکت‌های متخلف در پیش‌فروش خودرو را به ایسنا اعلام کرد.

بر این اساس، عملکرد شرکت‌های «عظیم خودرو»، «مفتاح رهنورد»، «داتیس خودرو»، «طاها خودرو»، «شهر خودرو»، «آداک خودرو» و «پرشین پارس» در پیش‌فروش خودرو به دلیل نداشتن مجوزهای لازم، غیرقانونی اعلام شده است.

چهار نکته در خصوص حقوق مصرف‌کنندگان خودرو نیز به این شرح است:

۱- براساس ماده ۴ قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان مصوب ۱۵/۷/۱۳۸۸ مجلس شورای اسلامی و ابلاغیه شماره ۱۲۵۶۱۲/۵۳۸۸۷ مورخ ۱۲/۱۰/۱۳۹۵ ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی شرکت های فاقد نمایندگی رسمی امکان واردات خودرو به کشور را ندارند.

۲- شرکت های پیش فروش کننده خودرو به استناد ماده ۵ آیین­ نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو موضوع تصویب نامه شماره ۷۴۱۵/ت ۵۱۶۸۱ ها مورخ ۲۸/۱/۱۳۹۵ هیات وزیران مکلف به اخذ مجوز پیش فروش خودرو از وزارت صنعت، معدن و تجارت هستند .

۳- تبلیغات پیش فروش خودرو توسط شرکت های فاقد مجوز قانونی، مصداق تبلیغات خلاف واقع و اغواکننده بوده و مستند به ماده ۷ قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان که اعلام می‌شود " تبلیغات خلاف واقع و ارائه اطلاعات نادرست که موجب فریب یا اشتباه مصرف‌کننده از جمله از طریق وسایل ارتباط جمعی، رسانه‌های گروهی و برگه‌های تبلیغاتی شود، ممنوع است " و خلاف قانون تلقی می شود .

۴- بر اساس گزارشات مردمی که به سامانه دریافت و رسیدگی به شکایات این سازمان واصل شده و رصد و پایش بازار، شرکت های "عظیم­ خودرو"، "مفتاح رهنورد"، "داتیس خودرو"، "پرشین پارس"، "طاها خودرو"، "شهر خودرو" و " آداک خودرو" فاقد هرگونه نمایندگی رسمی واردات یا مجوز پیش فروش هستند؛ بنابراین اقدامات این شرکت‌ها خلاف قانون بوده و موجب تضییع حقوق مصرف کنندگان خواهد شد .

بر این اساس سازمان حمایت از هموطنان مؤکداً تقاضا کرده که از خرید خودرو در قالب پیش فروش از شرکت‌های مذکور و مشابه خودداری کنند و قبل از خرید یا پیش خرید خودرو یا پرداخت هرگونه وجه یا عقد قرارداد برای خرید خودرو به مجوزهای قانونی به خصوص ثبت نمایندگی رسمی واردات و مجوز پیش فروش خودرو توجه کافی را داشته باشند. .

سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان شماره تلفن ۲۲۰۵۸۵۶۰ را برای پاسخگویی به اصالت آگهی صادره اعلام و سامانه دریافت و رسیدگی به شکایات مردمی این سازمان با شماره تلفن ۱۲۴ در سراسر کشور را آماده دریافت و رسیدگی به گزارشات و شکایات مردمی در این زمینه معرفی کرده است.


منبع: شبکه خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۷۹۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور گواهی حفظ قرآن برای ۸۰۰ هزار نفر از شرکت‌کنندگان در طرح «زندگی با آیه‌ها»

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست خبری دبیرخانه ملی اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم پیش از ظهر امروز در محل سازمان دارالقرآن کریم برگزار شد.

در ابتدای این نشست، حجت‌الاسلام علی تقی‌زاده رئیس سازمان دارالقرآن کریم عنوان کرد: طبق تأکیدات مقام معظم رهبری، حفظ قرآن به عنوان یک اتفاق راهبردی در منظومه تعمق و تدبر قرآنی شناخته می‌شود. در یک نظرسنجی که اواسط اسفندماه و قبل از آغاز ماه مبارک رمضان داشتیم، بالغ بر۷۵ درصد پاسخگویان با ضرایب مختلف عنوان کردند که از این که قرآن را حفظ نیستند حسرت می‌خوردند. این یک سرمایه قرآنی است که نشان می‌دهد باید بحث حفظ را حدی بگیریم.

وی اظهار کرد: ما جریان حفظ موضوعی را دروازه ورود به حفظ کل قرآن کریم می‌دانیم. اگر افراد با آیه‌های کاربردی قرآن کریم ارتباط بگیرند، دغدغه حفظ قرآن کریم شکل می‌گیرد. طرح «زندگی با آیه‌ها» در ماه مبارک رمضان امسال که با همکاری نهاد‌های مختلف و به ویژه آموزش و پرورش و سازمان صداوسیما شکل گرفت، در راستای توجه به جریان حفظ موضوعی بود. حدود یازده میلیون نفر از ابتدا تا انتهای این طرح با آن همراهی کردند؛ یک میلیون نفر هم در آزمون انتهایی شرکت کردند که از این میان ۸۰۰ هزار نفر گواهی رسمی حفظ آیات را دریافت کردند.

این خبر در حال تکمیل است...

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ابتکار وزارت نیرو برای حل بحران خاموشی‌ها؛ راه‌اندازی پویش!
  • تجمع مردم بندرعباس در حمایت از طرح نور نیروی انتظامی
  • هم زمان با حضور شرکت جک در نمایشگاه خودرو پکن: 2 خودرو جدید کرمان موتور که امسال وارد بازار ایران می شوند مشخص شدند (+عکس ،اسامی و مشخصات)
  • فناوری‌هایی که استاندارد امنیتی ضعیف دارند ممنوع می‌شوند
  • لزوم رسیدگی سریع‌تر به پرونده شرکت‌های پیش‌فروش خودرو
  • صداوسیما بازهم حقوق هنرمندان را نقض کرد/ اعتراض خواننده سرشناس کُرد به استفاده غیرقانونی از آثارش در «نون.خ»
  • دستگاه‌های نظارتی مشکلات شرکت پیش فروش خودرو را هشدار می‌دادند
  • صدور گواهی حفظ قرآن برای ۸۰۰ هزار نفر از شرکت‌کنندگان در طرح «زندگی با آیه‌ها»
  • رابطه استفاده از آسانسور با کاهش عمر
  • استفاده از آسانسور عمر شما را کوتاه می‌کند!