Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@04:51:21 GMT

۵۰۰ روستای خراسان جنوبی آبرسانی سیار می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۸۰۶۹۳

۵۰۰ روستای خراسان جنوبی آبرسانی سیار می‌شود

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ۵۰۰ روستای خراسان جنوبی با تانکر آبرسانی می‌شود بر اختصاص اعتبار برای گسترش طرح‌های آبخیزداری در استان تاکید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدباقر عبادی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند، به جزئیات نشست خود با ریاست مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: در این نشست موضوع کمبود آب برای روستائیان استان که حتی برای آشامیدن هم آب ندارند مطرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت آبرسانی سیار به قریب به 500 روستای استان خراسان جنوبی تاکید کرد: در این زمینه باید اقدامات اساسی و فوری صورت گیرد.

وی بیان کرد: از جمله راه‌حل‌هایی که برای بهبود وضعیت آبی استان در این نشست ارائه شد گسترش طرح‌های آبخیزداری در استان است که درخواست ما از رئیس قوه مقننه این بود که در لایحه بودجه سال آینده رقم قابل توجهی برای موضوع قرار داده شود.

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مدیریت بخش آبخیزداری از اهمیت مضاعفی در خراسان جنوبی برخوردار است.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی اظهار داشت: عدم کنترل و مدیریت باران‌ها در استان سبب شده تا چند برابر کمبود ذخایر آب سفره‌های زیرزمینی آب باران هدر برود.

عبادی گفت: موضوع بعدی که در این نشست مطرح شد مسئله اشتغال روستائیان با توجه به خشکسالی‌های چندین ساله اخیر بوده است که باید حرکت به سمت حمایت از صنایع دستی و فرش محور کار قرار گیرد.

وی افزود: در این نشست راهکارهای پیشنهادی لازم مورد بحث و بررسی قرار گرفت و یکسری راه حل‌هایی با ریاست مجلس شورای اسلامی به توافق رسیدیم که براساس آن پیگیری‌ای مربوطه را انجام خواهیم داد.

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این راه‌حل‌ها بعد از پیگیری‌ تا وصول نتیجه با مردم شریف درمیان خواهیم گذاشت و در ضمن از طرف مجمع نمایندگان استان از ریاست محترم مجلس دعوت شد تا به استان خراسان جنوبی بیایند و مشکلات را از نزدیک بررسی کنند.

انتهای پیام/

R41348/P1361/S6,56/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۸۰۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم در دور دوم انتخابات به افراد «توانمند» و «تحول‌گرا» رأی دهند

«حسینعلی حاجی‌دلیگانی» در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اهمیت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: از لحاظ اهمیت تفاوتی بین مرحله اول و دوم انتخابات وجود ندارد.

وی بیان کرد: مردم باید در دور دوم انتخابات مجلس نیز پای صندوق‌های رأی بیایند تا تکلیف ۴۵ کرسی باقی مانده مجلس دوازدهم مشخص شود. افرادی که به هر دلیل در مرحله اول انتخابات مجلس دوازدهم در انتخابات شرکت نکردند، این بار می‌توانند جبران کرده و در انتخابات مشارکت داشته باشند.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رأی در حوزه‌هایی که به دور دوم رفته بسیار مهم است، تصریح کرد: امیدواریم در دور دوم انتخابات مجلس، مردم به داوطلبانی رأی دهند که بتوانند در مجلس دوازدهم منشأ اثر باشند و روحیه تحول‌گرا داشته باشند.

وی تاکید کرد: لازمه شکل‌گیری یک مجلس قوی این است که ۴۵ نماینده باقی مانده مجلس دوازدهم نیز افرادی شایسته و توانمند باشند.

عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه فراهم کردن فضای تبلیغات برابر برای رقابت سالم داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در دور دوم انتخابات نکته مهم دیگری است که باید مدنظر قرار گیرد، گفت: تعداد داوطلبان دور دوم انتخابات مجلس دو برابر تعداد کرسی‌های باقیمانده یعنی ۹۰ نفر است و بر این اساس، امکان فراهم کردن فضاهایی برای رقابت این داوطلبان با یکدیگر بسیار راحت‌تر از مرحله اول است. صدا و سیما و مابقی رسانه‌ها باید در این زمینه فعال باشند تا اصل رقابت سالم به خوبی محقق شود.

حاجی‌دلیگانی با اشاره به ضرورت تأمین سلامت و امنیت دور دوم انتخابات مجلس، تاکید کرد: یکسری اشکالات در مرحله اول انتخابات مجلس در برخی از حوزه‌های انتخابیه از جمله ثبت رأی با کد ملی دیگران مطرح شد که در مرحله دوم انتخابات مجلس باید از اشکالاتی از این دست جلوگیری شود.

کد خبر 6085438 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • تعاملات مدیران دستگاه‌های اجرایی با اعضای شوراها افزایش یابد
  • ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم
  • افتتاح ۱۷۶ طرح عمرانی با کمک شوراهای اسلامی در استان
  • شوراهای اسلامی برای تولید و رونق اقتصادی روستاها برنامه‌ریزی کنند
  • نشست نامزدهای دور دوم انتخابات با رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان
  • ۱۴۶۰ نفر عضو شوراهای شهر و روستای استان بوشهر هستند
  • روستای مهموئی سرآمد کشور در کمک به اعتاب مقدسه
  • مردم در دور دوم انتخابات به افراد «توانمند» و «تحول‌گرا» رأی دهند
  • وزیر کشور: ایران، محیای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • وزیر کشور: ایران، محیای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی