Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - در صورت اثبات صحت اين خبر، اين سوال به وجود مي‌آيد که اين نماينده سلفي بگير و به احتمال قوي ساير اعضاي آن هيات نمايندگي، دقيقا بابت چه کاري چنين حق ماموريت گزافي از بيت‌المال دريافت کرده اند؟
سرويس سياست مشرق - در اواخر شهريور ماه تصويري از بازديد يک هيات از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي از موزه لوور پاريس توجه مخاطبان را به خود جلب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماجرا از اين قرار بود که شماري از نمايندگان مجلس از فراکسيون اميد(عمدتا اعضاي کميسيون فرهنگي) سفري چند روزه به چند کشور اروپايي از جمله پرتغال و فرانسه داشتند.
حاشيه هاي اين سفر که هدف و دستاورد آن هيچ گاه معلوم نشد، چند روزي خوراک رسانه هاي خبري را فراهم مي کرد. انتشار عکس ظاهر جديد نماينده روحاني سلفي بگير(جريان سلفي حقارت با موگريني) حجت الاسلام احمد مازني از اين جمله بود.


اما درست در زمانه اي که معضلات جدي مملکت همچون رکود فزاينده در حوزه هاي اقتصادي و سر برآوردن مشکلات عديده اجتماعي و فرهنگي و مشکلات جدي زيست محيطي، تعطيل شدن دومينووار واحدهاي توليدي، مشکل اشتغال و......مي طلبد که شش دانگ حواس و تمرکز سياستمداران به دنبال طرح و برنامه و عمل شبانه روزي باشد، سفرهاي خارجي متعدد نمايندگان مجلس دهم اين سوال را ايجاد مي کند که قرار است با اين گونه سفرها به هزينه بيت المال کدام بار از دوش کشور برداشته شود؟ کدام دستاورد از همين سفر چند روزه اعضاي فراکسيون اميد براي موکلان اين نمايندگان حاصل شده که از بودجه عمومي خرج «لوور-گردي» آن ها شده است؟

و البته در عمر هنوز به نيمه نرسيده مجلس دهم، ذوق سفر خارجي مختص اين هيات نبوده است. در اين دوره “محمدجواد جمالي نوبندگاني”، عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي و “جلال محمودزاده” به کشور اندونزي، “سيده فاطمه ذوالقدر” و “هاجر چناراني” نيز به کشور “بوتان”، “محمدرضا رضايي کوچي” رييس کميسيون عمران، “حسين نياز آذري” نماينده بابل، “حميد بنايي” نماينده گناباد، “حسن خسته بند” نماينده بندرانزلي، “محمدرضا ملکشاهي” نماينده خرم آباد و “محمد دامادي” نماينده ساري به کشور عراق، “علي مطهري”، نايب رييس مجلس شوراي اسلامي، “جمشيد جعفرپور” رييس کميسيون فرهنگي، “محمدعلي وکيلي”، “طيبه سياووشي” و “احمد مازني” به کشورهاي فرانسه و پرتغال، “هدايت الله خادمي” نماينده ايذه، “مصطفي کواکبيان” نماينده تهران، “عزت الله يوسفيان ملا” نماينده آمل و “احد آزادي خواه” نماينده ملاير به کشور زيمبابوه، “محمدرضا پور ابراهيمي” نماينده کرمان، “احمد انارکي” نماينده رفسنجان، “معصومه آقاپور عليشاهي” نماينده شبستر و “زهرا سعيدي” نماينده مبارکه به کشور عراق سفر کرده اند و اين فهرست البته به همين تعداد محدود نمي شود.

در 4 مهر، جواد کريمي قدوسي نماينده مشهد و کلات در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار افکارنيوز با اشاره به افزايش سفرهاي خارجي نمايندگان در مجلس دهم گفت:
"متاسفانه نه تنها اين سفرها کاهش نيافته بلکه افزايش هم يافته و جالب تر اينکه اين سفرها به همراه خانواده هاي نمايندگان هم صورت مي گيرد..... در مجلس دهم بيش از ساير مجالس شاهد سفرهاي خارجي نمايندگان هستيم که بيشتر نمايندگان به همراه خانواده هاي خود به اين سفرها مي روند."
اين نماينده مجلس در آخر تاکيد کرد:
"بارها در خصوص سفرهاي خارجي نمايندگان هشدارها و تذکراتي داده شده و ما از علي لاريجاني رئيس مجلس مي خواهيم که اين سفرها را کنترل کند."
در همين حيص و بيص، انتشار توئيتي از سردبير روزنامه اصلاح طلب آفتاب يزد، در يکي دو روز اخير، مساله را پيچيده تر کرد. عليرضا کريمي، سردبير اين روزنامه، به واسطه خبرنگار خود از احمد مازني نقل کرده که بابت سفر «دو روزه» خود به فرانسه، 60 ميليون تومان حق ماموريت گرفته است!

از دو حال خارج نيست: يا سردبير آفتاب يزد نقل خلاف واقعي از آقاي مازني کرده، که بايد منتظر تکذيب ايشان باشيم، يا واقعيت را گفته که در آن صورت اين سوال به وجود مي آيد که مازني و به احتمال قوي ساير اعضاي آن هيات نمايندگي، دقيقا بابت چه کاري چنين حق ماموريت گزافي دريافت کرده اند؟
سلفي بگير در لوور!
در روزگاري که هر روز خبر اعتصاب کارگران فلان کارخانه و معلمان فلان شهر بابت حقوق هاي معوقه چندماهه به گوش مي رسد، بر اساس کدام منطق و کدام مبنا بيش از 60 برابر پايه حقوق يک کارگر(930 هزار تومان مصوب وزارت کار براي سال 96) فقط براي يک سفر چند روزه اروپايي(که بخش عمده ان هم به گشت و گذار و پاريس گردي گذشته) از بودجه عمومي دريافت کند؟
فقط اميدواريم اين موضوع از جانب احمد مازني تکذيب شود، در غير اين صورت(و صحت داشتن ماجرا) فقط اين سوال را از ايشان مطرح مي کنيم که زماني که حق ماموريت «60 ميليوني» را بابت تور چند روزه اروپا دريافت مي کرديد، هيچ ياد اين تصاوير افتاديد؟


آيا به عنوان نماينده يک ملت(نه فقط تهران) به ذهنتان خطور کرده که کاري براي اين فرزندان معصوم و محروم اين مرز و بوم انجام دهيد و اروپاگردي و تبادل فرهنگي را به اواخر دوران نمايندگي و براي رفع خستگي 4 سال خدمت شبانه روزي موکول نماييد؟

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۷۹۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض شدید نمایندگان تهران به وزیر کشور در خصوص هرگونه تعرض به یکپارچگی شهرستان ری

به گزارش «نماینده»، سید علی یزدی خواه نماینده مردم، تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی از تدوین نامه‌ای خطاب به وزیر کشور خبر داد که در آن به تصمیمات برای تقسیمات جدیدی کشوری و تعرض به یکپارچگی شهرستان ری اعتراض شده است. متن این نامه که به امضای جمعی از نمایندگان تهران رسیده به شرح ذیل است:

جناب آقای دکتر وحیدی
وزیر محترم کشور

سلام علیکم؛

با صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ص)؛ همانگونه که استحضار دارید، ملک ری یکی از کهن ترین شهرهای جهان با قدمت بیش از ۸ هزار سال بوده و شیخ البلاد و عروس جهان اسلام با هویت تاریخی، تمدنی و مذهبی خود با تعبیر زیبای رهبر فرزانه انقلاب به عنوان قبله تهران معرفی گردیده است.

پیرو اخبار واصله در خصوص طرح تشکیل استان های تهران غربی و شرقی، تاکید می گردد طرح مذکور به هیچ وجه نباید منجر به جابجایی محدوده جغرافیایی فعلی شهرستان ری و بخش های پنجگانه ... ری گردد.

هرگونه تغییر و جابجایی در محدوده سیاسی کنونی، علاوه بر صدمه به هویت و تاریخ این شهرستان، خسارات جبران ناپذیری بر سرمایه های مادی و معنوی مردم ولایت مدار شهرستان ری وارد و موجبات اعتراض شدید اهالی و ساکنین را فراهم می آورد.

لذا تقاضامند است دستور فرمائید از هرگونه تغییر و جابجایی در محدوده جغرافیایی شهرستان ری احتراز و قبله تهران بدون کوچکترین خدشه و به صورت یکپارچه در حریم حرم حضرت عبدالعظیم (ع) حفظ گردد و جزیی از استان تهران مرکزی باقی بماند.

بدیهی است با توجه به مطالبات مردمی جهت تحقق این مهم، از همه اختیارات و ظرفیت های قانونی مجمع نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی استفاده خواهد گردید.

/

دیگر خبرها

  • این ۳۵ نماینده مجلس باعث تعطیلی مجلس شدند
  • این ۳۵ نماینده مجلس باعث تعطیلی مجلس شدند +اسامی
  • حمله شدیدالحن سایت اصولگرا به ذوالنوری | به چه حقی "شورایعالی سران قوا" که دستور رهبری است را خلاف می‌دانی!
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد
  • مخالفت عضو هیئت رئیسه مجلس با جدایی ری از تهران
  • مخالفت مجلسی‌ها با کلیات طرح افزایش تعداد نمایندگان به ۳۳۰ نفر
  • مخالفت نمایندگان با کلیات طرح اصلاح جداول حوزه های انتخابیه
  • حضور ۲ هزار بازرگان خارجی و ۸۰ کشور در «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • اعتراض شدید نمایندگان تهران به وزیر کشور در خصوص هرگونه تعرض به یکپارچگی شهرستان ری
  • نماینده مجلس : موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند