Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرام خرازی ها همزمان با هفته نیروی انتظامی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره دلیل ناموفق بودن برخی از سریال های تلویزیونی در سال های اخیر با موضوع نیروی انتظامی، اظهار کرد: اگر تاریخ مجموعه های پلیسی تلویزیون را بخواهیم مرور کنیم، از سال 60 تا اوایل سال 80 اینگونه مجموعه ها ساخت و پرداخت بسیار خوبی داشت اما تقریبا از یک دهه گذشته تا کنون با وجود همکاری موثر نیروی انتظامی با فیلمسازان، جذابیت سریال های تلویزیونی کم شده است و مهم ترین دلیل این ناموفق بودن را کلیشه ای بودن سوژه ها می دانم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی آخرین سریال موفق پلیسی را مجموعه «خواب و بیدار» دانست و افزود: این سریال با سنت و کلیشه شکنی خاصش توانست تصورات بیننده را بطور کامل بهم بزند تا مخاطب با هیجان فیلم را دنبال کند.

این منتقد سینما، تاکید کرد: نکته مثبت و قابل توجه در سریال «خواب و بیدار» علاوه بر با تجربه بودن مهدی فخیم زاده به عنوان کارگردان، وجود یک زن قوی به عنوان ضد قهرمان در این مجموعه بود. پس از این سریال بسیاری از افراد سعی کردند از این فیلمنامه تقلید کنند اما در این حوزه طرحی نو ارائه دهند.

خرازی ها در ادامه به تک بعدی بودن شخصیت داستان های پلیسی اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از دلایل ناموفق بودن سریال های پلیسی ایرانی حضور شخصیت های تک بعدی این سریال هاست. در این مجموعه ها شخصیت پلیس را کاملا مثبت و بدون هیچ صفت ناپسند و بزهکاران را بطور کامل منفی نشان می دهند در صورتی که در عالم واقعیت اینگونه نیست و بی شک پلیس ها هم صفات منفی و ضد قهرمان ها هم می توانند صفات مثبت داشته باشند.

وی همچین به اینکه در داستان های پلیسی و جنایی داستان ها و شخصیت ها قابل حدس زدن هستند، اشاره کرد و گفت: در این مجموعه ها همیشه زندگی شخصی پلیس ها بدون مشکل و دغدغه است و در صورتی که بزهکاران همواره با دریایی از مشکلات غیر قابل جبران دست و پنجه نرم می کنند. بی شک افراد نیروی انتظامی نیز مانند سایر افراد جامعه می توانند در زندگی دچار مشکل شوند.

این منتقد سینما گفت: سریال «شلیک نهایی» در حوزه پلیسی و جنایی بسیار موفق بود. ما در این سریال دیدیم که جمشید اسماعیل خوانی با وجود اینکه بزهکار بود اما صفات مثبت جذاب بسیاری هم داشت یا داریوش فرهنگ هم با وجود اینکه پلیس وظیفه شناسی بود اما در مواقعی با افراد بزهکار نیز دوستی داشت.

خرازی ها تاکید کرد: مشکل دیگر این سریال ها این است که انتهای داستان همیشه مشخص است. وقتی بیننده می تواند پایان داستان را حدس بزند دیگر دلیلی برای تماشای ادامه مجموعه وجود ندارد.

وی ادامه داد: نکنه دیگر درباره این مجموعه ها این است که ما سعی نمی کنیم کاراکتر جدید را در فیلم های پلیسی معرفی کنیم. در سریال «خواب و بیدار» یک زن بسیار قوی به عنوان نقش اول فیلم توانست مردم را به خود جذب کند. در حال حاضر ما بسیاری پلیس زن وظیفه شناس داریم که نمی دانم به چه علت در سریال ها به آنها بها داده نمی شود.

وی با اشاره به اینکه پلیس های زن درواقع قدرت زنان کشور را نشان می دهند، گفت: برجسته شدن پلیس های زن در سریال های تلویزیونی کارکرد زیادی در خارج از کشور دارد. ساخت اینگونه سریال ها می تواند برای نظام جمهوری اسلامی تبلیغات مناسبی باشد.

این منتقد سینما به سریال پلیسی موفق «هوش سیاه» اشاره کرد و یادآور شد: مجموعه «هوش سیاه» تقریبا نگاه نو و جدیدی به فعالیت های پلیس ها داشت اما این فقط گام اول است و باید به این سریال ها نگاه مدرن تری داشته باشیم. بسیاری از فعالیت های پلیسان بصورت نامحسوس انجام می شود اما هیچوقت در سریال ها به این موضوع پرداخته نشده است و اگر این موارد رعایت شود بی شک سریال های جذاب و موفقی در این عرصه ساخته می شود.

503

شهرام خرازی ها سریال پلیسی سریال جنایی شلیک نهایی خواب و بیدار مهدی فخیم زاده

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۸۰۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«غریبه» سریالی درباره نخبه داروسازی به زودی روی آنتن می‌رود

تصویربرداری سریال «غریبه» به کارگردانی سروش محمدزاده و تهیه کنندگی جواد فرحانی تولید مرکز سیما فیلم با حضور بازیگرانی، چون پژمان بازغی و حمید گودرزی به پایان رسیده و قرار است به زودی از یکی از شبکه‌ها روی آنتن برود.

سروش محمدزاده پیش از این چند سریال ساخته است که آخرین آنها مجموعه «سوران» بود که در حال و هوای تاریخ معاصر ساخته شد و به یکی از قهرمانان کرد کشور پرداخت. او همچنین کارگردانی مجموعه‌های «نوار زرد» و «همبازی» در تلویزیون را بر عهده داشته است.

پژمان بازغی، حمید گودرزی، اسماعیل محرابی از جمله بازیگران این مجموعه هستند. داستان این سریال درباره مصطفی نخبه داروسازی است که در آستانه ازدواج ناگهان براساس شواهدی احساس می‌کند همسر مرحومش که سه سال پیش در دریا غرق شده، زنده است. مصطفی در جست‌وجوی این راز با داستان‌های تو در تویی مواجه می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • گزارشی از ۳ سریال جدید تلویزیون + زمان پخش
  • تلویزیون «جام‌جم» را تعطیل کرد؟
  • نگاهی به ۳ سریال جدید تلویزیون
  • «رخنه» توان علمی و دفاعی کشور در صنعت هوافضا را به رخ می‌کشد
  • دستگیری ۲۲ نفر از عاملان تیراندازی در هویزه
  • پخش مستند‌هایی با موضوعات اجتماعی، فرهنگی و تاریخی از شبکه افق
  • انجام ۳ ماموریت پلیسی در استان سمنان/کلاهبردار به دام پلیس افتاد
  • انعکاس چهره معلم در قاب جادو
  • بيش از 89 هزار تماس با مرکز فوريت هاي پليسي گلستان
  • «غریبه» سریالی درباره نخبه داروسازی به زودی روی آنتن می‌رود