Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@03:11:29 GMT

استفتاء کميته امداد از رهبر انقلاب + عکس

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۸۰۷۴۹

استفتاء کميته امداد از رهبر انقلاب + عکس

خبرگزاري آريا - رهبر معظم انقلاب اسلامي با اختصاص بخشي از زکات جمع‌آوري شده به وام قرض‌الحسنه براي رفع مشکلات نيازمندان موافقت کردند. به گزارش خبرگزاري تسنيم به نقل از پايگاه اطلاع رساني کميته امداد امام خميني(ره)، حسن عالمي، نماينده ولي فقيه و رئيس شوراي عالي زکات کشور در نامه‌اي به رهبر معظم انقلاب اسلامي ايران با اشاره به اينکه کميته امداد به عنوان دبيرخانه شوراي عالي زکات وظيفه جمع‌‌آوري و مصرف زکات را در کشور برعهده دارد، آورده است: هزينه کرد زکات بايد مطابق با احکام فقهي تعيين شده صورت پذيرد و اين درحالي است که مشکلات برخي از نيازمندان و محرومان جامعه با دريافت وام قرض‌الحسنه رفع مي‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئيس شوراي عالي زکات کشور در نهايت از امام خامنه‌اي درخواست کرده است تا کميته امداد امام خميني(ره) قسمتي از وجوهات زکات را به عنوان وام قرض‌الحسنه براي رفع مشکلات نيازمندان استفاده کند که رهبر معظم انقلاب اسلامي ايران نيز با تأييد استفاده کميته امداد از بخشي از زکات جمع‌آوري شده به اين امر موافقت کردند.
پيش از اين نيز به اذن مقام معظم رهبري جمع‌آوري و هزينه‌کرد زکات با هدف کمک به اقشار نيازمند جامعه از آبان سال 90 به کميته امداد امام خميني(ره) واگذار شده است. طبق قانون، زکات جمع‌آوري شده از مؤديان هر منطقه براي افراد نيازمندان همان منطقه هزينه مي‌شود.
يادآوري مي‌شود، سال گذشته زکات جمع‌آوري شده 270 ميليارد تومان بود که اين رقم در شش ماهه نخست امسال به 215 ميليارد تومان رسيده است.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۸۰۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین زائرسرای ویژه محرومان کمیته امداد در مشهد بهره برداری شد

مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: زائرسرای شماره یک کرامت در سال ۱۴۰۱ میزبان ۱۴ هزار ۱۶۱ زائر بود و پارسال این عدد به ۱۸ هزار و ۶۳ مددجو افزایش یافت.

او افزود: با افتتاح مجموعه شماره ۲ کرامت باید برای میزبانی از ۴۰ هزار زائر برنامه‌ریزی کنیم تا مددجویان به همراه خانواده‌های خود به زیارت امام هشتم (ع) مشرف شوند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه این زائرسرا امکان افزایش ۵۰ درصدی زیارت مددجویان را فراهم کرده است، ادامه داد: زائرسرای "کرامت ۲" سالانه ۲۰ هزار مددجو را پذیرا خواهد بود.

بختیاری با تاکید بر ضرورت حفظ عزت و کرامت مددجویان، بیان کرد: مددجویان ولی‌نعمتان ما هستند و وظیفه داریم زمینه بهترین برنامه فرهنگی یعنی زیارت امام رضا (ع) را برای این خانواده‌ها فراهم کنیم.

او تصریح کرد: کمیته امداد بدون شک یکی از بزرگترین نهاد‌های خیریه مردمی در جهان است و وسعت و گستردگی خدمات، آن را از همه نهاد‌های دیگر متمایز می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • اشتغالزایی برای ۱۲ هزار و ۴۸۱ مددجوی کمیته امداد آذربایجان‌غربی
  • اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی
  • پرداخت ۳۵۷ میلیارد تومان کمک معیشت به مددجویان و نیازمندان ایلام
  • نهاد کتابخانه‌ها با کمیته امداد تفاهمنامه امضا می‌کند
  • فیلم| ماجرای حضور رهبر انقلاب در خانه شهید شیرودی | خبر مهمی که رهبر انقلاب از رادیو شنید
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها در یزد
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها
  • بهره برداری ازدومین زائرسرای ویژه محرومان کمیته امداد در مشهد
  • تاکید امام جمعه موقت گرگان بر عمل به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب برای ریشه‌کنی فساد در کشور
  • دومین زائرسرای ویژه محرومان کمیته امداد در مشهد بهره برداری شد