Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - درحاليکه وزارت نفت براي استخدام دانشجويان ممتاز دانشگاه نفت سد محکم مصاحبه را قرار داده است اما طبق اسناد موجود دارندگان ژن خوب به راحتي استخدام مي‌شوند.
سرويس اقتصاد مشرق - اصلي ترين دليلي که موجب شد طي روزهاي گذشته جمعيت زيادي از دانشجويان دانشگاه صنعت نفت دست به تجمع در مقابل ساختمان وزارت نفت و نهاد رياست‌جمهوري بزنند، اعتراض به بي قانوني زنگنه در تغيير ساختار جذب و بکارگيري فارغ‌التحصيلان اين دانشگاه در سال‌هاي گذشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


براساس توضيحاتي که دانشجويان حاضر در اين تجمعات به خبرنگار مشرق دادند، از زمان روي کار آمدن زنگنه، وزارت نفت با ايجاد مراحل جديدي همچون برگزاري مصاحبه‌هاي غيرتخصصي و سليقه‌اي، سعي در فرار از عمل به تعهدات قبلي خود در استخدام اين دانشجويان دارد.
در اين زمينه تعدادي از دانشجوياني که در دوره قبل به مصاحبه دعوت شده و در اين آزمون رد شده بودند روايت‌هاي عجيب و غريبي از نحوه برگزاري مصاحبه مطرح نمودند، که گذاره صوري بودن اين مصاحبه ها را تقويت مي‌کند.
به گفته اين دانشجويان، در اين مصاحبه ها که طي دو روز برگزار مي شد، علي‌رغم اينکه توقع مي‌رفت مطالب تخصصي و علمي بحث شود اما در واقع مراحل مصاحبه شامل تست‌هاي نقاشي و رنگ‌آميزي و آزمون‌هاي ساده هوش بود و بجز موارد خاصي نظير تست زبان و ... تقريبا اين مصاحبه‌ها هيچ ارتباطي به تخصص اين دانشجويان نداشت.
از آن گذشته، روند برگزاري اين مصاحبه‌ها نيز بطوري بود که افراد پيش از برگزاري آزمون از موضوعاتي که قرار بود مطرح شود اطلاعي نداشتند و پس از آن نيز بجز جواب قبول يا رد هيچ توضيح ديگري از امتيازات کسب شده در هر مورد امتحاني و همچنين علت رد شدن داده نمي‌شد که کاملا مغاير با شفافيت است.
همچنين از ديگر معايب اين شيوه غلط نيز اين بود که اگر فرد مصاحبه شده نمي‌توانست در اين آزمون قبول شود، بايد قيد بکارگيري در مجموعه وزارت نفت را نيز مي‌زد چراکه فرصت مصاحبه مجدد از وي سلب مي‌شد.
به عبارت ديگر دانشجوياني که عمدتا رتبه هاي زير هزار کنکور سراسري را داشتند و در تحصيلات دوره کارشناسي ارشد نيز رتبه هاي بعضا تک رقمي را کسب کرده بودند، اگر با تشخيص سليقه‌اي فرد مصاحبه گيرنده حذف مي‌شدند امکان فعاليت در وزارت نفت را نيز از دست مي‌دادند و تحصيلات تخصصي چندين ساله و همچنين هزينه هاي بسياري که از بيت المال براي تربيت آن‌ها صورت گرفته بود از بين مي‌رفت.
از سوي ديگر، اگرچه اين مطالبي که تاکنون مطرح شد، تلخي هاي خاص خود را دارد، اما در طرف مقابل استخدام بي ضابطه و بعضا با رانت برخي از افراد در مجموعه وزارت نفت روي ديگر سکه تصميمات و اقدامات غيرکارشناسي ژنرال دولت روحاني است.
طبق اخباري که تاکنون منتشر شده و وزير نفت نيز در جلسه راي اعتماد به آن اعتراف نمود، تعداد زيادي از نمايندگان دوره‌هاي قبل مجلس حتي بدون اينکه تخصص لازم را در حوزه مسايل نفتي داشته باشند، صرفا براساس حمايت از وزير نفت، استخدام شدند و در سمت هاي حساس مديريتي نيز قرار گرفتند. رويه اي که زنگنه در جلسه راي اعتماد خود به ساير نمايندگان نيز وعده آن را داد و متاسفانه با خوشحالي آن‌ها مواجه شد.
در ليست زير اسامي برخي از نمايندگان گذشته مجلس که به استخدام وزارت نفت درآمدند گردآوري شده است:
١- محمدسعيد انصاري - نماينده سابق آبادان- صندوق‌هاي بازنشستگي نفت
٢- عبدالله تميمي - نماينده سابق شادگان- صندوق‌هاي بازنشستگي نفت
٣- حسن شبانپور - نماينده سابق مرودشت- معاونت پارلماني وزارت نفت
٤- حميد کريمي - نماينده سابق ايلام- شرکت نفت مناطق مرکزي
٥- شمس‌اله بهميي - نماينده سابق رامهرمز- معاون پشتيباني و فناوري مرکز توسعه مديريت وزارت نفت
٦- سيدشريف حسيني - نماينده سابق اهواز- مديرکل حسابرسي و امور مجامع وزارت نفت
٧- سيدمويد حسيني صدر - نماينده سابق خوي- مشاور وزير نفت در امور پتروشيمي
٨- اميرعباس سلطاني - نماينده سابق بروجن- عضو هيأت‌مديره شرکت نفت فلات قاره
٩- علي مروي - نماينده سابق نيشابور- رئيس هيأت‌مديره پتروپارس
١٠- سعيد حيدري طيب - نماينده سابق کرمانشاه- نماينده وزير نفت در هيأت عالي گزينش
١١- جليل جعفري - نماينده سابق خلخال- عضو هيأت‌مديره شرکت بهينه‌سازي مصرف سوخت
١٢- سيدعماد حسيني - نماينده سابق قروه- رئيس هيأت‌مديره تاپيکو
١٣- سيدمعروف صمدي - نماينده سابق سنندج- فعال در فاز ١٥ و ١٦
١٤- سيدمحمد بياتيان - نماينده سابق بيجار- فعال در فاز ١٤
١٥- مرتضي زرين‌گل - نماينده سابق کردستان- معاونت توسعه طرح‌هاي شرکت نفت و گاز پارس
١٦- احمد سجادي - نماينده سابق سرخس- شرکت نفت مناطق مرکزي
١٧- ابوالقاسم رحماني - نماينده سابق اقليد – مديرعامل شرکت تأسيسات دريايي
١٨- محمد سقايي - نماينده سابق استهبان و ني‌ريز- مشاور وزير و مجري طرح خط لوله انتقال نفت خام گوره- جاسک
١٩- محمد ابراهيم محبي - نماينده سابق سنقر- سرپرست هسته گزينش مرکزي
٢٠- حميدرضا کاتوزيان - نماينده سابق تهران- رئيس پژوهشگاه صنعت نفت
٢١- پورفاطمي - نماينده سابق تنگستان- رئيس امور فرهنگي شهرک‌هاي مسکوني صنعت نفت
٢٢- محمد فيروزي - نماينده سابق نطنز- مديريت نظارت بر طرح‌هاي عمراني مناطق نفت‌خيز
٢٣- غلامحسين فروغي‌نيا - نماينده سابق شيراز- مدير منابع انساني شرکت بهره‌برداري نفت و گاز زاگرس جنوبي
نکته قابل ذکر در خصوص اين فهرست بکارگيري نمايندگان اين است که برخي از اين افراد تخصصي در حوزه نفت و انرژي ندارند اما در مراکز حساس اين حوزه بکارگيري شده‌اند. مسئله‌اي که مورد اعتراض دانشجويان بورسيه نيز واقع شده است. به عنوان نمونه مي‌توان به حضور فردي با مدرک فوق ليسانس تاريخ در هيئت مديره شرکتي با رشته فعاليت صادرات نفت اشاره کرد.
همچنين از ديگر مواردي که مي‌توان به ليست فوق اضافه کرد، جذب و بکارگيري نزديکان نماينده هاي مجلس در شرکت هاي تابعه وزارت نفت است. در اين زمينه نيز اخيرا سندي منتشر شد که گوياي دستور براي انتقال و استخدام دختر يکي از نمايندگان مجلس بود.

بکارگيري محمدرضا نعمت‌زاده وزير پير و بازنشسته و در عين حال (به گفته زنگنه) عوام دولت قبل در وزارت نفت نيز ديگر اقدام زنگنه در استخدام هاي سليقه‌اي به شمار مي رود که کلکسيون شيوه هاي بکارگيري در اين وزارتخانه حساس را تکميل کرد.
به بيان ديگر، آنچه براساس بررسي نحوه استخدام ها در اين وزارت خانه مشخص است، اگر کسي بخواهد وارد مجموعه نفت شود يا بايد همچون دختر نماينده مجلس "ژن خوب" داشته باشد، يا بايد نماينده مجلس حامي زنگنه باشد و يا اينکه همچون نعمت زاده پير و ناکارآمد.
اما در اين ميان آنچه قابل سوال و توجه است اين که آيا وزارت نفت دولت روحاني که گذر از هفت خوان ناممکن براي جذب دانشجويان نخبه و ممتاز دانشگاه نفت در نظر گرفته است، براي استخدام دختر نماينده مجلس و نعمت زاده و ... نيز به همين ميزان سخت گيري کرده و از آن ها نيز به شيوه استخدام دانشجويان بدون رانت و پارتي مصاحبه مي‌گيرد؟

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۸۰۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گاز N۲O در قلیان اکسیژن لقب روانگردان نیز دارد

سخنگوی سابق وزارت بهداشت گفت: قلیان اکسیژن یک اسم شبهه‌ناک است زیرا ماده مورد استفاده در این دستگاه فقط گاز اکسیژن نیست و ماده دیگری به نام N۲O یا نیتروز اکسید استفاده می‌شود که گاهی به آن لقب "روانگردان" نیز می‌دهند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، کیانوش جهانپور؛ سخنگوی سابق وزارت بهداشت در واکنش به خبر تایید قلیان اکسیژن در قالب یک طرح مطالعتی از سوی وزارت بهداشت اظهار کرد: آن‌چه در سالهای اخیر در ایران تحت عنوان قلیان اکسیژن شناخته می‌شود به نوعی الگوبرداری و تغییر فرم چیزی است که در کشورهای دیگر تحت عنوان "اکسیژن کلاب" شناخته می شود؛ یک اسم شبهه‌ناک است چرا که ماده مورد استفاده در این دستگاه، صرفاً گاز اکسیژن نیست و ماده دیگری به نام N2O یا نیتروز اکسید استفاده می‌شود که به‌عنوان گاز خنده نیز شناخته می‌شود.

سرو آزادانه قلیان اکسیژن و جوانانی که موش آزمایشگاهی شده‌اند

سخنگوی سابق وزارت بهداشت متذکر شد: این گاز کاربردهایی در حوزه پزشکی و صنایع غذایی و شیمیایی دارد؛ پس اصل موضوع جدید نیست اما الگوی مصرف به سمت استفاده نابجا از این ماده رفته و به عنوان سرگرمی رفته است و گاهی به آن لقب "روانگردان" نیز می‌دهند البته باید در نظر داشت اثر تخریبی و روانگردان آن مشابه بسیاری از موادمخدری که مرسوم است نیست.

جهانپور گفت: گاز خنده‌آور در برخی از کشورها مجاز و در برخی کشورها نیز به طور کلی این نوع استفاده از آن، ممنوع است و بیشتر در صنایع دارویی استفاده می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ادعای کارفرمایان به رعایت نکات ایمنی با نصب کپسول آتش نشانی
  • کنایه تلخ فوتبالیست دوست‌داشتنی سابق درباره قیمت دلار | فیلم
  • گاز N۲O در قلیان اکسیژن لقب روانگردان نیز دارد
  • پدر شهید «جعفر نعمت زاده» دیار حق را لبیک گفت
  • نماینده سابق مجلس عزادار شد /پیام لاریجانی
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • گلایه نماینده ولی فقیه در مازندران از انتصاب وزیر سابق به استانداری
  • جذب پرستاران در مراکز درمانی اولویت وزارت بهداشت
  • سوالات عجیب گوگل هنگام استخدام کارکنان خود