Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - گندم‌کاران در واکنش به عدم‌استقبال دولت براي افزايش نرخ خريد تضميني گندم براي سال زراعي جاري و تأخير در اعلام نرخ‌هاي خريد تضميني محصولات کشاورزي، به حسن روحاني رئيس‌جمهور نامه نوشتند. به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري تسنيم، با افزايش توليد محصولات گندم‌کاران و رسيدن اين محصول به خودکفايي، پرداخت مطالبات گندم‌کاران نيز با تأخير صورت مي‌گيرد و با توجه به افزايش مبلغ پرداختي، دولت به‌زحمت مطالبات کشاورزان را مي‌پردازد به‌طوري که حتي سال گذشته براي تأمين مالي اوراق فروخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


از طرفي نيز قيمت خريد تضميني گندم در سال زراعي قبل به‌ميزان ناچيز و بدون هماهنگي با نرخ تورم کشور افزايش يافت که اين موارد گلايه‌هاي کشاورزان را به‌همراه داشته است.
بنابراين گزارش، نرخ خريد تضميني محصولات کشاورزي براي سال زراعي پيشِ‌رو، بايد قبل از شروع پاييز (تا پايان شهريور) توسط دولت اعلام مي‌شد اما شواهد امر نشان مي‌دهد که نرخ اين محصولات به‌ويژه گندم هنوز در حال چکش‌کاري در دولت است.
علي‌قلي ايماني رئيس بنياد توانمندسازي گندم‌کاران در واکنش به عدم استقبال دولت براي افزايش نرخ خريد تضميني گندم براي سال زراعي جاري و تأخير در اعلام نرخ‌هاي خريد تضميني محصولات کشاورزي، به حسن روحاني رئيس‌جمهور دولت دوازدهم نامه نوشت.
متن نامه يادشده به‌شرح زير است:
«با عرض سلام و احترام، همان‌طور که پيداست در دولت يازدهم با مساعدت‌هاي حضرت‌عالي برنامه‌ريزي وزارت جهاد کشاورزي و همراهي و تلاش کشاورزان سختکوش ايران اسلامي ضريب خوداتکايي کشور در محصولات کشاورزي روند صعودي داشته تا جايي که در توليد محصول استراتژيک گندم به مرز خودکفايي رسيديم و امروز کشوري که تا قبل از دولت يازدهم وارد کننده حدود 7 ميليون تن گندم به‌ارزش 2.7 ميليارد دلار بوده علاوه بر آن‌که نيازي به واردات ندارد، گندم مازاد بر نياز جهت صادرات هم دارد، لذا پايداري توليد در بخش کشاورزي به‌ويژه گندم و کلزا نيازمند مساعدت‌هاي بيشتر دولت محترم و شخص رياست محترم جمهوري اسلامي ايران است.
همان‌طور که مقام معظم رهبري در بحث اقتصاد مقاومتي فرمودند که بايد از توليد داخلي حمايت شود خصوصاً کشاورزان بايد مورد حمايت قرار گيرند تا خودکفا شويم.
شايسته است دستور فرماييد هم‌اکنون که بحث قيمت‌گذاري محصولات کشاورزي در دستور کار سازمان مديريت و برنامه‌ريزي و شوراي عالي اقتصاد قرار دارد نرخ محصولات کشاورزي را طوري تعيين نمايند که حداقل مطابق با نرخ تورم، برابر قانون خريد تضميني مصوب مجلس شوراي اسلامي باشد که کشاورزان بتوانند هم به توليد ادامه دهند و هم اين که در تأمين معيشت خود دچار مشکل نشوند که ناچار به مهاجرت از روستا به حاشيه شهرها شوند و توليد محصولات تحت تأثير قرار گيرد.
اينجانب به‌نمايندگي از گندمکاران کشور از حضرت‌عالي تقاضا دارم که به اين مهم که خواسته به‌حق کشاورزان است عنايت ويژه داشته و دل کشاورزان را که در اثر عدم پرداخت به‌موقع بهاي گندم مکدر مي‌باشد شاد و آنان را به ادامه کارشان اميدوار کنيد».
بنابراين گزارش، گندمکاران در تيرماه سال جاري نيز باري ديگر به حسن روحاني رئيس جمهور، درباره لزوم پرداخت به‌موقع مطالبات گندمکاران نامه نوشته بودند.

انتهاي پيام/*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۸۱۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور

محمد خزایی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کنگاور با اشاره به اینکه سطح زیر کشت گندم شهرستان کنگاور ۱۵ هزار هکتار است، گفت : با توجه به بارش‌های مناسبی که در سال زراعی جاری داشته‌ایم عملکرد مناسبی را از مزارع شاهد هستیم.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم در سال زراعی جاری تولید گندم از مرز ۶۱ هزار تن عبور کند که در صورت تحقق این امر این میزان تولید گندم در شهرستان در چند سال اخیر کم سابقه خواهد بود.

او به کشاورزان توصیه کرد؛ جهت رسیدن به این هدف با مشورت کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی نسبت به سمپاشی با سن گندم و زنگ زرد گندم اقدام نمایند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کنگاور افزود: کمیته برداشت محصولات کشاورزی در وقت مناسب تشکیل شده و تمهیدات لازم در خصوص برداشت غلات انجام خواهد شد.

خزایی از کشاورزان شهرستان خواست مراقب حوادث احتمالی بویژه آتش سوزی در سطح مزارع و مراتع شهرستان باشند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • دولت تا حد امکان برای برنج و چای «خرید تضمینی» نخواهد داشت
  • پرداخت حدود هزار میلیارد تومان غرامت بیمه به کشاورزان
  • خرید تضمینی ۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان فارس
  • خرید تضمینی گندم در فارس به ۶۰ هزار تن رسید
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • برداشت گندم از مزارع کرمانشاه آغاز شد
  • بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان خریداری شد
  • خرید بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان+فیلم
  • خرید تضمینی گندم ۳۰ درصد افزایش یافت