Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرزاد فتاحی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ورزش استان سمنان، با موفقیت های کنونی، بیش از هر زمان دیگری به حامی مالی تیمی نیاز دارد و با توجه به صنعتی بودن استان، سرمایه‌گذاران بخش خصوصی می‌توانند در این زمینه پیش‌قدم باشند.
وی با اشاره به همراهی مطلوب محمدرضا خباز استاندار سمنان برای جذب صنایع به عنوان حامی تیم های ورزشی، گفت: بخشی از قانون کشور که تمام هزینه های کارخانجات برای ورزش را به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی درنظرگرفته، از امسال به صورت جدی با همت دولت دوازدهم اجرایی می شود، ولی این قانون هنوز در استان سمنان اجرایی نشده و برای اجرا نیاز به همراهی بیشتری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان خاطرنشان کرد: درست است که در استان واحدهای صنعتی خیلی بزرگ مانند پتروشیمی و ذوب آهن وجود ندارد، ولی بسیاری از صنایع بزرگ در نقاط مختلف استان فعال است که از نظر اقتصادی قابلیت حمایت مالی از تیم های ورزشی استان را دارند.
فتاحی، به نقش رسانه ها برای مطرح شدن نام ورزشکاران و تیم های موفق استان به منظور جلب حامی برای ورزش استان سمنان اشاره و اضافه کرد: رسانه ها نیز باید برای تشویق سرمایه‌گذاران واحدهای صنعتی برای حمایت مالی تیم های ورزشی انگیزه ایجاد کنند.
وی با بیان اینکه سرمایه گذاران واحدهای صنعتی باید توجه داشته باشند که ورزش فقط رشته فوتبال نیست و نباید تنها برای حمایت مالی از فوتبال رغبت داشته باشند و به دیگر رشته‌ها بی‌توجه باشند، گفت: در استان رشته های ورزشی مختلفی در لیگ های برتر و دسته یک کشور حضور دارند که با حمایت های مالی می توانند در سطح ملی نام‌آفرین باشند تا ورزشکاران استان نیز در تیم های ملی بتوانند حضور پررنگ‌تری داشته باشند.
وی ادامه داد: در حال حاضر، تیم ها و ورزشکارانی از استان سمنان در رشته های هاکی، دارت، تیراندازی، تکواندو، ووشو، بدمینتون، اسکیت و فوتبال ساحلی در لیگ برتر حضور دارند و در لیگ دسته یک رشته های والیبال، دارت، دوچرخه‌سواری و تیراندازی نیز نمایندگانی از استان به رقابت با دیگر استان ها می‌پردازند.
وی با اشاره به حضور یک سهمیه از فوتبال استان سمنان در لیگ دسته دو کشور، گفت: حامی مالی این تیم فوتبال از صنایع استان است که اگر مساله حمایت مالی برای این تیم تقویت شود، قابلیت صعود به لیگ بالاتر و مطرح شدن بیشتر نام استان در این رشته ورزشی هم وجود دارد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان با اشاره به تخصیص بخشی از درآمد مالیات بر ارزش افزود در قانون کشور به توسعه ورزش، گفت: به این ترتیب اعتبار اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان از 15 میلیارد ریال در سال‌های گذشته به 125 میلیارد ریال در سال 96 افزایش یافته و با اضافه‌شدن اعتبارات ملی، مجموع اعتبار این اداره کل برای امسال، با رشد 12 برابری، به رقمی حدود 180 میلیارد ریال می‌رسد.
ورزش استان سمنان اکنون 50 طرح نیمه‌تمام دارد که 23 طرح از این تعداد در حال ساخت است و پیش‌بینی شده است تمام این طرح ها تا پایان سال 1397 تکمیل شود.
از استان سمنان تیم هایی از رشته های هاکی، دارت، تیراندازی، ووشو ،بدمینتون، اسکیت و فوتبال ساحلی در لیگ برتر کشور، تیم هایی از والیبال، دارت، دوچرخه‌سواری و تیراندازی در لیگ دسته یک کشور و تیم هایی از رشته های فوتبال و 2 تیم از فوتسال در لیگ دسته 2 کشور حضور دارند.
37 هزار و 400 ورزشکار سازمان یافته در استان سمنان وجود دارد و در دولت تدبیر امید 24 طرح ورزشی از جمله ورزشگاه 15 هزار نفری سمنان به بهره برداری رسیده است، سال گذشته 84 مسابقه و اردوی تیم ملی در رشته‌های مختلف در استان سمنان برگزار شد.
6103/6026 خبرنگار: مصطفی دهقان ** انتشاردهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۸۱۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش نقش چین برای استخراج معادن افغانستان

سفیر حکومت طالبان در پکن اظهار داشت چینی‌ها خواستار افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه معادن افغانستان هستند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «بلال کریمی» سفیر حکومت افغانستان در پکن در دیدار با «شهاب‌الدین دلاور» وزیر معادن این کشور در مورد مسائل مختلف به‌ویژه قراردادهای معادن گفتگو کرد.

دلاور با اشاره به قراردادهای مس عینک، حوزه نفتی آمو، «طلا سمتی» در تخار و مس عینک دوم گفت: شرایط سرمایه‌گذاری در بخش صنایع استخراجی افغانستان واضح است، فرصت‌های سرمایه‌گذاری را مساعد کرده‌ایم که یکی از شرایط مهم آن فرآوری صد درصد  در داخل این کشور است.

وی افزود: تمام سرمایه‌گذاران ملی و بین‌المللی می‌توانند در عرصه منابع معدنی افغانستان سرمایه‌گذارای کنند.

در این دیدار کریمی نیز با اشاره به دیدارهایش با سران شرکت‌های قراردادی حوزه نفتی آمو و مس عینک در چین گفت سرمایه‌گذاران چینی خواستار سرمایه‌گذاری بیشتر در بخش معادن افغانستان هستند.

ابراز آمادگی چینی‌ها برای سرمایه‌گذاری در معادن افغانستانیادداشت| جایگاه معادن افغانستان در منظومۀ تجارت خارجی چیننقش چین در رونق پالایشگاه‌های خصوصی نفت در شمال افغانستان

پیش از این وزارت معادن افغانستان از آمادگی چینی‌ها برای سرمایه‌گذاری 10 میلیارد دلاری در معادن «لیتیوم» افغانستان خبر داده بود.

چین یکی از کشورهایی است که برای سرمایه‌گذاری در بخش معادن افغانستان به صورت عملی ورود پیدا کرده است.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • معرفی ۱۱۰ فرصت اقتصادی خراسان جنوبی به سرمایه‌گذاران
  • دولت سیزدهم از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کند
  • افزایش نقش چین برای استخراج معادن افغانستان
  • کشتی خوزستان روی ریل موفقیت قرار گرفته است
  • ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران در جویم فارس
  • ‌ ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران ‌در «جویم» فارس
  • استقبال و حمایت از سرمایه‌گذاران در لرستان
  • گیلان با ۹۰ همت فرصت سرمایه‌گذاری در نمایشگاه اکسپو حضور دارد
  • ابراز امیدواری مدیرکل ورزش استان برای افزایش سهمیه‌های المپیکی
  • انگیزه سرمربی الهلال: فرصت جدید برای موفقیت!