Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رئيس فدراسيون ووشو گفت: قهرماني جهان آرزوي دست نيافتني براي ما به نظر مي‌رسيد که با لطف خدا و برنامه‌ريزي 10 ساله اين مهم رخ داد. به گزارش خبرنگار ورزشي خبرگزاري تسنيم، تيم ملي ووشو ايران در سيزدهمين دوره مسابقات ووشو قهرماني جهان در کازان روسيه دست به کار بزرگي زد و براي نخستين بار در تاريخ 26 ساله اين مسابقات در ساندا به مقام قهرماني رسيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تيم هشت نفره سانداکاران کشورمان در 8 وزن در اين مسابقات حضور يافتند و با کسب 7 مدال طلا و يک نقره به دستاوردي عالي دست يافتند. مهدي‌علي‌نژاد، رئيس فدراسيون ووشو پس از کسب اين عنوان، خبر از يک انقلاب در ووشو دنيا داد و دستاورد ملي‌پوشان ووشو ايران را بي‌نظير عنوان کرد.
رئيس فدراسيون ووشو در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري تسنيم پس از پايان مسابقات در خصوص مباحث مختلف سيزدهمين دوره مسابقات جهاني ووشو به صحبت پرداخت که در زير مي‌خوانيد.
تسنيم: فکر مي‌کنم قهرماني در مسابقات جهاني ووشو يکي از بزرگترين آرزوهاي مديريتي شما در طي ساليان حضور در راس اين فدراسيون بوده است؟
قطعا همينطور است و اين موضوع نيز آرزوي دست نيافتي براي ما به نظر مي‌رسيد که با لطف خدا و برنامه‌ريزي 10 ساله اين مهم رخ داد. قهرماني ايران در ساندا نه تنها يک اتفاق تاريخي در ووشو ايران بلکه يک اتفاق تاريخي براي ووشو جهان بود و اين تعبيري است که آنتوني گو، نايب رئيس آمريکايي فدراسيون جهان از آن ياد داد. اينکه براي اولين بار يک کشور غير از چين قهرمان جهان شود، اتفاقي دست نيافتني بود اما به لطف خدا و تدابير اتخاذ شده است اين مهم به وقوع پيوست.
تسنيم: در خصوص سطح اين مسابقات و اظهاراتي که از سوي برخي کارشناسان مبني بر سطح نه چندان بالاي اين مسابقات شده است، صحبت کنيد؟
مسابقات جهاني بالاترين سطح مسابقات ووشو جهان است و اينکه با 8 ورزشکار موفق به کسب 7 طلا و يک نقره شديم نشان از سطح بالاي ملي‌پوشان ووشو ايران است. البته بايد يادمان باشد در دوره گذشته نيز سانداکاران ما 6 مدال طلا و يک برنز و در دو دوره گذشته نيز 6 مدال طلا کسب کرده بودند. اين نشان مي‌دهد هميشه بچه‌هاي ما بهترين نتايج را کسب کردند و ساليان سال نايب قهرمان جهان بودند اما امسال يک پله بالاتر رفتيم و اين چيز عجيبي نيست. خدا را شکر مسابقات اين دوره در ايران نيز پخش زنده داشت و فکر نمي‌کنم چيزي به اسم حريف راحت ديگر در ووشو دنيا داشته باشيم. در کنار اين مسائل اگر مسابقات جهاني راحت باشد ديگر چه مسابقاتي در اين رشته است که سخت باشد.
تسنيم: عملکرد چين در مسابقات جهاني روسيه چگونه بود؟
مثل هميشه خيلي خوب بودند و در 8 وزن موفق به کسب 7 طلا شدند. از 18 طلاي توزيع شده ساندا در مسابقات جهاني، ما و چين موفق به کسب 7 مدال طلا شديم، 2 مدال طلا به روس‌‌ها رسيد و کشورهاي ويتنام و هند نيز به يک مدال طلا دست يافتند. تفاوت سطح ساندا ايران و چين در تعداد مدال‌هاي طلا با ساير کشورها مشخص است. روسيه نيز يکي از قطب‌هاي ووشو دنيا است اما امسال با وجود ميزباني و استفاده از تمام قهرمانان خود نتايج ضعيفي را کسب کرد که اين مسئله نيز به خاطر قدرت ايران و چين بود. همانطور که گفتم چيني‌ها مثل هميشه خوب بودند و ما تنها با يک مدال نقره بيشتر نسبت به آنها به قهرماني جهان دست يافتيم.
تسنيم:: در کنار قهرماني ساندا در جهان، عملکرد تالو را در مسابقات جهاني چطور ارزيابي کرديد؟
شايد انتظار من بيشتر از عملکردي بود که در مسابقات جهاني ديده شد. البته تيم دوئلين ما مدال طلايي که در دوره گذشته از دست رفته بود و به مدال نقره تبديل شده بود را با يک ترکيب جديد دوباره باز پس گرفت. دو نفر از دختران ما نيز به دو مدال برنز دست يافتند اما توقع ما از تيم دختران و پسران بيشتر از اين‌ها بود.
تسنيم: پس به نظر مي‌رسيد از عملکرد مربيان چيني تيم تالو نيز راضي نيستيد؟
مجموع جمع بندي ما بعد از پايان مسابقات جهاني اين بود که با هر سه مربي چيني تيم‌هاي تالو بانوان و آقايان و ساندا بانوان قطع همکاري کنيم و براي آينده ادامه همکاري نداشته باشيم. اگر در آينده مجددا مربياني که در سطح مدنظر ما هستند را پيدا کنيم از وجود آنها استفاده خواهيم کرد.
تسنيم: در پايان مسابقات جهاني روسيه، مريم هاشمي نيز از تيم ملي خداحافظي کرد.
مريم هاشمي با مدال طلاي مسابقات جهاني روسيه به چهارمين مدال طلاي جهان خود دست يافت. اين رکورد نه تنها در ورزش بانوان بلکه در ورزش آقايان ما نيز بي‌نظير است. رکورد هاشمي در ورزش بانوان کم‌نظير است و او و شهربانو منصوريان تنها کساني هستند که در ورزش بانوان 4 مدال طلاي جهان کسب کردند. بايد به اين موضوع نيز توجه کرد که مسابقات جهاني ووشو 2 سال يک بار برگزار مي‌شود و کسي مانند هاشمي 8 سال خود را در اوج نگه داشته است. خدا را شکر که او با مدال طلاي جهان از ووشو خداحافظي کرد و با وجود حريف سرسخت فيليپيني که در ديدار نهايي داشت اما باز هم مدال طلاي خود را تکرار کرد. هاشمي در طي اين سال‌ها زحمات زيادي را متحمل شد و اوج کار او نيز اهداي دو مدال طلاي خود به مقام معظم رهبري بود. قطعا هاشمي براي هميشه در ذهن و ياد جامعه ووشو خواهد ماند و رکورد او نيز براي ورزش کرمانشاه و ايران دست نيافتي خواهد ماند. هاشمي به عنوان يک سمبل براي ووشو و ورزش بانوان ايران خواهد ماند.
تسنيم: شايد حسرت بزرگ ووشو در مسابقات جهاني روسيه مدال نقره قلي‌پور بود که باعث شد او نتواند به عنوان پرافتخارترين ووشو کار جهان شناخته شود.
البته اگر حميد در اين مسابقات به مدال طلا مي‌رسيد در کنار مسلم ساليکوف و بوزيجيت عطايف با 5 مدال طلا به عنوان پرافتخارترين ورزشکاران ووشو جهان قرار مي‌گرفت. در اين مسابقات بوزيجيت نيز به يک حريف هندي باخت که براي جامعه ووشو دنيا غير منتظره بود و ميلاد عارفي مقام به راحتي از سد حريف هندي گذشت. اين موضوع همان سطح فني بالاي مسابقات است که به آن اشاره شد.
تسنيم: قلي‌پور به تصميم براي خداحافظي از دنياي قهرماني رسيده است يا همچنان قصد ادامه فعاليت دارد؟
بايد صبر کنيم تا شايد در چند روز آينده قلي پور به تصميم قطعي برسد. حميد در حال فکر کردن است و خداحافظي يا ادامه فعاليت به نظر خود او بستگي دارد. حميد بعد از يک مصدوميت سنگين در اين مسابقات حاضر شد و با يک شرايط نه چندان خوب بعد از عمل جراحي وارد اردو شد اما در اردوها به سطحي دست يافت که به فينال برسد. در ديدار نيمه‌نهايي نيز حريف رومانيايي او بسيار قدرتمند بود و از مسابقات k1 به ووشو آمده بود. حريف رومانيايي در مقابل حميد ناجوانمردانه عمل کرد و با اطلاع از عمل جراحي زانوي قلي پور ضربات زيادي به زانوي او وارد کرد که باعث شد حميد با زانوي باد کرده در فينال ظاهر شود. حريف چيني حميد نيز بسيار قدرتمند بود و در طي مسابقات سال اخير جام‌جهاني و مسابقات جهاني روسيه تقريبا تمام رقباي خود را قبل از پايان راند اول ناک اوت کرده بود اما حميد دو راند مقابل او بازي کرد. اين نقره چيزي از ارزش‌هاي حميد کم نمي‌کند و او يکي از پرافتخارترين ووشوکاران جهان است و زحمات زيادي براي ووشو ايران کشيده است.
تسنيم: به نظر مي‌رسيد اعتماد شما به حسين اوجاقي در طي ساليان اخير جواب داده است.
با توجه به سه رويداد مسابقات کشورهاي اسلامي که ما با 6 ورزشکار به 6 مدال طلا، يونيورسياد که با 3 بازيکن به 3 مدال طلا و مسابقات جهاني که با 5 ورزشکار موفق به کسب 4 مدال طلا و يک نقره شديم، اوجاقي با اختلاف جلوتر از تمام مربيان ايراني رشته‌هاي مختلف است و بهترين مربي حال حاضر ورزش ايران است. هيچ مربي مانند اوجاقي در ساليان اخير نتوانسته به صورت صد در صدي موفق باشد. خوشحالم که مواقعي که نياز به حمايت بود اين کار انجام شد و بايد از سرمايه‌هاي خود حمايت کنيم تا بتوانند به مجموعه ورزش ايران کمک کنند.
تسنيم: و سوال پاياني .. با قهرماني جهان ، آرزوي ديگري در ووشو دنيا است که به دنبال کسب آن باشيد؟
بالاتر از قهرماني دنيا در ووشو ديگر افتخاري نداريم و اين در حالي است که ووشو در المپيک حضور ندارد. فکر نمي‌کنم بالاتر از اين در ووشو امروز ديگر آرزو و برنامه‌اي باشد که به آن دست پيدا کنيم و اين واقعا افتخار شيريني بود. خوشحالم که بعد از يک دهه به اين مهم رسيديم و افتخاري نيست که بگويم اتفاقي به دست آمده است. بعد از چهار دوره نايب قهرماني حالا به قهرماني در بخش ساندا رسيديم و اين پله‌هايي است که در طي ساليان سال گذاشته شده است. جالب است که بگويم مربي چيني به مترجمي که در مسابقات جهاني همراه ما بود گفت که نمي‌خواهيد مربي چيني استخدام کنيد و اين خيلي براي ما افتخار است که رقيب اصلي و کشوري که صاحب اين رشته است خودش به ما پيشنهاد استفاده از مربي چيني مي‌دهد. اين در حالي است که چيني‌ها سال‌ها است به ما مربي نمي‌دهند و اگر موفق به جذب مربيان چيني نيز شديم با تلاش خودمان بوده است. قطعا با حضور مربي مانند اوجاقي جواب ما به چيني‌ها نيز منفي بود.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۸۱۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احمد عباسی آقای گل و بهترین بازیکن شد؛ محمدی بهترین سنگربان

سه جایزه انفرادی بهترین‌های جام ملت‌های فوتسال آسیا نصیب بازیکنان ایران شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم ملی فوتسال ایران امروز (یکشنبه) در فینال جام ملت‌های آسیا 2024 با شکست تایلند در فینال، جام قهرمانی رقابت‌ها را بالای سر برد.

قهرمانی سیزدهم فوتسال ایران در آسیا

سعید احمد عباسی، ستاره ایران در پُست رأس که هشت بار موفق به گلزنی شد و نقش انکارناپذیری در این قهرمانی داشت، آقای گل این مسابقات لقب گرفت. وی همچنین جایزه ارزشمندترین بازیکن جام ملت‌های آسیا را به خود اختصاص داد.

باقر محمدی نیز که در دیدار فینال درخشش چشمگیری داشت و گل چهارم ایران را به ثمر رساند، عنوان بهترین دروازه‌بان جام را به خود اختصاص داد.

حسن‌زاده: هم‌قسم شدیم تا جام را به ایران برگردانیم

تایلند نیز جایزه بازی جوانمردانه مسابقات را دریافت کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مدال محشری با صعود به نیمه‌نهایی قطعی شد / ۵ بوکسور فردا به میدان می‌روند
  • چهارسوی ورزش خوزستان
  • یک مربی زن، رییس یک رشته پر مدال المپیکی شد!
  • اعزام ۱۰ تیم ورزش نابینایان البرز به مسابقات قهرمانی کشور
  • ایران نایب قهرمان کمپو جهان شد
  • از قرقیزستان تا رومانی: قهرمانی که داور شد!
  • اوجاقی:به سمت برگزاری مسابقات ورزشی پایتخت‌های آسیایی می رویم
  • شمسایی: این قهرمانی فقط برای مردم است
  • احمد عباسی آقای گل و بهترین بازیکن شد؛ محمدی بهترین سنگربان
  • پایان کار دونده های ایران با دو مدال و کسب نخستین طلای جوانان