Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه کردستان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۶۰ انجمن علمی فعال در سطح دانشگاه مشغول به فعالیت هستند تاکید کرد: ما برای حمایت از این انجمن ها محدودیت خاصی نداریم و تا جایی که امکان داشته باشد امکانات در اختیار انجمن ها قرار میدهیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کرددانش،روشن خوشنوازی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه کردستان در گفتگو با کرددانش اظهار داشت: معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه وظیفه ارتقای ارزش های اسلامی, ایرانی و بومی و افزایش مهارت‌ها و باورهای فرهنگی و اجتماعی کارآمد، در میان دانشگاهیان را بر عهده دارد بنابراین بعد فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، در کنار فعالیت‌های علمی و پژوهشی، مکمل برنامه کلان کشور در زمینه رسیدن به پیشرفت همزمان معنوی و مادی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه کردستان، تلاش میکند با کمک دانشگاهیان زمینه رشد فرهنگی و اجتماعی را برای تمام اقشار دانشگاهی (دانشجویان، استادان و کارمندان) فراهم کند در این میان، دانشجویان به عنوان بزرگترین قشر دانشگاه همواره پررنگ‌ترین نقش را در برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ایفا کرده‌اند و در زمینه‌های گوناگون این حوزه افتخارآفرین بوده‌اند.

دکتر خوشنوازی با اشاره به اینکه در حال حاضر 60 انجمن علمی فعال در سطح دانشگاه مشغول به فعالیت هستند تاکید کرد: ما برای حمایت از این انجمن ها محدودیت خاصی نداریم و تا جایی که امکان داشته باشد امکانات در اختیار انجمن ها قرار میدهیم.

گفتنی است انجمن‌های علمی دانشجویی متشکل از دانشجویان علاقمند به مشارکت در فعالیت‌های علمی در یک دانشکده یا گروه آموزشی هستند که در هر دانشکده متناظر با هر رشته دانشگاهی یک انجمن علمی می‌تواند تشکیل شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه کردستان گفت: انجمن‌های علمی مکانی برای خردورزی , گفتگو,بحث و تبادل ایده و تمرینی برای انجام کار گروهی دانشجویان است که زمینه را برای پویایی علمی و فعالیت‌های گروهی دانشجویان فراهم می‌سازد.

دکتر خوشنوازی انجام بازدیدهای علمی از کارخانه ها و شرکت ها متناسب با فعالیت انجمن ها, برگزاری کارگاه های آموزشی و بازاریابی متناسب با رشته موجود, چاپ و انتشار نشریات و مجلات علمی و تخصصی و ... را تنها بخشی از فعالیت دانشجویان در انجمن های علمی عنوان کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه کردستان تصریح کرد: به غیر از انجمن های علمی 20 کانون دانشجویی در زمینه های مختلف فرهنگی، ادبی، هنری، اجتماعی در دانشگاه کردستان فعالیت دارند که از جمله آنها می توان به کانون شعر و ادب, کانون موسیقی, کانون سوما, کانون حجاب و عفاف, کانون مطالعات زنان, کانون نویسندگان, کانون هلال احمر و ... اشاره کرد.

وی ادامه داد: تا امروز دانشگاه کردستان مجوز 80 نشریه دانشجویی را صادر کرده است که برخی از این نشریات تخصصی و مربوط به انجمن های علمی و کانون ها و برخی هم مربوط به تشکل ها است.

دکتر خوشنوازی به تنوع زبانی در نشریات دانشگاه کردستان اشاره کرد و گفت: در بین نشریات موجود در دانشگاه کردستان تعدادی از نشریات فقط به زبان کردی, تعدادی به زبان فارسی, تعدادی انگلیسی و عربی و یا ترکیبی از دو زبان مثلا کردی و فارسی و یا فارسی و انگلیسی چاپ و منتشر می شود.

معاون فرهنگی دانشگاه کردستان با بیان اینکه بسیج دانشجویی, انجمن اسلامی و جامعه اسلامی سه تشکل فعال سیاسی در دانشگاه کردستان هستند افزود: این سه تشکل بیشتر برنامه های سیاسی را پیگیری می کنند و هر کدام به فراخور مسائل روز کشور و استان اقدام به دعوت از شخصیت های برجسته سیاسی کشور می کنند البته در اساسنامه, این تشکل ها محدود به کار سیاسی نشده اند و می توانند در کنار فعالیت های سیاسی, فعالیت های فرهنگی و اجتماعی و حتی علمی را هم انجام دهند.

وی افزود: بخش دیگری از فعالیت های معاونت فرهنگی, برگزاری برنامه های مناسبتی فاخر مانند برنامه های هفته دفاع مقدس, روز دانشجو, بزرگداشت شهدای حلبچه, بزرگداشت شخصیت های برجسته فرهنگی استان, مراسم گرامیداشت زبان مادری و ...است که به فراخور مناسبت موجود برنامه های متنوعی در سطح دانشگاه برگزار میشود.

دکتر خوشنوازی تاکید کرد: بیشتر برنامه های ما به خود دانشجویان و درخواست های آنها برای اجرای برنامه ها برمی گردد که ما سعی کردیم که تصدی گری نکنیم و برنامه ها از درون دانشجویان بیرون بیایید و با هدایت, نظارت و حمایت معاونت فرهنگی این برنامه ها به دست خود دانشجو اجرا شود.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه احساس میشود سطح علمی دانشجویان در سال های اخیر نزول پیدا کرده است و دانشگاه ها برنامه خاصی برای کارآفرینی ندارد, برای سال تحصیلی جدید در نظر داریم برای ارتقا کیفیت آموزش, به سمت برنامه هایی با محوریت کارآفرینی پیش برویم و با برگزاری کارگاه های کارآفرینی و بازاریابی و دعوت از کارآفرینان موفق دانشجویان را در این حوزه ترغیب کنیم.

به گفته معاون فرهنگی دانشگاه کردستان با توجه به اینکه در جوامع پیشرفته10 درصد افراد کمک های اولیه را آموزش دیده اند که می توانند در مواقع حساس و بحرانی کمک حال ارگان های خدمت رسان باشند بنابراین امسال طبق برنامه های صورت گرفته درنظر داریم به 10 درصد از دانشجویان دانشگاه کردستان آموزش کمک های اولیه ارائه شود و همچنین با همکاری آتش نشانی بتوانیم به 10 درصد از دانشجویان آموزش مسائل بنیادی آتش نشانی را ارائه دهیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۸۲۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنبش دانشجویی در آمریکا بیداری وجدان ملت‌هاست

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه ارومیه در خصوص تجمع حمایتی دانشجویان آمریکایی از مردم غزه گفت: این اعتراضات در واقع نشان‌دهنده سرایت انتفاضه و طوفان احرار به قلب آمریکا پایتخت‌های کشورهای اروپایی است و نشان می‌دهد رسانه‌ها و ماشین تبلیغاتی غرب نتوانستند جلوی بیدارشدن وجدان ملت‌ها را بگیرند.

به گزارش ایسنا،‌ محمدحسن جوادی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه ارومیه در خصوص تجمع حمایتی دانشجویان آمریکایی از مردم غزه اظهار کرد: با تداوم جنایت‌های وحشیانه صهیونیسم که با حمایت‌های مستقیم آمریکا و کشورهای غربی و سکوت کشورهای عربی انجام می‌پذیرد، اساتید و دانشجویان دانشگاه‌ها در آمریکا و اروپا در اعتراض‌ها و اعتصاب‌های گسترده؛ ولی مسالمت‌آمیز، خواهان قطع ارتباط دانشگاه‌های آمریکا با رژیم کودکش صهیونیستی و عدم ارسال تجهیزات شدند.

وی ادامه داد: اما نیروهای امنیتی و پلیس به اتهام و بهانه عجیب یهودستیزی با ورود به دانشگاه‌ها به سرکوب و اعمال خشونت پرداخته و صدها نفر از دانشجویان و اساتید را بازداشت کردند این اقدامات به‌وضوح مخالف آزادی بیان و آزادی اعتراض ادعایی غربی‌هاست و برای عدم انعکاس جهانی این خشونت‌ها به دیوارکشی در اطراف محل‌های معترضین و تحصن‌کنندگان پرداختند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه ارومیه عنوان کرد: این اعتراضات در واقع نشان‌دهنده سرایت انتفاضه و طوفان احرار به قلب آمریکا پایتخت‌های کشورهای اروپایی است و نشان می‌دهد رسانه‌ها و ماشین تبلیغاتی غرب نتوانستند جلوی بیدارشدن وجدان ملت‌ها را بگیرند.

وی گفت: تاریخچه و تجربه جنبش‌های دانشجویی در غرب نشان می‌دهد این جریان برخاسته از خواسته‌های بومی و ملی است و رنگ و بوی ضدیت با جنگ‌طلبی مثل جنگ ویتنام ضدیت با سیاست‌های امپریالیستی و مخالفت با کمونیسم و مبارزه با تبعیض نژادی بین سیاه‌پوستان و سفیدپوستان مانند آنچه که در آفریقا جنوبی در حمایت از مبارزات نلسون ماندلا بسیار موفق و مؤثر بوده است.

جوادی تصریح کرد: این جنبش الان بار دیگر فعال شده تا آغازی باشد بر پایان نژادپرستی صهیونیسم، امیدواریم این بار هم بتواند به هدف بلند و حق‌طلبانه خود نایل شود.

وی خاطرنشان کرد: این جنبش دانشجویی ظرفیت جهانی‌شدن را دارد و حتماً آرمان‌های انقلاب اسلامی نقش الهام‌بخشی داشته و دانشگاه‌های ایران و جهان اسلام می‌توانند هم‌صدا با آنها جنبش جهانی دانشجویی برای قطع ریشه صهیونیسم که همه قواعد بین‌المللی و انسانی را زیر پا گذاشته به پا کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • همبستگی دانشگاه پیام‌نور شیراز با دانشگاهیان حامی فلسطین در غرب
  • دانشجویان دانشگاه پیام‌نور شیراز هم به جرگه حامیان ضدصهیونیست‌ها پیوستند
  • نشست هم اندیشی انجمن های علمی و کانون های فرهنگی دانشگاه یاسوج
  • جنبش دانشجویی در آمریکا بیداری وجدان ملت‌هاست
  • چالش‌ تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است
  • مهم‌ترین چالش‌ و مشکلات تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • افول تشکل‌های دانشجویی، بدنه اجرایی کشور را تضعیف می‌کند
  • فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد
  • تأکید بر ارتقای فعالیت‌های فرهنگی در حوزه زنان و رسانه