Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- دانشگاه صنعتی امیرکبیر با همکاری آکادمی یوراس کارگاه آموزشی یک روزه در مورد جدیدترین راهکارهای بین المللی سازی آموزش عالی را برگزار می کند.

به گزارش روز سه شنبه گروه علمی ایرنا از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، این دانشگاه به عنوان یکی از اعضای اتحادیه دانشگاه‌های اوراسیا /Eurasian Universities Union میزبان آکادمی یوراس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آکادمی یوراس یکی از خدمات جدید این اتحادیه به کشورهای عضو است که با هدف ارائه جلسات آموزشی برای کمک به مدیران دانشگاه ها و ارتقای مهارت ها و راهبردهای آنها برگزار می شود.
موضوعات آکادمی مرتبط با آموزش عالی و موضوعات مرتبط تدوین می شوند تا به مدیران دانشگاه ها، اساتید و مدیران بخش های بین الملل در زمینه رویکردهای خلاقانه و توسعه ای کمک کند.
جلسات آموزشی این آکادمی معمولا با همکاری دانشگاه های برتر عضو این اتحادیه برای رسیدن به اهداف پیش گفته برگزار می شود.
کارگاه آموزشی آکادمی یوراس با عنوان 'راهکارهای بین‌المللی سازی آموزش عالی برای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی' 15 اکتبر (23 مهر) یک روزه و در دانشگاه صنعتی امیرکبیر خواهد بود.
اتحادیه دانشگاه های اوراسیا سازمانی غیرانتفاعی و وابسته به انجمن اروپایی تضمین کیفیت آموزش عالی است که توسط هفت دانشگاه در منطقه اوراسیا در سال 2008 برای افزایش همکاری ها بین دانشگاه های اروپایی و تبادل دانشجو و استاد تاسیس شد. این اتحادیه اکنون 94 عضو ثابت و 7 عضو موسس دارد و از ایران تنها دانشگاه امیرکبیر به عضویت اتحادیه درآمده است.
دبیر کل این اتحادیه اکنون مصطفی آیدین/ PDr. Mustafa AYDIN دانش آموخته روابط بین الملل و رییس دانشگاه خصوصی آیدین و قدیر خاص استانبول است.
در این کارگاه با حضور دکتر مصطفی آیدین و دیگر متخصصان در زمینه آموزش عالی ایرانی و خارجی همچنین دانشگاهیان، روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و مدیران بین الملل دانشگاه‌ها برگزار می‌شود، جدیدترین راهکارها در زمینه آموزش عالی بین الملل بحث و تبادل نظر خواهد شد.
تقویت دیدگاه‌ها و روش‌های موثر بین المللی سازی آموزش عالی، تبادل تجربیات و ایجاد تعاملی جهت به حداکثر رساندن بهره‌وری از جمله اهداف برگزاری این کارگاه آموزشی است.
اتحادیه دانشگاه های اوراسیا مراسم، کنفرانس ها، کنگره ها، پروژه ها، فعالیت ها، مطالعات، تحقیقات و مقالات مرتبط با همبستگی علمی، فرهنگی، آموزشی و اقتصادی حوزه اوراسیا را حمایت کرده یا برگزار می کند.
یکی از اهداف اصلی اتحادیه یوراس تغییر روند تمرکز بر آموزش عالی از غرب به شرق، و تقویت آموزش عالی در کشورهای منطقه اوراسیا، بالاخص کشورهای قدرتمند منطقه است.
علمی**9157**1440
تنظیم: منصوره شوشتری** گلشن
برای اطلاع از اخبار متنوع علمی و فناوری، با کانال علمی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
irnaelm@
https://telegram.me

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۸۲۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری تفاهم‌نامه همکاری با هدف توسعه پایگاه جامع آمار و اطلاعات آموزش‌عالی و داشبورد‌های مربوطه و ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور بین مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی و مرکز رصد، برنامه‌ریزی و ارزیابی شورای عالی انقلاب فرهنگی منعقد شد.

به گزارش مرکز رسانه و روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، این تفاهم‌نامه به امضای علی باقر طاهری نیا معاون وزیر علوم و رئیس مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی و مسعود فیاضی قائم مقام دبیر و رئیس مرکز رصد، برنامه‌ریزی و ارزیابی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید.

از جمله مهم‌ترین زمینه‌های همکاری این تفاهم‌نامه می‌توان موارد زیر را برشمرد:

- ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور

شامل: پایش و رصد وضعیت دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و مؤسسات پژوهشی مبتنی بر شاخص‌های مورد اشاره در اسناد بالادستی و اساسنامه­‌های مصوب به طور نظام­مند و در ابعاد مختلف (سطح کنشگران اعم از دانشجویان، اعضای هیئت علمی، دانش‌آموختگان، یاوران علمی و کارکنان و سطح داده‌های نهادی) بر اساس شاخص­‌های بیان شده در سند نقشه جامع علمی کشور و سند دانشگاه اسلامی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی

- استخراج روند‌های داخلی و بین‌المللی تغییرات در تولید علم و وضعیت دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و مؤسسات پژوهشی

- ایجاد و توسعه پایگاه جامع آمار و اطلاعات آموزش عالی در محور‌های مختلف

- تأمین زیرساخت لازم برای پایش و رصد مستمر و استقرار اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی

- ایجاد و توسعه داشبورد‌های مدیریتی – تحلیلی برای بهره‌برداری مرکز، مدیران دانشگاهی و سایر ذینفعان نظام برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری آموزش‌عالی

- ارائه گزارش‌های مبتنی بر داده­‌ها و روند‌های رصدی به منظور استفاده در تصمیم­‌سازی­‌ها و تصمیم‌گیری‌ها به مرکز

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور
  • چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند
  • برگزاری کارگاه آموزشی شبکه فیبرنوری توسط آکادمی ایرانسل
  • گردش مالی اوراسیا از مرز ۸.۷ میلیارد دلار عبور کرد
  • حوزه نظارت بر کیفیت آموزش دانشگاهی در قزوین احیا شد
  • ضرورت توسعه تعاملات علمی دانشگاهی در راستای منافع دو کشور در عرصه بین‌المللی
  • دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها آغاز شد
  • دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها از امروز آغاز شد
  • دهه سرآمدی آموزش فرصت مغتنمی برای ادای احترام به پیشگامان ساحت تولید و نشر معرفت و حکمت است
  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز