Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن عابدینی کارشناس مسائل سیاست خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به لفاظی اخیر رئیس جمهور آمریکا درباره معرفی سپاه پاسداران به عنوان سازمان تروریستی، با بیان اینکه طرحی که دولت ترامپ درصدد است تحت عنوان قانون کاتسا آن را اجرایی کند دارای مشکلاتی است، اظهار کرد: نمی‌توان بخشی از یک حکومت قانونی و نیروی دفاعی یک کشور را به عنوان یک نهاد تروریستی معرفی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عابدینی اضافه کرد: اجرای قانون کاتسا با حقوق و عرف بین‌الملل مغایر است؛ اما به دلیل اینکه ایالات متحده آمریکا خصوصا در دوران ریاست جمهوری ترامپ، اصولا پایبندی چندانی به حقوق و عرف بین‌الملل ندارد و ترامپ هم بازیگری ماجراجوست، بعید نیست که این قانون را اجرایی کند.

کارشناس مسائل سیاست خارجی ادامه داد: جامعه بین‌الملل آگاه است که سپاه پاسداران تنها نهادی بود که در6 سال گذشته در خط مقدم مبارزه با تروریسم تکفیری در سوریه و عراق فعالیت داشت، از این رو لفاظی‌های رئیس جمهور آمریکا را نخواهد پذیرفت.

وی تصریح کرد: آمریکایی‌ها در تلاشند با تضعیف نیروی دفاعی ایران زمینه‌ای فراهم کنند تا ایران همچون عراق، سوریه، لیبی و یمن دچار ناامنی مزمن و بی‌ثباتی مستمر شود؛ اما طبعا مردم ایران هرگز این موضوع را نمی‌پذیرند.

عابدینی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها در طول 38 سال پس از انقلاب اسلامی به صورت مستمر کوشیدند از همه ابزارها برای اعمال فشارهای سیاسی، اقتصادی، دیپلماتیک، جاسوسی و ایجاد مشکلات امنیتی بر ایران استفاده کنند لذا انجام این گونه اقدامات، موضوع تازه‌ای به نظر نمی‌رسد.

کارشناس مسائل سیاست خارجی گفت: همانطور که مقامات کشورمان پیش از این اعلام کرده‌اند، راه‌های فراوانی برای مقابله به مثل با آمریکا وجود دارد. این اقدام آمریکا تأثیر تعیین کننده‌ای بر امنیت داخلی ایران نخواهد داشت چرا که امنیت داخلی ایران موضوعی درونزاست و بیگانگان نمی‌توانند تأثیر منفی در آن ایجاد کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۸۰۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمامیت‌خواهی پارلمان اروپا فقط برای دلخوش‌کنی صهیونیست است

وحید جلال زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی طی مطلبی در صفحه شخصی خود در ویراستی، نوشت: گوئی، تمامیت خواهی و مخالفت خوانی‌های مکرر پارلمان اروپا در خصوص ایران نه مبنای قانونی دارد و نه الزامی برای شورا و اتحادیه اروپا ایجاد می‌کند و نه گوش شنوایی در ایران دارد فقط برای دلخوش‌کنی صهیونیست هاست.

شایان ذکر است؛ پارلمان اروپا روز پنج‌شنبه با تصویب قطعنامه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران، حمله پهپادی و موشکی بی‌سابقه به سرزمین‌های اشغالی در واکنش به اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی و هدف قرار دادن ساختمان کنسولی کشورمان در دمشق را در اوایل ماه جاری میلادی محکوم کرد و خواستار اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • تحریم سپاه توسط غربیان گویای سلامت کار پاسداران است
  • بررسی ابعاد حقوقی تجمع دانشگاهیان آمریکا در دانشگاه قم
  • ابعاد حقوقی تجمع دانشگاهیان آمریکا در دانشگاه قم بررسی شد
  • ضرورت اجرای قانون جوانی جمعیت به طور کامل
  • ماسک آزادی و حقوق بشر دولت‌های خارجی برای مردم جهان کنار رفته است
  • تمامیت‌خواهی پارلمان اروپا فقط برای دلخوش‌کنی صهیونیست است
  • نشست مسئولان قضایی گلستان با جامعه کارگری و کارفرمایی استان
  • مجلس پیگیر اجرای سند تحول رئیس‌جمهور در حوزه ارز است
  • مجلس به دنبال اجرای سند تحول رییس جمهور در حوزه ارز است