Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسؤول هماهنگ‌کننده موکب مقام امام صادق (ع) در کربلا از استقرار 60 هزار موکب از نجف تا کربلا خبر داد و گفت: مقام امام صادق(ع) در کربلا بازسازی می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سجاد بزرگیان استان تهران در آستانه اربعین حسینی، درباره حال و هوای استقبال از زائران اظهار کرد: سه محور با مسافت 80 کیلومتری از نجف تا کربلای معلی وجود دارد که اگر مسافت هر موکب با دیگری را 20 متر هم حساب کنیم، تعداد زیادی موکب‌ از نجف تا کربلا برپا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه از نجف تا کربلا 60 هزار موکب مستقر می‌شود، تصریح کرد: جدای از این موکب‌ها در خود کربلا هم موکب برپا می‌شود؛ 17 میلیون زائر اربعین به کربلا می‌رسند و طبق تعداد موکب‌های ثبت‌شده، دو میلیون نفر جای اسکان دارند.

مسؤول هماهنگ‌کننده موکب مقام امام صادق (ع) در کربلا با بیان اینکه 15 میلیون زائر دیگر در موکب‌های کوچک و خانه‌های مردم عراق سکونت پیدا می‌کنند، افزود: در واقع مردم عراق هم در این ایام در خانه‌هایشان به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند.

بزرگیان با تأکید بر اینکه موکب ما با عنوان هیأت کربلا فعالیت می‌کند، اضافه کرد: مکان موکب ما داخل شهر کربلا در مقام و باب امام صادق (ع) است که مورد اجحاف شدید قرار گرفته؛ در زمان حکومت بعثی، صدام باغ امام صادق (ع) را کاملاً مسطح کرد، در صورتی‌ که زیارتگاهی برای مردم است.

وی ادامه داد: زمانی که امام صادق (ع) به کربلا تشریف می‌آوردند، در این باغ اسکان داشتند و به زیارت امام حسین (ع) می‌رفتند و از لحاظ معنوی مکانی خوب است و مردم از آن استفاده می‌کنند؛ بعد از تسطیح، اقدامی برای بازسازی باغ امام صادق (ع) نشده است.

مقام امام صادق (ع) رونق یابد

مسؤول هماهنگ‌کننده موکب مقام امام صادق (ع) در کربلا با اشاره به اینکه ما از یکی دو سال پیش با تولیت این مکان مقدس هماهنگ کردیم و وارد کار شدیم، افزود: هدف ما این بود که مقام امام صادق (ع) را از این حالت دربیاوریم؛ این مقام باید را از لحاظ کیفی، عمرانی و فرهنگی از حالت موجود دربیاوریم و مردم بدانند مقام امام صادق (ع) کجاست و چرا به زیارت این مکان مقدس می‌روند.

بزرگیان با بیان اینکه امروز باید از دیدگاه و نظر امام صادق (ع) به امام حسین (ع) نگاه کنیم، تصریح کرد: باید احادیثی امام صادق (ع) نسبت به امام حسین (ع) دارند و اعمال و رفتاری که آن حضرت نسبت به زائران امام حسین (ع) داشتند و روایاتی که از ایشان موجود است، را انتقال داده و در این راستا مقام امام صادق (ع) را رونق دهیم.

وی با تأکید بر اینکه سال گذشته موکبی که در مقام امام صادق (ع) برپا کردیم خدماتی به زائران ارائه داد، افزود: امسال مقداری این موکب را وسعت دادیم و 17 مورد خدمت در این موکب انجام می‌دهیم؛ قصد ما این است که زائر وقتی وارد مقام امام صادق (ع) می‌شود، خدمت‌رسانی شود و هیچ دغدغه‌ای از لحاظ غذایی و اسکان و موارد دیگر غیر از زیارت نداشته باشد.

اسکان 2 هزار نفر از زائران اربعین حسینی

مسؤول هماهنگ‌کننده موکب مقام امام صادق (ع) در کربلا با اشاره به اینکه اسکان را برای دو هزار نفر از زائران اربعین حسینی در نظر گرفته‌ایم، اضافه کرد: حدود 80 هزار پرس غذای نذری در این یک هفته پخش می‌کنیم و 250 هزار میان وعده بین زائران در دو مرحله در قالب چای، نبات، شربت، میوه و سیب‌زمینی سرخ شده که مورد استقبال زائران است، پخش می‌شود.

بزرگیان با بیان اینکه برنامه‌های مذهبی در قالب عزاداری و زیارت اربعین در کنار این خدمات در مقام امام صادق (ع) برگزار خواهد شد، تصریح کرد: با سخنرانان و مداحان به‌نام کشوری هماهنگ کردیم و از پنج روز قبل از اربعین حسینی کار را شروع می‌کنیم و هر روز برنامه داریم.

وی ادامه داد: برنامه‌های فرهنگی را به سه زبان انجام می‌دهیم تا همه زائران بتوانند از آن استفاده کنند؛ غرفه کودکان هم داریم که در فضای اربعین قرار می‌گیرند و خدماتی ارائه می‌دهیم تا از این فضا بیشتر استفاده کنند.

درمانگاهی برای زائران دایر می‌شود

مسؤول هماهنگ‌کننده موکب مقام امام صادق (ع) در کربلا با تأکید بر اینکه درمانگاهی برای زائران ایجاد می‌کنیم تا نیازی به گشتن و پیدا کردن پزشک نداشته باشند و شبانه‌روز پزشک و پرستار وجود دارد، گفت: طب سنتی هم ارائه می‌دهیم و متخصصان داروهای سنتی تجویز می‌کنند؛ ماساژ را هم داریم که عراقی‌ها راه انداخته‌اند و واقعاً کار خوبی است.

بزرگیان با اشاره به اینکه غرفه واکس زدن کفش زائران را نیز برپا خواهیم کرد، اضافه کرد: خدمتی که ایرانیان در حرم‌هایی مانند امام رضا (ع) انجام می‌دهند، را به دنیا صادر می‌کنیم؛ چهار مکان از مسیر نجف تا کربلا داریم که پانسمان تاول انجام می‌دهند که زیرمجموعه مقام امام صادق (ع) است.

وی با بیان اینکه 50 چشمه حمام در نظر گرفته‌ایم که به‌صورت شبانه‌روزی به زائران خدمات ارائه می‌دهند، تصریح کرد: کارهای دیگر را نیز در کنار چنین اقداماتی انجام می‌دهیم.

مسؤول هماهنگ‌کننده موکب مقام امام صادق (ع) در کربلا با تأکید بر اینکه بحث کمک‌های مردمی را هم داریم و مردم می‌توانند کار کنند، اظهار کرد: خادمان مردمی را هم داریم که می‌توانند خدمت کنند.

بزرگیان در پایان با اشاره به کمک‌های بی‌شائبه مردمی برای مشارکت در کنگره عظیم اربعین افزود: لینک کانال موکب مقام امام صادق(ع) در کربلا به نام https://telegram.me/joinchat/BDBdqUDh2O_aTIS4ATjTLw مسیر ارتباطی خدام این موکب با مردم جهت مشارکت در پرداخت نذورات و کمک‌های خیرین می‌باشد.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۸۳۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازددید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی

«محمدکاظم آل‌صادق» سفیر جمهوری اسلامی ایران و رئیس ستاد اربعین در عراق به همراه سرلشکر «ریاض الخیگانی» رئیس کمیته اربعین عراق و دیگر مسئولین و فرماندهان مربوطه روز دوشنبه از مرز خسروی بازدید کردند.

به گزارش ایسنا، در راستای بررسی وضعیت مرزی و تسهیل ورود زائران در اربعین حسینی سال ۱۴۰۳ محمد کاظم آل صادق، ایران در عراق و هیأت همراه صبح امروز بعد از ورود به شهر بعقوبه، مرکز استان دیالی و حضور در مقر فرماندهی پلیس این شهر پس از نشستی با سرلشکر ریاض الخیگانی، مشاور امنیتی وزیر کشور و مسئول جدید کمیته اربعین عراق، معاون فرماندار و همچنین دیگر مسئولین و فرماندهان مرزی ذی‌ربط عازم مرز منذریه (در عراق) و خسروی (در ایران) شدند تا از نزدیک ضمن بازدید میدانی و بررسی آخرین وضعیت دو سوی مرز عراق و ایران تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.

آل صادق همچنین از زیر ساخت‌ها و امکانات مرز خسروی به همراه مسئولین عراقی بازدید کرد و در ادامه نشست مشترک با مسئولین و فرماندهان مرزی و استانی با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمانشاه، فرماندار قصر شیرین، مسئول پایانه‌های مرزی، فرمانده مرزبانی خسروی و سایر مقامات ذی‌ربط استانی در نقطه سفر مرزی برگزار شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال
  • بازدید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • بازددید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی
  • ضرورت تسهیل مسیرهای حمل‌ونقل جاده‌ای برای سفر زائران
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • مواکب اربعینی استان سمنان تجمیع می‌شوند
  • فعالیت ۲۹ موکب همدان در ایام اربعین در نجف و کربلا