Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد یکی از مشکلات این دانشگاه را کمبود فضای آموزشی و درمانی عنوان کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر اورنگ ایلامی مراسم آموزشی-توجیهی ورودی ۹۶ دانشگاه علوم پزشکی یاسوج که در سالن حکیم جرجانی این دانشگاه برگزار شد، با بیان اینکه پیگیر افزایش رشته های کارشناسی ارشد و دستیار تخصصی هستیم، افزود: در این زمینه از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن خیر مقدم به دانشجویان جدید بیان کرد: این دانشگاه با ۳۰ دانشجوی رشته پرستاری در سال ۶۹ فعالیتش را آغاز که در سال ۷۵ با پذیرش ۴۰ دانشجوی پزشکی به دانشکده علوم پزشکی یاسوج تبدیل شد .

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این دانشگاه هم اکنون در ۲۸ رشته دانشجو پذیرش می‌کند، خاطرنشان کرد: هم اکنون چهار رشته دستیاری تخصصی شامل کودکان و نوزادان، جراحی عمومی، زنان و زایمان و بیماری‌های داخلی و همچنین رشته‌های مختلف کارشناسی ارشد شامل بیوشیمی، میکروبیولوژی، آموزش بهداشت، آناتومی، بهداشت عمومی، پرستاری و سالمندان در این دانشگاه وجود دارد .

ایلامی تصریح کرد: این دانشگاه ۲۰۴۰ دانشجو و ۱۸۲ عضو هیئت علمی دارد، که از این تعداد ۴ نفر دارای رتبه استادی، ۲۶ دانشیار، ۱۱۶ استادیار و ۳۶ نفر نیز مربی هستند .

وی از توسعه فضای فیزیکی آموزشی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به میزان ۸۲۰۰ متر مربع خبر داد و عنوان کرد: شاخص فضای فیزیکی در این دانشگاه به ازای هر دانشجو ۴.۲ و شاخص استاد به دانشجو ۱۱ به یک است .

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد قبولی ۵۱ درصدی شرکت کنندگان دستیار تخصصی را یکی از موفقیت‌های این دانشگاه دانست و ادامه داد: امسال برای اولین بار در دو نیمسال مهر و بهمن ماه پذیرش دانشجو داشته ایم که این مسأله سبب ارتقاء کیفیت آموزشی و بهبود فضای فیزیکی می‌شود .

ایلامی یکی از برنامه‌های در دستور کار خود را افزایش رشته‌های کارشناسی ارشد و دستیاری تخصصی عنوان و تاکید کرد: تاکنون ۱۲دوره دانشجوی پزشکی فارغ التحصیل داشته‌ایم که برخی از این افراد هم اکنون به عنوان مجموعه‌ای از دانشگاه علوم پزشکی فعالیت دارند .

وی یکی از مشکلات این دانشگاه را کمبود فضای آموزشی و درمانی دانست و بیان کرد: بیمارستان بزرگ یاسوج با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی طی دو ماه آینده تکمیل و تحویل دانشگاه می‌شود .

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم اکنون ساختمان دانشکده دندانپزشکی و بهداشت-پرستاری در دست ساخت بوده که امیدوارم در کمترین زمان ممکن تکمیل و به بهره‌برداری برسد .

ایلامی تصریح کرد: یکی از دانشجویان فارغ التحصیل دانشگاه علوم پزشکی یاسوج موفق به راه اندازی اولین شرکت دانش بنیان صنعتی با ثبت ۱۰ اختراع در استان شده است .

وی عنوان کرد: همچنین یک دانشجوی رشته تغذیه دارویی برای درمان اگزوم‌های پوستی با پایه گیاهی تهیه کرده و پیگیر راه اندازی دومین شرکت دانش بنیان است .

دکتر صدرالله محرابی، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این مراسم گفت: در حال حاضر بیش از ۲۰۰۰ دانشجو در ۲۸ رشته در مقاطع کاردانی، کارشناسی و دکترای حرفه ای، دستیار تخصصی و در هشت رشته در مقطع کارشناسی ارشد در حال تحصیل هستند .

وی با اشاره به وظایف متقابل استاد و دانشجو افزود: وظیفه اساتید این است که با صبرو متانت به دانشجویان خدمت نموده و با تلاش آنها را به جایگاه رفیعی که شایسته آن هستند، هدایت نماید .

محرابی با بیان اینکه دانشجو زمانی به احترام و عزت می رسد که جایگاه خود را شناخته و حفظ نماید، اضافه کرد: تقدس، شأن و حرمت دانشجو در این است که حرمت اساتید خود را حفظ کند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۸۳۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب رشته‌های جدید دانشگاه آزاد نی‌ریز در مقطع دکتری

خبرگزاری آنا:  با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود حسینی امام‌جمعه، مهندس خسروانی فرماندار، جمعی از مسئولین شهرستان، اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد نی‌ریز و مرکز آباده طشک و معلمان مجتمع آموزشی سما در سالن آمفی تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد نی‌ریز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، علیرضا انوری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نی‌ریز در مراسم گرامیداشت روز معلم و پاسداشت مقام استاد و سالروز شهادت استاد علامه شهید مطهری که در این واحد دانشگاهی برگزار شد، تصویب رشته‌های جدید ازجمله رشته دکتری تخصصی شیمی آلی، رشته مراقبت‌های زیبایی پوست و مو در این واحد دانشگاهی را از اقدامات مؤثر در چند ماهه اخیر برشمرد و اظهار کرد:‌ امیدوارم رشته‌های جدید دیگری نیز در آینده نزدیک در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری به رشته‌های واحد نی‌ریز افزوده شود.

وی با ارائه گزارشی از روند رو به رشد و توسعه دانشگاه آزاد اسلامی واحد نی‌ریز افزود: به لطف تلاش‌ همکاران و استادان در این واحد دانشگاهی و مجتمع آموزشی سما، شاهد رشد و پیشرفت مجموعه در ابعاد و زمینه‌های مختلف هستیم.

به گزارش آنا، اهدای یادمان و تندیس هفته گرامیداشت مقام معلم به استادان دانشگاه‌ آزاد اسلامی واحد نی‌ریز و مرکز آباده طشک و معلمان مجتمع آموزشی سما ازجمله برنامه‌های این مراسم بود و در این مراسم از ابراهیم سرمدیان به‌عنوان مدیر برتر مجتمع‌های آموزشی سما در کل استان فارس، جواد عدالت‌جو رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مرکز آباده طشک به‌عنوان فرد تأثیرگذار در راه‌اندازی و شکل‌گیری مدارس سما در شهرستان نی‌ریز و از محمد شبستری به‌عنوان کارمند برتر مجتمع آموزشی سما با اهدای تقدیرنامه، تندیس و هدیه تجلیل شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دانشگاه تهران در نجف دانشجو می‌پذیرد
  • نگاهی به فعالیت های علمی و آموزشی دانشگاه فرهنگیان قم+ فیلم
  • دانشگاه تهران از سال آینده در شعبه نجف اشرف دانشجو می‌پذیرد
  • پذیرش دانشجو در شعبه نجف دانشگاه تهران از سال تحصیلی آینده
  • تصویب رشته‌های جدید دانشگاه آزاد نی‌ریز در مقطع دکتری
  • پذیرش دانشجو در شعبه نجف اشرف دانشگاه تهران از سال تحصیلی آینده
  • عطیه الهی در دستان پرتوان ماماهاست
  • معاون آموزشی وزارت بهداشت خبر داد؛ زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی
  • شیب داوطلبان ورود به دانشگاه در رشته‌های علوم انسانی بالاست/ کشور با خطر کمبود تکنسین مواجه است
  • دانشگاه آزاد خمینی‌شهر سهم بسزایی در تربیت روانشناس دارد