Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - مهر نوشت: فعال اصلاح طلب با اشاره به اظهارات اخیر رئیس جمهور آمریکا علیه سپاه پاسداران گفت:‌ ترامپ اجازه ندارد سپاه را تروریستی بداند.

محسن مهرعلیزاده با اشاره به اظهارات اخیر رئیس جمهور آمریکا علیه سپاه پاسداران اظهار کرد:‌ چرایی بخشی از این اظهارات به شخصیت فردی ترامپ و بخش دیگر به سیاست های کلی آمریکا اعم از فشارها و تحریم ها بازمی گردد که همواره قبل و بعد از انقلاب اسلامی وجود داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با سخیف و بی پایه توصیف کردن اظهارات ترامپ افزود: ترامپ چنین اجازه ای ندارد که بخواهد نهاد و ارگان موثر نظام که با مردم و برای مردم است را تروریست بداند.

مهرعلیزاده تصریح کرد:‌ پاسخ سردار جعفری -مبنی بر اینکه اگر آمریکا سپاه را تروریستی خطاب کند، ‌ ایران هم ارتش آمریکا را تروریستی خطاب خواهد کرد-‌ پاسخ بسیار صحیح بود.

وی با تروریستی خواندن ارتش آمریکا تاکید کرد:‌ ارتش آمریکا در سوریه، ‌عراق و افغانستان وجاهت قانونی ندارد و صراحتا از داعش حمایت کرده است.

رئیس سابق سازمان تربیت بدنی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر آمریکا بخواهد از برجام خارج کند، ‌ واکنش دولت باید چگونه باشد گفت:‌ نظام ما چون مبتنی بر اسلام است، ‌ پایبند به تعهدات خود خواهد بود. برجام،‌ موافقت نامه بین المللی است و علاوه بر آمریکا، ‌ اروپایی ها هم پای آن را امضا کرده اند.

مهرعلیزاده در همین باره تاکید کرد:‌ مکانیسم هایی در برجام دیده شده که اگر یک طرف بدعهدی کرد، ‌طرف دیگر می تواند عکس العمل نشان دهد. خروج آمریکا از برجام، ‌ منجر به منزوی شدن این کشور خواهد شد.

گفتنی است،‌ اظهارات روزهای اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا ‌مبنی بر «قرار دادن نام سپاه پاسداران در فهرست گروه های تروریستی»،‌ با واکنش مقامات کشورمان همراه بوده است.

عقلانیت سیاسی ایران را از منطقه جدا می کند

همچنین ایسنا نوشت:

محمود میرلوحی هضو حزب اتحاد ملت اظهار کرد: سالها است که عقلانیتی در جامعه ما ایجاد شده که اگر این عقلانیت در سوریه بود وضعش این‌گونه نمی ‌شد.

وی تصریح کرد: نظام توانسته با مردمش ارتباط برقرار کند مردم هم قبول کردند اگر راضی هم نیستند، باید با این نظام همکاری کنند. عقلانیت در عمق جان مردم و جریانات سیاسی شکل گرفته است.

وی ادامه داد: اصلاح‌طلبان ایران امروز یک طیف گسترده‌ای از اندیشه ها را در بر گرفته اند، روزی گروه‌های چپ با نهضت آزادی بگو و مگو داشت؛ اما امروز نهضت آزادی با تمام وجود با جریان اصلاح‌طلب همکاری می‌کند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب خاطرنشان کرد که اصلاح‌طلبان از متن نظام و پایبند به آرمان های امام (ره) هستند و هم توانسته اند منتقدان را هم به دور خود جمع کند.

وی گفت: اصولگراها هم توانستند شرایط خود را کنترل کنند. یادمان نرفته که آن ها بودند که از احمدی نژاد و انصار حزب‌الله حمایت کردند.یادمان هست که چه طور در سال هایی مثل 84 جولان می دادند. اصولگرایان توانستند آن‌ها را قانع کنند که اگر به اعتقاداتان صادق هستید باید صبوری کنید با ضرب و شتم و کتابخانه سوزاندن و از دیواار سفارت بالا رفتن کاری پیش نمی رود.

میرلوحی گفت: رقبا دیدیند که نمی توانند اصلاح‌طلبان را حذف کنند . با وجود جفاهایی که به این جریان شده ما می گوییم بر گذشته صلوات و بیایید با هم آینده را بسازیم. نمی شود آقای خاتمی را حذف کرد . باید بپذیرند رقبا که اصلاح‌طلبان جزو متن انقلاب هستند. حالا تفاوت‌هایی هم در نظر ها دارند .

آمریکا از دستاوردهای برجام ناراحت و عصبانی است

مسعود پزشکیان نائب رئیس مجلس دهم اظهار داشت: اگر آمریکا بخواهد از برجام خارج شود، منزوی خواهد شد. اینکه ترامپ می گوید برجام بدترین توافقی بوده که آمریکا امضا کرده نشان می دهد که برجام فوایدی داشته که ترامپ را تا این حد عصبانی کرده. این یعنی دیپلمات‌های ما و حتی مجلس تصمیم درستی گرفته که ترامپ به این شدت عصبانی شده است.

نایب رئیس مجلس در عین حال گفت: اینکه عده‌ای در داخل نیز همین حرف‌های ترامپ را تکرار می کنند و یا اینکه برخی از رسانه‌ها و حتی صداوسیما ناخودآگاه چنین مطالبی را بیان می کنند، درست نیست. باید به جای این رویکرد رفتار ما به خصوص دیپلمات‌ها و سیاستمدارها طوری باشد ‌که آمریکا منزوی باشد نه اینکه بتواند ما را عصبانی کند تا در نهایت همه را علیه ایران بسیج کرده و دوباره ما را منزوی کند. برجام توافقی است که امضا شده است و امروز آنها از این توافق عصبانی شده و می خواهند بازی را برهم زنند.

نایب رئیس مجلس افزود: اینکه فقط بگوییم که آنها هیچ غلطی نمی توانند بکنند، درست نیست. آنها سهم ما را از میادین مشترک می برند و انگار ما گوشه‌ای ایستاده‌ایم و فقط نگاه می کنیم. اگر با این استدلال می گویند که آنها نمی توانند غلط بکنند حتما حرف درستی می زنند.

29212

کلید واژه‌ها : مسعود پزشکیان - توافق هسته ای ایران و پنج بعلاوه یک (برجام) -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۸۵۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهان برای تحقق آرمان فلسطین به پا خواسته است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علی خاتمی با بیان اینکه گفتمان و تفکر انقلاب اسلامی ایران امروز در جهان فراگیر شده است و جهان برای تحقق آرمان فلسطین به پا خواسته است، گفت: امر وز جهان به حقانیت گفتمان و آرمان فلسطین تاکید دارد و قشر نخبه جهان برعلیه رژیم غاصب اسرائیل و حامیان آن به پا خواسته است.

وی با اشاره به خیزش دانشگاهیان نقاط مختلف آمریکا، افزود: تاکنون بیش از ۲ هزار نفر در دانشگاه‌های آمریکا و کشورهای اروپایی دستگیر شده اند در حالی که تنها درخواست دانشجویان عدم کشتار مردم بی‌گناه غزه است اما آنان به خوابگاه‌های دانشجویی شبانه حمله کرده و دانشجویان را با دستبند می‌برند که جلوه واقعی حقوق بشر آمریکایی است.

خاتمی ادامه داد: دشمنان ادعای حقوق بشر دارند و در آمریکا به ۷۰ دانشگاه با نیروی نظامی حمله ور شده‌اند، در صورتی که در مجامع حقوقی، نیروهای نظامی و انتظامی حق ورود به مراکز علمی را ندارد.

امام جمعه زنجان با اشاره به ۱۸ اردیبهشت و امضای برجام، گفت: آمریکا خود را به دیوانگی زد و برجام را پاره کرد، در همین برجام آمده بود که اگر آمریکا به تعهدات خود عمل نکند، ایران مجاز است به تعهداتی که داده عمل نکند و قدم به قدم عقب نشینی کند بنابراین اگر قرار بر این بود که کشور مقابل به تعهدات خود عمل کرد ایران نیز به تعهدات خود عمل کند.

خاتمی افزود: این اقدام ایران مقابل آمریکا یعنی ایستادگی در برابر طاغوت بود و در مجلس، وزارت خارجه، سازمان نیروی انرژی هسته‌ای نوشته شده است، اگر آنان متعهد به تعهدات خود نشوند ما یک قدم بیشتر از قول‌هایی که داده‌ایم پیشروی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه آمریکا و هم‌پیمانانش به عهد خود وفا نمی‌کنند و در طول ۴۰ سال نیز این بدعهدی خود را نشان داده بودند، ادامه داد: آمریکا با خارج شدن از برجام در سال ۹۷ به دنبال این بود که ایران را به زانو درآورده و بار دیگر سلطه خود را بر ما حاکم کند، این در حالی بود که ایران از وابستگی کامل در دوران طاغوت به قدرت برتر خاورمیانه تبدیل شده بود.

خاتمی با اشاره به روز جهانی صلیب سرخ و هلال‌احمر گفت: ایران در این رابطه با تمام قدرت در سطح منطقه در حال نقش‌آفرینی است در خدمات رسانی مؤثر بوده است.

کد خبر 6095706

دیگر خبرها

  • ترامپ سر به سر ایران خواهد گذاشت؟ /هشدار رسانه اصلاح طلب به دولت رئیسی درباره ۲ خطر در کمین ایران
  • حمایت مجلس یمن از تشدید مبارزات علیه رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس
  • تسلیت فرمانده سپاه امام رضا (ع) در پی رحلت سردار ایافت
  • فرمانده سپاه امام رضا (ع) رحلت سردار «ایافت» را تسلیت گفت
  • چرا دویچه وله از ایران عصبانی است؟
  • طعنه سنگین روحانی به وضعیت مشارکت در انتخابات
  • لغوسخنرانی سفیرآمریکادر دانشگاه ورمونت همزمان بااعتراضات دانشجویی
  • واکنش روسیه به بازداشت گسترده دانشجویان در آمریکا
  • جهان برای تحقق آرمان فلسطین به پا خواسته است
  • راهپیمایی مردم همدان علیه جنایات صهیونیست‌ها