Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-04@03:52:44 GMT

آغاز به کار کتابخانه سیار روستایی سرخه

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۸۷۴۱۲

آغاز به کار کتابخانه سیار روستایی سرخه

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، مهدی جمال مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان از آغاز به کار کتابخانه سیار روستایی سرخه در روستای مؤمن‌آباد خبر داد و گفت : این کتابخانه در حال حاضر روستاهای خیرآباد، مؤمن‌آباد، لاسجرد، افتر و عَلاء را تحت پوشش خدمات فرهنگی قرار می‌دهد.


جمال اظهار داشت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از پنجاه‌سال قبل، افتخار این را داشته تا در عرصه‌های فرهنگی پیش‌قدم باشد و امروز همه‌ی ما اینجا جمع شدیم تا مروری بر خاطرات خود داشته‌باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل کانون پرورش فکری، تولید خاطره را یکی از فعالیت‌های ارزنده و شاخص کانون پرورش فکری دانست و گفت: اگر خاطره‌ای وجود نداشته باشد بی‌شک محتوایی اتفاق نخواهد افتاد و اگر شخصی از دوره‌ی نوجوانی خود به‌خوبی یاد می‌کند تولید محتواست که ذهن او را آرامش می‌بخشد.


جمال در ادامه افزود: تولید خاطرات منجر به تولید محتوا می‌شود و مربیان در کارگاه‌های کانون پرورش فکری در مسیر تولید محتوا گام بر می‌دارند.


وی همچنین هدف از راه‌اندازی کتابخانه سیار روستایی را برقراری عدالت اجتماعی و فرهنگی عنوان و تصریح کرد: کتابخانه سیار روستایی سرخه در راستای بهره‌مندی کودکان و نوجوانان مناطق حاشیه شهر، روستایی و محروم شهرستان سرخه که امکان استفاده از کتابخانه‌های ثابت را ندارند، دایر شده است و مربی كتابخانه سیار با یك دستگاه خودرو و كتاب‌های كانون پرورش فكری به مناطق روستایی می‌رود تا با ارائه فعالیت‌های متنوعی مانند قصه‌گویی، شعرخوانی، معرفی كتاب، اجرای بازی و...، شادی را به كودكان مناطق روستایی هدیه کند.


جمال در پایان تصریح کرد: هم اکنون 16 مرکز فرهنگی‌هنری ثابت، چهار کتابخانه سیار روستایی، یک کتابخانه سیار شهری و دو کتابخانه پستی به‌همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان سمنان فعالیت دارند.


گفتنی است؛ در این آیین که علاوه بر مربیان کانون پرورش فکری، مدیر، معلمان و دانش‌آموزان مدرسه قائم، محمد دستورانی رئیس آموزش و پرورش شهرستان سرخه، دهیار، اعضای شورا و معتمد روستا نیز حضور داشتند، فعالیت‌هایی مانند سرودخوانی، قصه‌گویی، معرفی کتاب، معرفی فعالیت ادبی مکاتبه‌ای، عضویت و امانت کتاب، قدردانی از مدیر مدرسه، دهیار و اعضای شورای روستا انجام شد.


انتهای پیام / ه


نخستین کتابخانه سیار روستایی سرخه آغاز به کار کرد

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۸۷۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید فکری رسالت و ماموریت جشنواره علامه حلی است

حجت الاسلام طهماسبی، دبیر علمی جشنواره علامه حلی در دهمین جشنواره علامه حلی که ویژه طلاب نو قلم برگزار می‌شود، گفت: در این دوره از جشنواره بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ اثر علمی شامل کتاب، مقاله و پایان نامه به گروه‌های علمی ارسال شد که پس از ارزیابی‌ها ۲۳۵ اثر به عنوان آثار برتر معرفی شدند.

وی اضافه کرد: ارتقا توان و رشد پژوهشی طلاب نو قلم و کمک به طلاب جوان برای تمرین پژوهشی و ایجاد رقابت سالم علمی از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور هم در اختتامیه این جشنواره گفت: حوزه انقلابی نباید به چند موضوع محدود باقی بماند بلکه باید پژوهش‌ها به سمت نگاه جامع، اصیل و روش‌مند، با رویکرد تمدنی جدید و سبک زندگی نو و پاسخگوی انفجار‌های معرفتی باشد.

وی اضافه کرد: وضع موجود کافی نیست و حوزه باید پاسخگوی مشکلات تمدنی باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه طلبه جوان باید از امام و مبانی انقلاب الهام بگیرد و برای پایه پژوهش‌های خود از این مبانی استفاده کند، گفت: جلوه‌های انقلاب در عالم روشن است و همه این جلوه‌ها باید در پژوهش‌ها گنجانده شود.

وی افزود: نظام اسلامی نیاز به نرم افزار فکری دارد و باید بتوانیم پاسخ قوی و درخوری به مسائل کشور و شبهات و سوالات بدهیم.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور افزود: طلاب جوان باید با تکمیل روش و شیوه علمی خود، در پرتو عقل گرایی با محوریت کتاب و سنت پژوهش‌ها را اجرایی کرد.

وی تاکید کرد: تولید فکری رسالت و ماموریت جشنواره علامه حلی است تا بتواند طلاب را آماده ایفای نقش‌های جدید برای تولید دانش و معرفت باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی کتابخانه سیار در مناطق مختلف شهری و روستایی اراک ضروری است
  • افتتاح دفتر کانون بسیج رسانه در شهرستان آران و بیدگل
  • پایان جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم
  • حضور ۱۴ گروه در جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم
  • تولید فکری رسالت و ماموریت جشنواره علامه حلی است
  • فعالیت تخصصی کانون‌های مساجد آذربایجان غربی در حوزه جمعیت و جوانی
  • برنامه‌های جدید کانون پرورش فکری برای بچه‌ها
  • اعطای «گرنت» به تشکلهای دانشجویی تصویب شد
  • پوستر طرح تربیتی «هزار مشعل» رونمایی شد
  • تحت تاثیر پیشرفت دفاتر اسناد رسمی ایران قرار گرفتم