Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@14:19:12 GMT

خبرهای کوتاه از استان کردستان

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۸۵۷۰۰

خبرهای کوتاه از استان کردستان

سنندج- ایرنا- مایه کوبی 95 درصد دام های روستاییان بیجار، سالانه 900 تن تخم مرغ در قروه و کتابخانه سیار روستایی در این شهر برخی از خبرهای کوتاه استان کردستان است.

به گزارش ایرنا مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان بیجارگفـت: در طول 6ماهه اول امسال بیش از 95 درصد دام های سبک و سنگین روستاهای تابعه شهرستان بیجار علیه بیماری های مشترک انسان و حیوان مایه کوبی شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هادی اسکندری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا: پراکندگی و مسافت بسیار زیاد روستاهای این شهرستان، موجب شده است کار نظارت و اجرای طرح های دامپزشکی با هزینه و مشکلات زیادی مواجه شود.
با اجرای بیش از 800 مورد نظارت و بازرسی های مرتب و سرزده از مراکز مختلف شهرستان بیش از یک تن فرآورده دامی فاسد معدوم شد.
رئیس شبکه دامپزشکی بیجار با بیان اینکه 95 درصد دام های سبک و سنگین روستاهای شهرستان بیجار در برابر بیماری های مشترک انسان و حیوان واکسینه شده اند ادامه داد: این فعالیت موجب گردیده است ضمن ایمن سازی حوزه استحفاضی، از شیوع و گسترش بیماری های احتمالی دام های مهاجر و شناور به منطقه نیز جلوگیری گردد و از هر نوع خسارات مرگ و میر دام جلوگیری شود.

** سالانه 900 تن تخم مرغ در قروه تولید می شود
رئیس جهادکشاورزی شهرستان قروه گفت: سالانه 900 تن تخم مرغ از واحدهای صنعتی مرغ تخم گذار و سایر ماکیان بومی در قروه تولید می شود.
خلیل فعله گری افزود: در شهرستان قروه 6 واحد مرغداری تخم گذار، وجود دارد که در حال حاضر یک واحد فعال و پنج واحد راکد است.
به گفته وی مصرف سالانه تخم مرغ مورد نیاز شهرستان هزار و 540 تن است که شهرستان قروه رتبه پنجم از نظر میزان تولید در استان برخوردار است.
فعله گری گفت: تخم مرغ یک غذای سالم و مقوی است که با دارا بودن مواد پروتئینی مورد نیاز بدن، اسیدهای آمینه ضروری، حاوی ویتامین ها و مواد معدنی لازم نیاز بدن را دارد.
رئیس جهاد کشاورزی اضافه کرد: کشور ایران در تولید تخم مرغ در رتبه 11 دنیا قرار دارد اما در مصرف تخم مرغ در جایگاه 21 دنیا را دارا است.

** کتابخانه سیار روستایی در قروه افتتاح شد
روز سه شنبه کتابخانه سیار روستایی و فروشگاه محصولات فرهنگی کتاب و سرگرمی در شهرستان قروه با حضور مدیر کل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان کردستان، فرماندار و برخی از مسئولان قروه افتتاح شد.
مدیرکل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان در این رابطه گفت: در هفته ملی کودک کتابخانه سیار روستایی در قروه و سه فروشگاه محصولات فرهنگی کتاب و سرگرمی در بیجار، دیواندره و قروه افتتاح می ‌شود.
به گفته سهیلا شیخی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان از طریق 20 مرکز فرهنگی ثابت و چهار کتابخانه سیار روستائی با ارائه فعالیت های فرهنگی، هنری و ادبی با مخاطبین کودک و نوجوان خود ارتباطی چهره به چهره برقرار می کند.
شیخی افزود: ماشین کتابخانه سیار می تواند در 20 روستا علاوه بر کتاب رسانی به کودکان و نوجوانان، فعالیت های فرهنگی - هنری و ادبی نیز ارائه دهد.
وی گفت: هدف از برگزاری برنامه‌های هفته ملی کودک این است که مسئولان و افرادی که بیشتر با کودکان و نوجوانان در ارتباط هستند به حقوق کودکان توجه بیشتری کنند چرا که کودکان و نوجوانان اساسی‌ ترین و بنیادی‌ترین سرمایه‌های جامعه محسوب می ‌شوند.

** کمیسیون جرائم خاص در بانه تشکیل شود
رئیس کل دادگستری استان گفت: بانه یک شهر تجاری است و جرائم این حوزه نیاز به یک کمیسیون جرائم خاص دارد که باید این کمیسیون بنابر ضرورت در بانه ایجاد شود.
علی اکبر گروسی در آیین تودیع و تکریم رئیس دادگستری بانه که در سالن جلسات فرمانداری بانه برگزار شده افزود: باید با حضور نیروهای امنیتی و انتظامی با بعضی از ترددات مرزی که آسیب پذیری استان را بیشتر می کنند، مقابله کنند و کمیسیون یا شورای ویژه این جرائم در شهرستان تشکیل شود.
وی گفت: باید ورود و خروج کالاهایی که قاچاق هستند توسط نیروهای انتظامی کنترل شود و آسیب های ناشی از صادرات و واردات کالاها را کاهش دهیم.
رئیس کل دادگستری کردستان با بیان اینکه تجارت در راستای توسعه و عمران استان بکار گرفته شود، اضافه کرد: توسعه استان باید از دروازه تجاری که در بانه ایجاد شده شکل بگیرد و کل استان از سود تجارت بانه و مریوان بهره مند شود.
وی اظهار کرد: بانک ها می توانند در زمینه قاچاق کالا نقش موثری داشته باشند و در صورتی گردش پولی و مالی در مسیر نادرستی قرار گرفت به مراجع نظارتی اعلام کنند.
وی قانون را محور نظم و تقوا خواند و افزود: مدیرباید در عرصه وعمل و کار بر اساس قانون عمل کنند و به موضوعات قانونی توجه کنند چراکه مدیرانی که بر اساس قانون عمل می کنند هیچ وقت به لحاظ اجرا قانون مورد بازخواست قرار نمی گیرد.
گروسی اظهار کرد: شهرستان بانه دارای منابع طبیعی و خدادادی است که باید این منابع که جز ثروت های ملی است حفظ و نگهداری شود.
در این آیین سعید عباسی که پیش از این دادستان بانه بود به عنوان رئیس دادگستری بانه منصوب شد و از جلیل قلی زاده که 13 سال رئیس دادگستری بانه بوده و تقدیر شد.

** آموزش فرهنگ استاندارد در کردستان گسترش یافته است
مدیر کل استاندارد استان کردستان گفت : گسترش آموزش فرهنگ استاندارد در کردستان رشد چشم گیری داشته است.
منصور لهونیان افزود: عملکرد استاندارد در سطح استان بسیار خوب بوده و در افتتاح و راه اندازی دفاتر استاندارد سازی رتبه دوم کشوری رابه خود اختصاص داده است.
لهونیان با اشاره به تدریس و آموزش برنامه های آموزشی تهیه شده توسط استاندارد کردستان در سطح کشور اظهار کرد: آموزش و ترویج استاندارد در سطح مدارس، دانشگاه و ادارات و تریبون نماز جماعت در حال گسترش بوده است.
وی گفت: بازرسی های انجام شده توسط نمایندگی استاندارد در دیواندره باید با آموزش و راهنمایی واحدهای تولیدی و اصناف همراه باشد.
مدیر کل استاندارد کردستان اظهار کرد: رویه استاندارد کردستان تعامل با واحدهای تولیدی همگام با رعایت استانداردهای لازم در جهت رعایت حقوق شهروندان و کیفیت استاندارد سازی است.
سیروس کاکی نماینده استاندارد در شهرستان دیواندره گفت: 46 مورد بازرسی از واحدهای تولیدی، 41 مورد نمونه برداری، 160مورد بازرسی از بازار انجام شد که از این موارد 15مورد توقیف و اعلام جرم و 20 مورد تذکر صورت گرفت.
وی ادامه داد: 12مورد گشت مشترک آرد و نان در 6ماهه اول سال جاری از دیگر فعالیت های نمایندگی استاندارد شهرستان دیواندره بوده است.

**خبرنگاران: زینب طلایی/ منصور محمدی/سارا صالحی
**انتشار دهنده: امید بهمنی
7469/ 7353/7345/6108

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۸۵۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۰ درصدی حجم آب سد‌های کردستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،آرش آریانزاد میگوید: به دنبال بارش‌های اخیر حجم آب ذخیره در پشت سد‌های استان به ۷۲ درصد رسیده است.
وی افزود: در حال حاضر ۸ سد استان شامل سد‌های عباس آباد و سبدلو بانه، چراغ‌ویس سقز، گاران مریوان، زیویه کامیاران، قشلاق و آزاد سنندج و زریبار مریوان سرریز کرده‌اند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان با بیان اینکه از ابتدای سال آبی جاری، ۴۲۰ میلیمتر متوسط بارندگی استان بوده افزود: شهرستان‌های مریوان با هزارمیلیمترو بانه با ۸۰۰ میلیمتربیشترین میزان بارش‌ها را به خود اختصاص داده اند.
بارندگی سال آبی جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد افزایش داشته است.
کارشناس اداره هواشناسی استان نیز میگوید: در بارش‌های اخیر سلین هورامان با ۹۴ میلیمتر و سرواباد با ۸۶ میلیمتر بیشترین بارش‌ها را داشته اند.
هواشناسی کردستان اعلام کرد از فردا نیز موج جدید بارشی نیز آسمان استان را در بر میگیرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۸ سد کردستان سرریز شد
  • افتتاح چهارمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی در شهر قروه
  • افزایش ۱۰ درصدی حجم آب سد‌های کردستان
  • فیلم| وداع مادر شهید «جلال اعتماد» با فرزند شهیدش
  • حفر گودال ١٥ متری برای کشف اشیاء تاریخی؛ ۳ نفر دستگیر شدند
  • تشییع پیکر شهید مرزبان در قروه
  • تشییع پیکر شهید "جلال اعتماد" در قروه
  • فیلم/ تشییع پیکر شهید مرزبانی در شهر قروه کردستان
  • یک مرزبانان در بانه به شهادت رسید
  • شهادت دومین مرزبان هنگ مرزی بانه