Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگارایرنا، علی اعطاروزسه شنبه در پایان یازدهمین جلسه علنی شورای شهر تهران ،ری و تجریش در جمع خبرنگاران گفت: این موضوع به قانونی در سال 1322 برمی گردد که براساس آن واگذاری ها برای بهره برداری و نه تملک چه به صورت رایگان و چه به صورت شرایط معین باید به تصویب انجمن شهر در آن زمان و در زمان حاضر به تصویب شورای شهر برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد:طرحی که امروز مطرح شد مشخصا در این راستا بود که رویه واگذاری ها خلاف متن صریح قانون بوده است و شورا از این واگذاری ها اساسا بی اطلاع بوده و مصوباتی وجود داشته که این اختیار را به شهرداری تفویض کرده است که این مطلب مغایر با نظر شورا بود.
اعطا افزود: امروز در صحن تصمیم گیری شد که تمامی واگذاری ها حتی بهره برداری ها چه به صورت رایگان و چه به صورت معین باید به شورای شهر ارسال شود و مجوز را شورا صادر کند.
به گفته وی، با توجه به این موضوع احتمال افزایش حجم کار شورا بود که در نهایت کلیات طرح با 13 رای تصویب شد و در مورد جزییات در جلسه بعد تصمیم گیری می شود.
وی گفت: لایحه 2 فوریتی از سوی شهرداری تهران با موضوع اصلاحیه مصوبه تقسیط و چگونگی اخذ مطالبات شهرداری تهران نیز مطرح شد که یک فوریت آن تصویب شد و در اولین جلسه در دستور کار برنامه و بودجه قرار می گیرد.
وی همچنین در خصوص جلسه عصر امروز اعضا شورای شهر با شهردار تهران نیز گفت: دستور این جلسه غیرعلنی موضوع انتصابات در شهرداری تهران است و هیچ مصوبه ای نخواهد داشت و صرفا برای همفکری است.
* برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: مهدی مقدر انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/9343/7244/1735 / 1539

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۸۷۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح‌های یادگار امام و آزاد راه شهید شوشتری زیر ذره بین شورا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، معاون فنی عمرانی شهردار تهران امروز  سه شنبه ۱۱ اردیبهشت درباره طرح‌های امتداد یادگار امام و آزاد راه شهید شوشتری به اعضای شورای شهر تهران گزارش می‌دهد.

به گفته سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران ، امروز در دویست سی و دومین جلسه شورا، خرانه دار شورای اسلامی شهر تهران درباره حساب‌های درآمد و هزینه شهرداری تهران در ماه‌های آذر، دی و بهمن سال ۱۴۰۲، گزارش خواهد داد و در ادامه از سامانه پایش اجرای مصوبات شورای اسلامی شهر تهران رونمایی خواهد شد.

علیرضا نادعلی افزود: نطق پیش از دستور ناصر امانی عضو شورای شهر تهران درباره محله جوادیه در منطقه ۱۶ شهرداری تهران هم قرائت خواهد شد.

به گفته سخنگوی شورا، بررسی یک فوریت لایحه معرفی چهار نفر از کارکنان رسمی شهرداری تهران برای انتصاب به عنوان قائم مقام ذیحساب و یک فوریت طرح اصلاحیه ماده ۱۶ و ۱۸ مصوبه تأمین منابع مالی مورد نیاز طرح‌های توسعه و باسازی تأسیسات آب و فاضلاب شهری و اجرای طرح آبرسانی اضطراری شهر تهران و تأمین بخشی از کسر قیمت تمام شده خدمات آب و فاضلاب در دستور کار جلسه امروز شورای شهر قرار دارد.

علیرضا نادعلی افزود: لایحه اصلاحیه مصوبه بهای خدمات کارشناسی و فنی اماکن تجاری (واگذار شده به صورت سر قفلی) در میدان مرکزی میوه و تره‌بار و همچنین لایحه اصلاحیه مصوبه بهای خدمات کارشناسی و فنی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران هم در نشست شورا بررسی خواهد شد.

دیگر خبرها

  • مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ اسفراین صادر شد
  • تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری
  • صدور سند مالکیت املاک با وجود بدهی به دولت، مجاز شد
  • در جلسه عصر امروز شورای‌عالی انقلاب فرهنگی صورت گرفت؛ تصویب نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • اطلاعات املاک واگذار شده شهرداری تهران منتشر شود
  • واکنش چمران به حواشی جلسه قبل شورا؛ اختلافات طبیعی است
  • واکنش چمران به حواشی جلسه قبلی شورا؛ اختلافات طبیعی است
  • طرح الزام ثبت رسمی اموال غیرمنقول در آستانه نهایی‌شدن
  • طرح‌های یادگار امام و آزاد راه شهید شوشتری زیر ذره بین شورا
  • احداث و بهره‌برداری از ۲ جایگاه شارژ سریع خودروهای برقی در اصفهان