Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@18:31:04 GMT

سهم رانندگان در تصادفات جاده ای ۱.۲۵ درصد است

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۸۸۰۸۲

سهم رانندگان در تصادفات جاده ای ۱.۲۵ درصد است

معاون وزیر راه با اشاره به بازدارندگی جرایم پرداختی، گفت: سهم رانندگان ما در تلفات جاده ای ۱.۲۵ درصد اعلام شده است

به گزارش خبرنگار مهر، مهندس داود کشاورزیان در مراسم افتتاح ۳۵ مرکز مانیتورینگ در سطح استان های کشور افزود: تعداد خودروهای ایران ۱۹ میلیون است و آمار خودروها در ایران یک میلیارد برآورد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما یک درصد جمعیت کل جهان را داریم و ۱.۸ درصد کل خودروهای دنیا را به خود اختصاص داده ایم این در حالیست که سهم جابجایی کالا و مسافر در جاده ها در ایران ۹۰ درصد است.

وی گفت: آمار تلفات جاده ای در دنیا بالغ بر یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر است و کشور ما در سال گذشته در جاده های درون شهری و برون شهری ۱۶ هزار تلفات داشته ایم. یک درصد جمعت جهان را داریم و ۱.۲۵ درصد تلفات جاده ای را به خود اختصاص داده ایم.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور ادامه داد: استفاده از تکنولوژی روز و دوربین های ثبت تخلف به پلیس کمک می کند که نظارت بیشتری در جاده ها داشته اشد وضعیت در کشور ما به گونه ای است که کاهش تلفات کار بسیار سختی است اگرچه در چند سال اخیر کاهش داشتیم اما در شش ماه اول سال نسبت به مدت مشابه فقط یک درصد شاهد کاهش تلفات جاده ای بوده ایم.

کشاورزیان در ادامه به قانون رسیدگی به تخلفات جاده ای اشاره کرد و افزود: طبق قانون اگر بعد از دوماه فرد متخلف جریمه را پرداخت نکند جریمه دو برابر می شود اگر بعد از ۴ ماه جریمه را پرداخت نکند پلیس او را به دادگاه معرفی می کند اگر بعد از یک ماه تذکر جریمه پرداخت نشود گواهینامه ابطال می شود و خودرو توقیف می شود.

وی اضافه کرد: باید در پرداخت جرایم به تبصره توجه کنیم و بخشودگی نداشته باشیم اگر فردی جریمه را پرداخت نکرد بعد از ۴ ماه گواهینامه ابطال می شود و پلاک خودرو توقیف شود.

کشاورزیان با اشاره شناسایی۳ هزار نقطه حادثه خیز گفت: بعد از انجام محاسبات ۱۵۰۰ نقطه به عنوان مناطق حادثه خیز شناسایی شدند که برای رفع نقایص این نقاط به اعتباری در حدود یک میلیاردتومان نیاز است.

وی در پایان درباره مبلغ جریمه تخلفات که به سازمان راهداری اختصاص می یابد نیز افزود: طبق قانون پیش بینی شده که ۶۰ درصد از تخلفات در اختیاز سازمان راهداری قرار گیرد اما متاسفانه در دو سال گذشته علی رغم تصویب این اعتبار در بودجه فقط ۳۰ درصد به دلیل تنگناهای دولت به سازمان راهداری اختصاص یافت که امیدواریم که موانع موجود در اختصاص کل مبلغ به زودی برطرف شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۸۸۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت صدور برگ جریمه رانندگی اشتباهی چیست؟

به گزارش خبرآنلاین ،سردار تیمور حسینی رئیس پلیس راهور اظهار کرد: دو موضوع باعث اشتباه ارسال شدن جرائم رانندگی است؛ یک موضوع کیفیت دوربین‌ها و دو دستکار کردن ارقام پلاک خودرو توسط برخی از رانندگان.

تسنیم در خبری نوشت:وی افزود: این دو عامل باعث شده است ۵ درصد جرائم رانندگی اشتباهی برای افراد ارسال شود که برای پاک کردن این جرائم اشتباه، افراد به مراکز پلیس راهور مراجعه کنند.

حسینی بیان کرد: البته سامانه رسیدگی غیرحضوری یا اینترنتی به اعتراضات در دست آماده‌سازی است و امیدواریم به‌زودی یعنی در سال ۱۴۰۳ بتوانیم این سامانه را معرفی و رونمایی کنیم تا دیگر برای اعتراض به تخلفات رانندگی نیاز به مراجعه حضوری نباشد.

رئیس پلیس راهور در پایان گفت: در سال گذشته ۱۵۷ میلیون جریمه برای رانندگان متخلف صادر شده است.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901047

دیگر خبرها

  • دو قانون جدید FIA برای فرمول یک
  • ضرورت نظارت بر دوربین‌های راهنمایی و رانندگی
  • به فکر تلفات تصادفات در جاده تایباد ـ خواف باشید
  • پلیس راهور تهران: استفاده از موبایل عامل ۴۶ درصد از تصادفات است
  • پلیس راهور : ۴۶ درصد تصادفات مربوط به تلفن همراه است
  • پلیس علت اکثرتصادف‌های رانندگان ایرانی را فاش کرد
  • علت صدور برگ جریمه رانندگی اشتباهی چیست؟
  • علت صدور برگ جریمه رانندگی اشتباهی چیست؟​
  • عامل ۴۶ درصد تصادفات ؛ یک عادت بد در رانندگی!
  • ایمن سازی ۱۴۰کیلومتر از حاشیه راه های مازندران