Web Analytics Made Easy - Statcounter

همدان - سرپرست شرکت آب منطقه‌ای همدان از صرفه‌جویی ۴۹ میلیون مترمکعبی آب همدان در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، منصور ستوده پیش از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون در مجموع ۴۹ میلیون و ۴۲۸ هزار مترمکعب در مصرف آب صرفه‌جویی شده است که این امر شامل محل‌های مختلف می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امسال از محل انسداد چاه‌های غیرمجاز در استان همدان هشت میلیون و ۹۰۰ هزار مترمکعب صرفه‌جویی شده که بیشترین صرفه‌جویی به ترتیب مربوط به شهرستان‌های رزن ۴ میلیون و ۴۲۰ هزار مترمکعب، کبودرآهنگ یک میلیون و ۷۶۰ هزار مترمکعب و ملایر یک میلیون و ۴۰۰ هزار مترمکعب است.

ستوده عنوان کرد: از محل نصب کنتور یک میلیون و ۳۸۰ هزار مترمکعب صرفه‌جویی شده است که بیشترین صرفه‌جویی در این بخش نیز به ترتیب مربوط به شهرستان‌های اسدآباد با ۶۸۰ هزار مترمکعب و ملایر با ۶۶۰ هزار مترمکعب بوده است.

وی با اشاره به اینکه صرفه‌جویی ناشی از اصلاح پروانه‌ها ۳۹ میلیون و ۱۴۳ هزار مترمکعب بوده است، تصریح کرد: بیشترین رقم صرفه‌جویی در این بخش مربوط به فامنین با ۹ میلیون و ۶۰۵ هزار مترمکعب‌ و سپس شهرستان بهار با ۹ میلیون و ۵۰۷ هزار مترمکعب است.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای همدان افزود: سال آبی گذشته ۳۷۸ میلی‌متر بارندگی در سطح استان همدان رخ داد که این رقم سال ۹۴، ۴۵۱ میلیمتر و در متوسط بلندمدت ۳۳۰ میلی‌متر بوده و امسال هنوز بارندگی درسطح استان همدان رخ نداده است.

ستوده با اعلام اینکه در حال حاضر ذخیره سدهای استان همدان به ۶۲ میلیون و ۸۲۰ هزار مترمکعب کاهش یافته است، عنوان کرد: در حال حاضر سد سرابی تویسرکان ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار مترمکعب، سد کلان ملایر ۳۸ میلیون مترمکعب و سد اکباتان همدان ۱۸ میلیون و ۱۲۰ هزار مترمکعب ذخیره آبی دارند.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای همدان با اشاره به اینکه سد اکباتان سال آبی گذشته سرریز کرده است، عنوان کرد: در حال حاضر میزان ورودی به سد صفر بوده و میزان خروجی ۱۱۶۰ لیتر در ثانیه است.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر ورودی سد سرابی تویسرکان صفر است گفت: سد سرابی تویسرکان ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار مترمکعب ذخیره داشته و میزان خروجی از آن ۷۵ لیتر در ثانیه بوده و پکیچ تصفیه‌خانه برای تامین بخشی از آب شهرستان تویسرکان در کنار این سد ایجاد شده است.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با بیان اینکه میزان بارش سال آبی گذشته در همدان بی‌نظیر بوده و در ۲۰ سال گذشته چنین بارشی رخ نداده است گفت: به طور متوسط سالانه ۶ میلیارد و ۳۸۸ میلیون مترمکعب حجم نزولات جوی استان همدان است ولی از سوی با ۶۷ درصد تبخیر در استان همدان روبه‌رو هستیم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۸۸۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب چه رودخانه‌هایی از کردستان به دریاچه ارومیه سرازیر می‌شود؟

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: آب رودخانه‌های سقز، آدینان، خورخوره، سرشاخه‌های ساروق و سرشاخه‌های سیمینه‌رود از استان کردستان به سمت دریاچه ارومیه سرازیر می‌شود.

آرش آریانژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کردستان اظهار می‌کند: آب رودخانه‌های سقز، آدینان، خورخوره، سرشاخه‌های ساروق و سرشاخه‌های سیمینه‌رود از استان کردستان به سمت دریاچه ارومیه سرازیر می‌شود.

وی میزان حجم جریان سطحی خروجی از استان کردستان به سمت دریاچه ارومیه در سال آبی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ را معادل ۱۲۸۴ میلیون مترمکعب اعلام می‌کند و می‌افزاید: حجم جریان سطحی خروجی از استان به سمت دریاچه ارومیه در دوره درازمدت ۱۵۶۲ میلیون مترمکعب است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان ادامه داد: حجم جریان سطحی خروجی از استان کردستان به سمت دریاچه ارومیه در سال آبی جاری تا پایان اسفند ۱۴۰۲ نیز معادل ۶۹۹ میلیون مترمکعب بوده است.

آریانژاد اضافه کرد: شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان در چارچوب طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی مؤظف به اجرای طرح‌ها و پروژه‌هایی است که از محل اجرای آنها حجم معینی آب ذخیره شده و در راستای احیای دریاچه ارومیه به کار گرفته شده است.

وی یکی مهمترین این پروژه‌ها را انسداد چاه‌های غیرمجاز دانست و گفت: از ابتدای اجرای طرح تعادل بخشی تا پایان سال گذشته، ۹۸۴ حلقه چاه غیرمجاز مسدود شده که از این محل، حجم آبی به میزان ۱۴.۵۸ میلیون مترمکعب به آبخوان‌های استان برگشت داده شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان نصب و بهره‌برداری ۵۵۰ دستگاه کنتور هوشمند را نیز از دیگر اقدامات این شرکت دانست و تصریح کرد: اصلاح ۳۶۰ پروانه بهره‌برداری و ذخیره آب از این محل به میزان ۴.۸۳ میلیون مترمکعب، جلوگیری از اضافه برداشت ۳.۲ میلیون مترمکعب آب از محل چاه‌های مجاز از ابتدای اجرای طرح تا پایان سال ۱۴۰۲، انجام اقدامات لازم برنامه سازگاری با کم آبی و رهاسازی بیش از ۱.۲ میلیارد مترمکعب آب سطحی در سال به دریاچه سد شهید کاظمی (تعهد استان کردستان کمتر از یک میلیارد مترمکعب در سال است) از دیگر تعهدات و اقدامات این شرکت در راستای احیای دریاچه ارومیه بوده است.

کد خبر 748320

دیگر خبرها

  • آب چه رودخانه‌هایی از کردستان به دریاچه ارومیه سرازیر می‌شود؟
  • صرفه جویی ۸۰۰ هزار متر مکعب آب با انجام اقدامات حفاظتی در بافق و بهاباد 
  • صرفه جویی آب در شهرستان بافق و بهاباد
  • راه‌اندازی ۴ نیروگاه خورشیدی در سال جدید
  • صرفه جویی ۲/۵ میلیارد تومانی نیروگاه رامین اهواز با بازسازی دستگاه جت پرشر دیزل
  • آبیاری ۸۰ درصد مزارع سبزی و صیفی آذربایجان‌غربی با نوار تیپ
  • ساخت ۱۰ بازارچه محله‌ای «از تولید به مصرف» تا پایان سال‌جاری
  • صرفه جویی ۴۰ درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی
  • خودرو ، جایزه صرفه جویی در مصرف برق
  • تأمین آب آشامیدنی قشم با یارانه میلیاری/ صرفه‌جویی کنید