Web Analytics Made Easy - Statcounter

همدان - استاندار همدان گفت: ایجاد اشتغال را از اساسی ترین ماموریت خود و مدیران در استان همدان می دانم و از هیچ کوتاهی و بی توجهی در این زمینه گذشت نمی کنم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدناصر نیکبخت ظهر سه شنبه در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان همدان از عزاداران حسینی استان که با شور و شعور در مراسم عزاداری حضور یافتند، قدردانی کرد و گفت: نیروهای امنیتی، انتظامی، نظامی و اعضای شورای تأمین استان و شهرستانها در تامین امنیت عزاداران فعال بودند و هیچ مورد امنیتی در عزاداری ها وجود نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی در تمام صحنه ها حضور دارد به طوری که آمار وقوع جرائم خشن با تلاش انجام شده در سطح استان همدان۳۰ درصد کاهش یافته است، گفت: استان همدان باید برای استقبال و ارائه خدمات به زائرین اربعین آماده باشد.

نیکبخت به دومین سالگرد شهادت سردار شهید حاج حسین همدانی اشاره کرد و با بیان اینکه نام و نشان شهید همدانی را از افتخارات کشور و مردم شریف همدان می دانیم، گفت: در دولت دوازدهم با همت مردم و رای و حضور شایسته و انتخاب مردم، کار شروع شده و فراموش نمی کنیم که از جمله دغدغه های مردم، ایجاد اشتغال است کمااینکه از جمله ماموریتهای اساسی مدیران استان همدان حل مشکل بیکاری است.

استاندار همدان با بیان اینکه اشتغال را از اساسی ترین ماموریت خود و مدیران می دانم و از هیچ کوتاهی و بی توجهی در این زمینه گذشت نمی کنم، گفت: معیار اصلی برای هر تغییر مدیریتی، اشتغالی است که تعریف شده است.

وی با بیان اینکه باید اعتبارات را از مرکز به استان آورد و خود را در استان همدان محصور نکرد، گفت: ایجاد اعتماد در سرمایه گذاران، شاخص مد نظر دولت است.

استاندار همدان بخش خصوصی را ناجی حل مشکلات سرمایه گذاری برشمرد و خطاب به مدیران با بیان اینکه از همه شما انتظار دارم در خدمت سرمایه گذار واقعی باشید، گفت: طرحی که توجیه اقتصادی داشته و متقاضی آن اهلیت داشته باشد، حمایت و پشتیبانی می شود.

نیکبخت با بیان اینکه نباید اجازه دهیم واحدهای فعال اگر دچار مشکل شدند، مشکل آنها بیشتر شود، گفت: بانکها باید جدی تر وارد میدان شوند که در این خصوص جلسه هفته آینده با بانکها و مدیران بخش ها برگزار می شود تا مروری بر طرح ها داشته باشیم.

وی بابیان اینکه باید شمار بیکاران در هر شهرستان رصد شود، گفت: جذب سرمایه گذار، کار اصلی ماست و باید سرمایه گذار محترم باشد و حمایت شود چراکه وجود سرمایه گذاران واقعی مقدس است

استاندار همدان با تاکید براینکه هیچ کوتاهی، بی تفاوتی و اغماضی از ما پذیرفته نمی شود و باید کاری کرد تا استان به شایستگی ها دست یابد، گفت: در استان وحدت خوبی وجود دارد و همه تلاش دارند تا مشکل اشتغال حل و برنامه اقتصاد مقاومتی در استان اجرا شود

وی با بیان اینکه مصوبات سال گذشته مرور و اگر لازم است پیگیری مجدد می شود، گفت: از فرمانداران انتظار دارم سرمایه گذار جذب کنند و تمام تلاش خود را بر این بگذارند تا تعداد بیکاران کم شود.

نیکبخت با بیان اینکه بیکاری دغدغه مردم و ماموریت اصلی ما کاهش بیکاری است و مدیران نباید جای گله بگذارند، گفت: دستگاه های اجرایی باید احساس کنند وظیفه اصلی آنها حفظ اشتغال و ایجاد اشتغال های جدید است.

وی با تاکید براینکه مدیران باید به همه شهرستان ها بروند و خدمات را بگویند تامردم دلگرم شوند، گفت: مدیران برنامه کاری شش ماهه باقی مانده و سالانه خود را برای ارزیابی ارائه کنند.

استاندار همدان با بیان اینکه توسعه و اشتغال باید با هم به ثمر برسد و همه کارها باید پیوست اقتصادی داشته باشند، گفت: برای گردشگری برنامه های بسیاری داریم و باید فعالتر عمل کنیم

نیکبخت بااشاره به اینکه سال آینده میزبان اجلاس جهانی گردشگری در همدان هستیم و از اکنون باید تدارک ببینیم و گردشگری هر چقدر کار کند کم است، گفت: از مزیتهای توسعه استان همدان میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی است و حتی گردشگری به تنهایی با برنامه اساسی می تواند مشکل اشتغال استان همدان را حل کند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۸۹۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود بیش از ۱۹ هزار واحد کارگری و کارگاه‌های تولیدی در کردستان

ایسنا/کردستان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان، گفت: ۲۲۹ هزار و ۵۲۳ نفر از مردم کردستان به صورت مستقیم بیمه خود را به سازمان تامین اجتماعی واریز می‌کنند.

 فرزاد پیشکاری، امروز شنبه 8 اردیبهشت در نشست هم اندیشی با شرکای اجتماعی که به مناسبت هفته کار و کارگر و با حضور مدیران کل تامین اجتماعی و مدیریت درمان برگزار شد، با تبریک فرا رسیدن هفته کار و کارگر، از شرکای اجتماعی وزارت کار به عنوان گنجینه‌هایی از دانش و مهارت نام برد و خواستار همراهی و همکاری همه تشکلات کارگری و کارفرمایی، انجمن‌های صنفی،‌ کانون بازنشستگان و تمامی شرکای اجتماعی با اداره کل کار استان برای تحقق اهداف شعار سال مد نظر مقام معظم رهبری «جهش تولید با مشارکت مردم» شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: تمامی ظرفیت‌های اداره کل، ادارات زیر مجموعه وزارت کار در کردستان و سایر ارگان‌ها و ادارات استان برای رفع مشکلات کارگران بکار گرفته و شبانه‌روزی در جهت محقق کردن اهداف و سیاست‌های وزارت کار، تلاش خواهیم کرد.

پیشکاری طراوت، زیبایی و عمران و آبادانی در کشور را مرهون تلاش کارگران دانست و با بیان اینکه ایمنی، حفاظت و بهداشت کارگران از مهم‌ترین رسالت‌های وزارت کار است، اظهار کرد: وزارت کار با تمام توان از حق و حقوق کارگران صیانت خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه در استان کردستان بیش از ۱۹ هزار واحد کارگری و کارگاه‌های تولیدی وجود دارد، گفت: در طول سال بیش از ۱۲ هزار پرونده در هیئت‌های تشخیص و حل اختلاف برای احقاق حق کارگران بررسی می شود و ۲۳ بازرس کار در طول سال بیش از ۱۹ هزار بازرسی از واحدهای صنعتی، کارخانجات، ابنیه و... برای صیانت از کارگران و ایمنی و بهداشت محیط انجام می دهند تا کارگران که گنجینه و سرمایه‌های کشور هستند دچار مشکل نشوند.

پیشکاری با بیان اینکه ۲۲۹ هزار و ۵۲۳ نفر از مردم کردستان به صورت مستقیم بیمه خود را به سازمان تامین اجتماعی واریز می‌کنند، افزود: با احتساب اینکه هر خانوار ۳ نفر باشند، نزدیک به ۷۰۰ هزار نفر در استان کردستان مخاطب مستقیم وزارت کار در کردستان هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با بیان اینکه تحریم‌های گسترده مشکلاتی را در بخش اقتصادی برای جامعه ایجاد کرده است، ادامه داد: جامعه کارگری با اقتدار در مقابل این تحریم‌ها ایستادگی کرده و این مشکلات با توان و تفکر کارگران کشور که ستون فقرات و مولدین اقتصادی در کشوربوده، حل خواهد شد.

پیشکاری با بیان اینکه برای حفظ اشتغال موجود و ایجاد اشتغال‌های جدید با تمام توان از کارفرمایان حمایت و پشتیبانی خواهیم کرد، عنوان کرد: دولت سیزدهم در بحث سیاست‌های تشویقی بازار کار از جمله طرح کارورزی، یارانه دستمزد و مشوق‌های بیمه‌ای و همچنین پرداخت تسهیلات کم بهره، مسیر مناسبی برای کارفرمایان و حمایت از کارگران و اشتغال آنان فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه باید بخش خصوصی، سرمایه گزاران و متفکران و فعالان حوزه‌های سرمایه‌گزاری در ایجاد اشتغال پایدار کمک حال دولت باشند، آموزش، مهارت‌آموزی و توانمندسازی جوانان در ایجاد بسترهای اشتغال را ضروری خواند و خاطرنشان کرد: خانواده‌ها، نظام آموزشی و رسانه‌های جمعی می‌بایست انتظار و تفکر پشت میزنشینی را از فرزندان این سرزمین دور کرده و با آموزش صحیح، ایجاد انگیزه و مهارت‌آموزی در رشته‌های مورد علاقه، زمینه‌های ایجاد اشتغال پایدار در کشور را فراهم کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمایت از طرح‌های نوآورانه و ایجاد اشتغال نخبگان در دانشگاه
  • اشتغالزایی برای ۱۲ هزار و ۴۸۱ مددجوی کمیته امداد آذربایجان‌غربی
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است
  • اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی
  • مدیران نگاه عابربانکی را از شهرداری‌ها بردارند
  • نمایشگاه دست ساخت‌های دانش آموزی در سنندج
  • طرح‌های اقتصادی در سواحل توسعه می‌یابد/ ایجاد شهرهای مولد کشاورزی
  • هرچقدر سالن ورزشی ایجاد کنیم در مقایسه با جمعیت مشهد کم است
  • وجود بیش از ۱۹ هزار واحد کارگری و کارگاه‌های تولیدی در کردستان