Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران-ایرنا- معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی با بیان اینکه تقویت رویکرد جامعه محوری و کاهش برخوردهای فیزیکی و اصطحکاکی با مردم از راهبردهای پلیس است ، گفت: دستیابی به پلیس هوشمند و هوشمندسازی پلیس نیازمند تعامل نیروی انتظامی با مراکز علمی ، دانشگاهی و پژوهشی کشور است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سردار ' ایوب سلیمانی ' در نشست علمی با معاون پژوهشی وزیر علوم و نمایندگان برخی دانشگاه های کشور با تبریک هفته نیروی انتظامی اظهار داشت: هفته ناجا ؛ فرصتی برای پاسداشت ایثارگری ها و زحمات طاقت فرسای آحاد کارکنان نیروی انتظامی است، کارکنان ناجا بذل جان می کنند تا ملت شریف ایران در آرامش ، آسایش و امنیت روزگار بگذرانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری این نشست علمی و حضور معاون پژوهشی وزیر علوم دکتر ' وحید احمدی' افزود: رشد فوق العاده علم و فناوری همه پارادایم های حاکم بر جهان و زندگی بشریت را دستخوش تغییر کرده است و ماهیت بسیاری از پدیده ها نیز در حال دگرگونی می باشد، در شرایط فعلی شیوه های سنتی در حال تضعیف هستند و به نوعی روش های موجود و سنتی دیگر پاسخگوی مسائل امروز و آینده نیست.
معاون هماهنگ کننده ناجا با اشاره به توسعه بهره برداری از فضای سایبری و شبکه های اجتماعی ادامه داد: معتقد هستیم که در عین بهره وری از فناوری های روز باید به حاکمیت ارزش های دینی و اخلاقی توجه کنیم.
سردار سلیمانی ادامه داد: تطبیق با هنجارهای جهانی ساده ترین رویکرد است ، اساس باید حاکمیت ارزش های دینی ، اعتقادی و اخلاقی باشد.
این مقام ارشد انتظامی خاطر نشان کرد: دستاوردهای علمی باید برمبنای توجه به حکومت دینی باشد و ما چاره ای نداریم جزء اینکه علم و فناوری های جهانی را برمبنای ارزش های دینی و اخلاقی خود پیاده سازی کنیم.یا به نوعی باید در مسیر تولید علم و فناوری بومی حرکت کنیم.
معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی ادامه داد: امروز در جامعه ای زندگی می کنیم که پلیس با چالش های بزرگی مواجه است و باید با توسل به سازوکارهای علمی و فناورانه و با توجه به ارزش ها و قوانین حاکم این چالش ها را مرتفع کند.
سردار سلیمانی تأکید کرد: نیروی انتظامی در یک پیوستاری اقدامات مرزی تا امور اجتماعی را انجام می دهد و مدیریت می کند. امروز راهبرد نیروی انتظامی کاهش برخورد فیزیکی و اصطحکاکی با مردم و جامعه است و رویکرد جامعه محوری و مردم محوری را دنبال می کند.
وی تأکید کرد: معتقدیم امنیت باید در متن و بطن جامعه شکل بگیرد در همین راستا جلب مشارکت های مردمی به عنوان یک سرمایه بی بدیل از اولویت های پلیس است.
سردار سلیمانی مطرح کرد: اشراف اطلاعاتی ، هوشمندسازی تجهیزات، تربیت نیروهای متعهد و متخصص به موفقیت پلیس منتج می شود و ما بنا داریم برای توسعه امنیت تمام توان و ظرفیت خود را به کار بگیریم ، چرا که اگر عنصر امنیت در زندگی فردی و اجتماعی نباشد امکان دستیابی به هیچ نعمت و سرمایه ای وجود ندارد.
معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی تأکید کرد: پدیده ای به نام امنیت بزرگترین سرمایه هر کشور است و باید هر آنچه را که داریم اعم از آرمان ها و هدف گذاری ها در مسیر توسعه و تحقق و تقویت این مهم به کار بگیریم ، چرا که لازمه پیشرفت هر کشوری دستیابی به مقوله مهم امنیت است.
وی تأکید کرد: پلیس باید به ابزار نوین متکی باشد تا بتواند رویکرد پیشگیری و اقدامات پیشدستانه را به شکل مطلوبی دنبال و اجرایی کند، بنابراین ارتباط و تعامل پلیس با مراکز علمی ، دانشگاهی و پژوهشی کشور یک اصل غیرقابل انکار است.
سردار سلیمانی با اشاره به ظرفیت علمی کشور عنوان کرد: ایجاد امنیت توسط پلیس برای جامعه می تواند به پیشرفت همه نهادها از جمله دانشگاه ها کمک کند به موازات این مهم ، پلیس هم می تواند با استفاده از ظرفیت علمی دانشگاه ها در مسیر توسعه امنیت گام بردارد.
وی تأکید کرد: نیروی انتظامی به دنبال توسعه تعاملات خود در سطوح مختلف با مراکز علمی ، دانشگاهی و پژوهشی کشور است و معتقدیم دستیابی به 'پلیس هوشمند' و 'هوشمندسازی پلیس ' مستلزم تعامل نیروی انتظامی با مراکز علمی و دانشگاهی کشور است.
گفتنی است نشست علمی با نمایندگان برخی دانشگاه های کشور با حضور معاون هماهنگ کننده ناجا سردار 'ایوب سلیمانی ' ، معاون پژوهشی وزیرعلوم دکتر' وحید احمدی' ، معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات ناجا سردار ' احمد دولتخواه' ، معاون آموزش و تربیت ناجا سردار 'یاوری' و رئیس پژوهشگاه علوم انتظامی و مطالعات اجتماعی سردار 'شیرزاد' برگزار شد.
اجتمام9105 ** 1418
تنظیم:معصومه نیکنام ** ناشر: مریم برزآبادی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۹۰۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین تصویر از «یسنا» که به دختر ایران معروف شد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه خبری پلیس، پلیس کنار تلاش‌هایی که برای پیدا کردن «یسنا» انجام می‌داد، اما به‌واسطه وظایف ذاتی خود همه سناریوها از جمله ربوده شدن یسنا را نیز پنهانی مدنظر داشت و به‌وسیله کارآگاهان زبده خود پیگیری می‌کرد.

تصویری جدید از یسنا

بررسی‌ها نشان می‌داد که آن روز خانواده یسنا برای کار به مزرعه رفته بودند اما زمانی که سرگرم کار بودند، بر اثر غفلت، یسنا از آنها فاصله گرفته و میان گندم‌زارهای منطقه ناپدید شده بود.

بیشتر بخوانید: این دختر ۴ ساله را پیدا کنید | ماجرای مفقود شدن«یسنا» ۴ ساله چیست؟ نخستین تصاویر از پیدا شدن یسنا | بازگشت به آغوش خانواده پس‌از ۴ روز مفقود بودن + ویدئو حالِ خوشِ پاراگلایدرسواری که "یسنا" را پیدا کرد + ویدئو لحظه به آغوش کشیده شدن «یسنا» توسط مادرش + فیلم

سردار دادگر، فرمانده انتظامی استان گلستان با اشاره به دستگیری دو نفر از عوامل ربایش یسنا در یکی از روستاهای کلاله گفت: پس از گم شدن دختربچه خردسال بود که تلاش مأموران پلیس، تیم‌های هلال احمر و ده‌ها نفر از مردم بومی و غیربومی برای پیدا کردن او شروع شد.

سردار محمدسعید فاضل‌دادگر با اعلام جزئیات تازه از پیدا شدن یسنا، گفت: به‌دنبال اعلام مفقودی دختربچه کلاله‌ای در روز یکشنبه نهم اردیبهشت، بلافاصله رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

به‌گفته وی از اولین لحظه پس از اعلام خبر به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، عوامل گشت انتظامی به‌همراه فرمانده بخش پیشکمر به محل اعزام شدند و صحت موضوع را تأیید کردند.

سردار دادگر افزود: سپس با توجه به حساسیت موضوع کارشناسان پلیس اطلاعات و آگاهی شهرستان و سرتیم اطلاعات جنایی پلیس آگاهی استان و رییس پلیس آگاهی استان به محل اعزام شدند.

فرمانده انتظامی استان گلستان ادامه داد: این اقدامات پلیس کنار تلاش‌های بی‌وقفه گروه‌های مردمی، بسیج و به‌ویژه هلال احمر بود که جست‌وجوهای میدانی را انجام می‌دادند.

سردار دادگر اظهار داشت: پلیس همه سناریوهای احتمالی را همزمان پیگیری می‌کرد و با هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده بهترین سگ‌های زنده‌یاب را که در جست‌وجوهای ساختمان پلاسکو عملکرد بسیار مطلوبی داشتند، از تهران درخواست کرد و در منطقه به‌کار گرفت.

وی گفت: با به دست آمدن سرنخ‌هایی توسط کارآگاهان پلیس آگاهی استان از ربایش کودک از روز سوم و با لحاظ نگرانی‌های فراوان بابت حفظ جان کودک و سلامتی وی، این امر در اولویت قرار گرفت.

وی اضافه کرد: پلیس بیش از ۵۰ نفر را به‌عنوان مطلع احضار کرد و سه نفر را به‌عنوان مظنون مورد تحقیق و بازجویی قرار داد و به این ترتیب دامنه اشراف اطلاعاتی خود را گسترش داد و در نهایت سه مظنون از بین این افراد شناسایی شدند که یکی از آنها بازداشت شد.

وی گفت: ربایندگان پس از این که متوجه شدند در تور اطلاعاتی پلیس قرار گرفته‌اند، عرصه را بر خود تنگ دیدند و برای رد گم کردن و فرار از چنگ قانون با توجه به آشنایی به منطقه در یک فرصت مناسب کودک را در مزارع محل رها کردند.

رئیس پلیس استان گلستان افزود: این اتفاق در اثنای این تحقیقات و جست‌وجوها در عصر روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت افتاد و یکی از کایت‌سواران نیشابوری در حین پرواز در منطقه، حضوری مشکوک بین مزارع کلزا را اعلام می‌کند که بلافاصله یکی از تیم‌های پلیس به‌همراه سگ زنده‌یاب خود را به یسنا رسانده و او را در آغوش کشیده بین خوشحالی مردم تحویل خانواده‌اش داد.

به‌گفته سردار دادگر، تحقیقات پس از پیدایش کودک از مظنونین اصلی با شدت و جدیت ادامه یافت تا این که با اشراف اطلاعاتی و عملیاتی پلیس دو نفر از عاملان ربایش را که یکی از آنها در شهرستانی دیگر متواری و مخفی شده بود، دستگیر کرد و پس از بازجویی‌های فنی پلیس آن دو به جرم خود اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی استان گلستان با اشاره به اینکه تحقیق از متهمان ادامه دارد، اظهار داشت: جا دارد از همکاری نزدیک اداره‌کل اطلاعات استان تقدیر و تشکر کنم. این حادثه بار دیگر اتحاد و همدلی مردم استان گلستان را که سرزمین برادری نامیده می‌شود، به اثبات رساند.

کد خبر 849499 برچسب‌ها خبر مهم فراجا

دیگر خبرها

  • مصالحه ۷۸ درصدی پرونده‌های مرکز مشاوره پلیس ایلام
  • مصالحه ۷۸ درصدی پرونده‌ها در مراکز مشاوره پلیس ایلام
  • پلیس در خط مقدم مبارزه با بدحجابی
  • جدیدترین عکس یسنا کوچولو بعد پیدا شدن!
  • (عکس) جدیدترین عکس یسنا کوچولو بعد پیدا شدن
  • جدیدترین تصویر از «یسنا» که به دختر ایران معروف شد
  • رفع تصرف اراضی ملی ۱۳۰ میلیارد ریالی در تالش
  • دستگیری قاتل فراری در مهاباد در کمتر از ۱۲ ساعت
  • قاتل فراری در مهاباد در کمتر از ۱۲ ساعت دستگیر شد
  • حمله به مامور نیروی انتظامی ناکام ماند