Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایلام - ایرنا - کارشناس مسئول اداره کل آفرینش های فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور گفت: برای سوق دادن معلمان به شیوه های نوین و جذاب تدریس برای دانش آموزان طرح کانون مدرسه از آبان ماه برای دومین سال در مدارس کشور اجرا می شود.

فریده کلهری روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در این طرح معلمان به همراه دانش آموزان خود با حضور در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با قصه گویی به صورت غیر مستقیم آشنا می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: معلمان با فراگیری روش های قصه گویی در تدریس خود برای انتقال درک مفاهیم درسی به دانش آموزان از شیوه های قصه گویی استفاده می کنند.
کلهری یادآور شد: همچنین در این شیوه تدریس دانش آموزان مفاهیم درسی را به صورت قصه و داستان فرا می گیرند و خلاقیت و رویا پردازی در بچه ها نیز تقویت می شود و ترغیب معلمان و دانش آموزان به کتابخوانی را به همراه دارد.
وی افزود: با توجه به جذاب بودن فضاهای مجازی برای کودکان و نوجوانان رویکرد جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تدوین برنامه ها و فعالیت های برای مربیان و اعضای کانون در راستای استفاده درست از فضاهای مجازی توسط بچه ها است.
وی که برای نظارت و داوری آثار بیستمین جشنواره استانی قصه گویی به استان ایلام سفر کرده، اظهار کرد: مربیان مراکز کانون کارکردهای مثبت فضاهای مجازی را فراگرفته و به اعضای کود و نوجوان منتقل و آنها به سمت استفاده درست از این فضاها تشویق و هدایت می کنند.
کلهری یادآور شد: یکی از برنامه های کانون در این راستا برگزاری مسابقه وبلاگ نویسی برای اعضای مراکز کانون است که در این مسابقه اعضا با راهنمایی مربیان خود علاوه بر یادگیری وبلاگ نویسی مطالب و دلنوشته های خود را در این فضا بارگذاری می کنند.
وی گفت: مهمترین رسالت کانون ارتباط گیری با مخاطبان به ویژه جامعه هدف خود و ارائه برنامه ها و فعالیت هایی با محوریت تربیت بچه ها با آموزه های دینی به شیوه های مختلف فرهنگی، هنری، ادبی و ... از جمله قصه گویی است.
به گزارش ایرنا، بیستمین جشنواره قصه گویی استانی با حضور 39 مربی قصه گوی آقا و خانم در روزهای 17و 18 مهرماه و همزمان با هفته ملی کودک برگزار شد و در پایان این جشنواره از پنج قصه گوی برتر استان ایلام تجلیل شد و این افراد برگزیده به بیستمین جشنواره بین المللی قصه گویی در تهران معرفی شدند.
محورهای قصه گویی استانی جشنواره بیستم شامل بخش های کود و نوجوان، مربیان فرهنگی هنری و ادبی، آزاد، پدربزرگ ها و مادربزرگ ها، مربیان فراگیر ( مربیان کودکان با نیازهای خاص) و رضوی بود.
بیش از 17 هزار کودک و نوجوان با میانگین سنی 6 تا 17 سال در 22 مرکز ثابت و سیار شهری و روستایی فعالیت های مختلف آموزشی، ادبی، هنری، فرهنگی، ورزشی، ... را فرا می گیرند.
هفته ملی کودک از 16 تا 21 مهرماه است.
خبرنگار: زهرا موسوی ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
7172/6119

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۹۰۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«شتر و آسیابان» به کازابلانکا رسید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره‌کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل کانون، «شتر و آسیابان» عنوان مجموعه‌ای از سه فیلم کوتاه عروسکی پویانمایی شامل «جایگزین»، «کشاورز و ربات» و «سپید بالان» به کارگردانی عبدالله علیمراد است که به ترتیب در سال‌های ۲۰۰۳، ۲۰۱۱ و ۲۰۲۲ میلادی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با شیوه استاپ‌موشن تولید شده است.

از این مجموعه در بازار فیلم هفتاد و پنجمین جشنواره فیلم کن در کشور فرانسه رونمایی شد.

این مجموعه چندی پیش نیز در بخش غیر رقابتی بیستمین جشنواره بین‌المللی فیلم مراکش، بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم انیمیشن «مکنِس» مراکش، جشنواره «بلک مووی» سوییس، بخش مسابقه «مخاطبان بزرگسال» بیست‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم سینمای آسیایی «وزوول» کشور فرانسه حضور داشته است.

سومین دوره جشنواره سینمای مستقل «کازابلانکا» از ۳ فروردین تا ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ (۱۹ تا ۲۵ آوریل ۲۰۲۴) در شهر کازابلانکا کشور مراکش در حال برگزاری است.

کد خبر 6090020

دیگر خبرها

  • ۱۱ اردیبهشت؛ برگزاری مرحله دوم آزمون پایش عملکرد یادگیری دبیرستانی‌ها
  • برپایی کلاس درس دانش آموزان فلسطینی در چادرها
  • فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران منتشر شد
  • دانش‌آموزان کردستانی در جشنواره سفیران سلامت درخشیدند
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • ۱۰۰ سامانه خورشیدی در مدارس نصب شده است
  • «شتر و آسیابان» به کازابلانکا رسید
  • برنامه‌های بزرگداشت هفته معلم در شأن این قشر برگزار شود
  • ۳۴۰ هزار دانش‌آموز در آزمون مدارس سمپادونمونه دولتی رقابت می‌کنند
  • نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رضوان آبان ماه برگزار می‌شود