Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از اهالی روستای بندان گفت: مدرسه روستای بندان در شهرستان نهبندان با 115 دانش آموز پس از گذشت 18 روز از مهر هنوز معلم ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، با توجه به اینکه 18 روز از مهرماه را پشت سر گذاشته ایم و اولین ماه سال تحصیلی دانش آموزان از نیمه گذشته اما در روستای بندان شهرستان نهبندان هنوز دانش آموزان چشم انتظار آمدن معلم هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از اهالی روستای بندان نهبندان در گفتگو با خاورستان، اظهار کرد: با توجه به اینکه مدرسه این روستا 115 دانش آموز و نیاز به پنج معلم دارد اما تا کنون دو معلم و مدیر در این مدرسه حاضر هستند و سه معلم دیگری که نیاز این مدرسه است تا کنون برای تدریس به مدرسه نیامده اند.

این فرد بیان کرد: معلم هایی که برای این روستا ابلاغ گرفته اند فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان بوده و گفته اند ما بومی نهبندان نبوده و از این جهت برای تدریس به شهرستان نهبندان نمی‌رویم.

وی عنوان کرد: بر اساس شنیده ها این سه معلمی که هنوز طعم شیرین تدریس را درک نکرده اند اعتراض خود را برای عدم تدریس در شهرستان غیر بومی خودشان تا وزارت آموزش و پرورش هم رسانده اما جوابی نگرفته اند.

این فرد گفت: از آنجائی‌که اداره کل آموزش و پرورش و اداره آموزش و پرورش شهرستان نهبندان به شدت پیگیر حضور این سه معلم در روستای بندان هستند و از اداره کل به آنها گفته اند باید بروید و در بندان تدریس کنید اما این سه نفر قبول نکرده و درخواست تدریس در شهرستان خود را دارند.

وی اذعان کرد: دو معلم و مدیر مدرسه که در روستای بندان حضور دارند سال گذشته هم در همین روستا معلم بوده و اینجا مسقر هستند.

این فرد خاطر نشان کرد: وقتی رسالت معلم فقط تدریس است و حضور در مناطق محروم اجر و ثواب این رسالت را مضاعف می‌کند چرا معلمانی که تازه فارغ التحصیل شده اند و طبق قانون باید ابتدا در مناطق محروم تدریس کنند این فرصت را از خود گرفته و دانش آموزان روستایی را که در این شرایط خشکسالی و اوضاع نابسمان اقتصادی همه امیدشان به درس خواندن است را منتظر می‌گذارند؟

وی یادآور شد: متاسفانه در این جامعه برخی افراد با کارهای خود رسالت مهم معلم را که رسالت انبیاء الهی است زیر سوال برده و فقط به منافع خود فکر می‌کنند.

این فرد بیان کرد: ابلاغ این سه معلم برای تدریس در روستای بندان است، ازطرف اداره کل و اداره آموزش و پرورش شهرستان نهبندان هم دستور برای تدریس در بندان داده شده و وزارت آموزش و پرورش هم جوابی به اعتراض این معلم ها نداده و بهتر است بیش از این دانش آموزان این منطقه را منتظر نگذاشته و هر چه زودتر برای تدریس به روستای بندان بیایند.

وی یادآور شد:در سطح شهرستان نهبندان نه معلم هستند که با ابلاغ خود از طرف اداره آموزش و پرورش شهرستان نهبندان موافق نبوده و تاکنون برای تحصیل در مدرسه ای که ابلاغ دارند حاضر نشده اند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۸۴۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر از ۲۷۸۰ معلم شاهرودی/ برنامه هفته معلم مدرسه محور است

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد موسوی ظهر دوشنبه در نشست خبری با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه به میزبانی اداره آموزش و پرورش شاهرود ضمن بیان اینکه آینده جامعه در مدارس است، ابراز داشت: هرچه میزان پرسش‌گری و مطالبه‌گری و سلامت دانش آموزان بیشتر باشد آینده بهتری برای فردای این سرزمین رقم می‌خورد.

وی ضمن بیان اینکه برنامه‌های هفته معلم در دوازده عنوان مهم چیده شده است، افزود: بیشتر برنامه‌ها بر مدرسه محوری با همکاری مدیران و انجمن اولیا و مربیان خواهد بود.

تقدیر از معلمان جهادی

معاون مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان ضمن بیان اینکه دو هزار و ۸۷۰ معلم تقدیر معنوی می‌شوند، ابراز داشت: حضور در ۲۰۶ مدرسه دولتی و غیر دولتی و ۴۴ مهد کودک مجموعاً ۲۵۰ واحد آموزشی از دیگر برنامه‌های مهم هفته معلم است.

موسوی ضمن بیان اینکه ۱۰ تیم به مدت ۱۹ روز در مدارس برای تقدیر معلمان حضور خواهند داشت، تصریح کرد: زنگ سپاس معلم فردا در همه مدارس شهرستان نواخته خواهد شد.

وی ضمن بیان اینکه با همت سپاه و بسیج فرهنگیان ۲۵۰ معلم جهادی به عنوان نمونه تقدیر خواهند شد، افزود: ۴۵۰ معلم نیز به صورت ویژه در سالن البرز شرقی تقدیر می‌شوند.

عقب ماندگی در فضای آموزشی

رئیس اداره آموزش و پرورش شاهرود ضمن بیان اینکه شورای آموزش و پرورش با محوریت هفته معلم و فضای آموزشی برگزار می‌شود، ابراز داشت: متأسفانه طی چند سال اخیر تعداد مدارس دو شیفت دو برابر شده و این عقب ماندگی باید جبران شود.

موسوی ضمن بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی با عنوان نقش دستگاه‌ها در ارج نهادن مقام معلم برگزار می‌شود، تصریح کرد: نمایشگاه مجازی خاطرات معلمان دیگر عنوان برنامه‌های این هفته که با وجود سه هزار و ۴۸۰ فرهنگی بازنشسته می‌توان از این موهبت به خوبی بهره برد.

وی افزود: برگزاری مسابقه با محوریت کتاب شهید مطهری و مسابقه خاطرات زندگی یک معلم از زبان فرزندان فرهنگی و پیاده روی فرهنگیان در جاده سلامتی تا اردوگاه شهید رجایی دیگر رویداد مهم هفته معلم را در بر دارد.

رئیس اداره آموزش و پرورش شاهرود اضافه کرد: غبارروبی مزار شهدا، دیدار با خانواده شهید موسوی با حضور مدیر کل و دیدار با امام جمعه شهرستان دیگر برنامه‌های هفته معلم هستند.

کد خبر 6092175

دیگر خبرها

  • ۷۱۰ آموزگار جدید از ماه مهر تدریس را در مدارس آذربایجان‌غربی آغاز می‌کنند
  • تقدیر از ۲۷۸۰ معلم شاهرودی/ برنامه هفته معلم مدرسه محور است
  • ۵۳ سال تدریس و مهری ماندگار
  • روایتی از ۵۳ سال تدریس و مهری ماندگار
  • فیلم؛ بازی دانش آموزان با مرگ برای رسیدن به مدرسه
  • نشستی از جنس مدرسه در لرستان
  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش
  • مشق عشق در روستایی دورافتاده
  • انعکاس چهره معلم در قاب جادو
  • تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل طرح تغذیه مصنوعی بندان